NicKnejm skrev 2010-12-04 00:16:59 följande:
Ni har större chans till acceptans om ni undvek snus, snickarbyxor, piercing, manhaftighet och manshateri.
Speciellt som många har den attityden enbart för att visa sin läggning.
DET går vara bög/flata utan att hata andra. Det GÅR vara HBT utan att spöka ut sig.
Jag känner många heterosexuella som beter annorlunda. Jag känner en kille som ibland klär sig i klänning på fester, för att han tycker det är kul. Jag känner en annan straight kille som har fjolligt kroppspråk, målar naglarna ibland och inte är främmande för att klä sig lite annorlunda. Kan inte vi acceptera människor med udda klädstil, OAVSETT sexuell läggning? Är det bara bögar som inte får fjolla till sig?
Den här bilden av den arga, snaggade och snusande flatan är överdriven. Den enda helt lesbiska tjejen jag kände gick klädd prydligt, hade goda manliga vänner och ganska normala intressen (film, litteratur etc). De bisexuella tjejer jag känner är inte heller några överviktiga, mångpiercade manshaterskor. De är som folk är mest. Se längre än dina fördomar. Pride är dessutom mycket av en festival där HBT-are kan träffas, utbyta idéer, festa och lyssna på föreläsningar. Paraden har visserligen funktionen av en "titta, jag mår bra fast jag är gay", men jag tycker den har lugnat ner sig mycket. Kritiker tänker inte på att de största grupperna där brukar vara politiska partier, stolta föräldrar och "marching for those who can't". Visst finns det nattklubbar etc som gör reklam genom paraden. Och om man nu är med i en parad, kan man inte få festa till klädseln lite? När jag gick första gången så hade jag på mig en svans och rävöron, helt enkelt för att det är en miljö där man får klä sig som man vill. Min heterosexuella kompis klädde sig betydligt mer färggrannt och utstickande, med vingar och grejs. Pride är en fest, man ska få klä sig som på en fest.