• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (smurf-flatan)
    Anonym skrev 2011-07-10 22:26:31 följande:
    Vad gör ni under samlaget,?
    Är det bara att smecka/slicka  varandra?
    Bli ni tillfräställd av det ?
    Tillfredställd som i orgasm? Det räcker gott och väl, jag har aldrig kommit av penetrerande sex och har alltid känt det mer som ett ont måste, inte att det har gjort ont, men aldrig varit särskilt intressant heller.

Däremot skulle jag gärna ha tips från TS!
    Jag har bara haft sex med min flickvän och vi har jättebra sex, mycket närhet, känsor, skönt som attan. Men jag skulle gärna få lite tips på nya ställningar osv. vad man mer kan hitta på i sängen :) 
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (smurf-flatan) skrev 2011-07-11 23:44:50 följande:
    Tillfredställd som i orgasm? Det räcker gott och väl, jag har aldrig kommit av penetrerande sex och har alltid känt det mer som ett ont måste, inte att det har gjort ont, men aldrig varit särskilt intressant heller.

Däremot skulle jag gärna ha tips från TS!
    Jag har bara haft sex med min flickvän och vi har jättebra sex, mycket närhet, känsor, skönt som attan. Men jag skulle gärna få lite tips på nya ställningar osv. vad man mer kan hitta på i sängen :) 
    Det är fantastiskt att ha sex med känslor och som ibland att det blir ett allvar i sexet. På riktigt två personligheter som har sex. Men för att vara ombytlig och inte få allt för tråkigt sexliv li längden är det alltid bra att ha ett varierande sexliv. Och passion! Ett gott tips är att ta reda på vad sin partner blir riktigt kåt av. En god idee är att ta det samtalet då man inte är i en sexuelsituation. Brukar ni alltid ha sex i sängen, kanske testa att förför henne då ni sitter i soffan, eller i köket då hon kommit hem efter jobbet. Sexleksaker tror jag kan funka för många också, för mig och min partner har inte det riktigt kommit in i våra passionerade stunder riktigt, då är vi så trånade efter varandras kroppar, att ta fram en sexleksak då finns inte just då i tanken. Däremot har vi haft sex med strapon i början av vårat förhållande. Och jesus vad jag tycker det är hett.. 

Sedan är ett bra tips att börja tänka på sex, fantisera i dagliga livet. Till exempel var jag på bio med min flickvänn och hon hade kjol på sig, och min hand mitt i biomörkret letade sig runt på hennes lår och på insidan av låret. Kom tyvärr inte längre. Men sedan den bion kan jag inte sluta fantisera om hur jag slickar henne då vi är på bio. Hehe man är ju lite rolig och sprudlande ibland ändå.

Lycka till hörrni.

Ps. Anonym (smurf-flatan) bra skrivet! Orgasm är tillfredsställelse i sitt essä. Folk som har svårt att tänka sig att två flator skulle tillfredsställa varandra, borde se detta paret flator som ett heterosexuellt par, kan de tillfredsställa varandra så kan vi. Ingen skillnad någonsin vad gällande kön. Man är likförbannat ansvarig för sin egna njutning. Tråkigt att i vårt moderna samhälle så är det fortfarande penetrationen ett samlag vilar på......
  • LarsS

Hej.
    Kanske en myko fråga men.... I hetrosexuella förhållanden så hänger ju en del på att mannen kan få stånd. I ett förhållande med flator är ju förutsättningarna annorlunda.
    Så min fråga; Är man sexuellt aktiv längre upp i åldrarna som flata?

Vänligen
    Lars

• Anonym (Asså han bah)
    Anonym (ångest) skrev 2011-01-12 16:29:43 följande:
    Läget nu är bra. Och när jag är singel slutar det ju ändå oftast med att jag spanar på killar. Kanske för att det känns tryggare, att jag vet vad man kan förvänta sig av ett förhållande osv. Så om jag skulle lämna för att utforska hur det skulle vara att vara med en kvinna är det inte alls säkert att jag skulle bli förälskad i en kvinna innan jag blev förälskad i en man. Redan när jag träffade min nuvarande hade jag tanken att jag skulle koncentrera mig på en kvinna. Men jag träffade honom och blev kär. När man är kär går man inte bara och förälskar sig i någon annan så där helt apropå. Tror heller inte jag kan lämna honom av just den anledningen. Jag älskar honom. Vet inte hur jag ska kunna bli kär i någon annan så länge jag känner så. Men du vet, när man har sina svackor kan tanken att vara med en kvinna verka så ny och spännande och helt annorlunda mot tidigare förhållanden. Jag vet inte riktigt hur vi kommer vidare han och jag om jag inte kan känna mig säker på att jag inte kommer att gå och förälska mig i någon annan. Och säker är ju väldigt svårt att vara. Jag vet inte varför, men det känns som att jag skulle ha betydligt svårare att avstå möjligheten att få vara med en kvinna jag förälskat mig i än med en annan man. Jag kan på något sätt inte föreställa mig att det kan finnas en man därute som kan ge mig mer än han. Kanske inte en kvinna heller för den delen, men hon skulle ändå kunna ge mig något annorlunda. Och nytt och spännande är ju vad man drömmer om när livet är lite tungt. Jag har till slut bestämt mig för att påbörja lite lätt terapi för att utreda alla frågetecken för mig själv. Jag behöver helt enkelt tvinga mig själv att ta mig tid att tänka så att jag någon gång kan sluta vara rädd för att förlora vad jag har och bara njuta av det istället. Eller för den delen gå vidare om det är det jag behöver. Men idag mår jag bra och förhållandet är toppen så idag tror jag absolut att vi kommer att hålla ihop. Börjar så smått undra om min ångest beror mindre på mitt val av partner och mer är något som skulle kommit oavsett vilket men kanske av en annan anledning. Vem vet.
    Vad är det som säger att en människa inte kan älska mer än en människa? Som om vi bara hade två hjärnceller som stod i en parad och inväntade nästa order. Vi är komplexa individer med en myriad av tankar och funderingar som snurrar.
  • Anonym (?)

Förmodligen en korkad fråga.....för den som vet, men.....hur skyddar man sig mot sjukdommar när man har sex med en tjej??

• Anonym (Bisexuell)
    Anonym (?) skrev 2011-08-01 23:57:38 följande:
    Förmodligen en korkad fråga.....för den som vet, men.....hur skyddar man sig mot sjukdommar när man har sex med en tjej??

Det finns slicklappar - men ingen använder dem.

Könssjukdomar sprids inte så lätt emellan tjejer, även om det händer. Svamp däremot brukar vara ett evigt flatgissel. 
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (Bisexuell) skrev 2011-08-02 00:35:16 följande:
    Det finns slicklappar - men ingen använder dem.

Könssjukdomar sprids inte så lätt emellan tjejer, även om det händer. Svamp däremot brukar vara ett evigt flatgissel. 
    Hehe ja varför är det så?
  • Anonym (Bisexuell)
    Anonym (Flatan) skrev 2011-08-02 17:37:56 följande:
    Hehe ja varför är det så?

Kombinationen mycket oralsex och att svampen överförs lätt, antagligen. 
  • Anonym (Linnea)
    MarajaILund skrev 2011-07-03 21:45:38 följande:
    Hej!

Intressant tråd! Tack för att du delar med dig!

Två frågor:

* Tror du att du som lesbisk har lättare att vara jämställd med män än heterokvinnor? Att du inte känner att du behöver behaga liksom? Kanske skum fråga..

* Riktigt "butchiga" lesbiska som ser ut som killar, rör sig som killar och klär sig som killar. Varför vill man som lesbisk ha en sån tjej? Då kan man ju nästan lika gärna ha en kille?? Har alltid undrat detta..
    Ang "butchiga" lesbiska: Har alltid undrat samma sak. Detsamma gäller homosexuella män som är överdrivet feminina. Har lika svårt för bägge.
Svar på tråden Fråga flatan