• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (Sunshine)

Jag är varken gay eller bi men jag är såå nyfiken på "tjej sex"..:P
     Hade gärna testat men jag antar att det får bli en fantasi:)

• Anonym (hypotes)
    Anonym (Sunshine) skrev 2011-04-21 16:50:43 följande:
    Jag är varken gay eller bi men jag är såå nyfiken på "tjej sex"..:P
     Hade gärna testat men jag antar att det får bli en fantasi:)

Varför tror du inte att det skulle kunna bli verklighet?
  • Anonym (också flata)
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-04-21 13:24:12 följande:
    . Jag vet inte vart gränsen för otrohet går? Kan man hångla utan att berätta för sin partner?

Jag tror ju inte att det finns någon fast gräns, utan man inom varje förhållande måste definiera dess gränser. För vissa är det otrohet att ens tänka på någon annan, för vissa är det inte otrohet förrän man har ett längre förhållande med någon annan. Och allting däremellan. Så när jag frågade om du hade pratat med din man menade jag mer "har ni diskuterat var gränsen för otrohet går" än "har du berättat att du är intresserad av någon annan". Hångla utan att berätta - det beror nog på vad du lägger i ordet "hångla". Och om du skulle få dåligt samvete. För vissa ligger ju otroheten inte så mycket i själva hånglet som i att partnern inte berättar något.

Har du "testat" din man? Typ: "Vet du, jag tror att det är en tjej på jobbet som stöter på mig." (Sagt med lite förtjusning och... *letar efter rätt ord*) Eller: "Alltså, Anna på jobbet kom in på mitt rum i dag igen. Hon är så himla läcker. Om jag skulle vara med en tjej någon gång hade det varit hon." Se hur han reagerar. Eller är det för jobbigt, för privat, för...viktigt?
  • Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym (också flata) skrev 2011-04-22 10:05:20 följande:
    Jag tror ju inte att det finns någon fast gräns, utan man inom varje förhållande måste definiera dess gränser. För vissa är det otrohet att ens tänka på någon annan, för vissa är det inte otrohet förrän man har ett längre förhållande med någon annan. Och allting däremellan. Så när jag frågade om du hade pratat med din man menade jag mer "har ni diskuterat var gränsen för otrohet går" än "har du berättat att du är intresserad av någon annan". Hångla utan att berätta - det beror nog på vad du lägger i ordet "hångla". Och om du skulle få dåligt samvete. För vissa ligger ju otroheten inte så mycket i själva hånglet som i att partnern inte berättar något.

Har du "testat" din man? Typ: "Vet du, jag tror att det är en tjej på jobbet som stöter på mig." (Sagt med lite förtjusning och... *letar efter rätt ord*) Eller: "Alltså, Anna på jobbet kom in på mitt rum i dag igen. Hon är så himla läcker. Om jag skulle vara med en tjej någon gång hade det varit hon." Se hur han reagerar. Eller är det för jobbigt, för privat, för...viktigt?
    Nej jag har inte tagit upp det. Min man har bestämda åsikter om det där med otrohet. Han menar att det blir slut direkt om jag skulle vara otrogen, medan jag är mer flexibel och menar att man faktiskt kan göra snedsteg och hångla, eller tom ligga, med ngn annan utan att för den sakens skull vilja skiljas. Så nej, jag har inte tagit upp det. Inte just nu men vi har pratat mycket om otrohet förr. 

Om jag skulle ta upp det så skulle han mest troligt fråga om jag ville ha en trekant eftersom vi diskuterat det tidigare (men då med två män och mig). Jag känner dock att jag absolut i n t e vill det med henne. Jag vill ha henne för mig själv Och så skulle det bli jättekonstigt eftersom jag är kär i henne. En trekant vill jag bara ha av lust, inte kärlek.

Jag tror säkert att jag skulle kunna fria mig genom att säga att det var "en kul grej" eller liknande om vi hånglat. Men det känns så låååångt bort. Jag vet inte hur jag ska fånga henne. Hon verkar intresserad av mig och frågar rakt ut (vilket iofs kan vara skämt?) men hon bjuder aldrig med mig om hon och hennes gäng ska gå ut etc. Vet inte om hon är osäker på vad jag vill eller om hon är rädd. Eller så har jag bara fantiserat ihop allting och tror att hon blir påverkad av min närvaro bara för att jag blir påverkad av hennes....

Hur vet man?? 
  • Anonym
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-04-22 20:31:11 följande:
    Nej jag har inte tagit upp det. Min man har bestämda åsikter om det där med otrohet. Han menar att det blir slut direkt om jag skulle vara otrogen, medan jag är mer flexibel och menar att man faktiskt kan göra snedsteg och hångla, eller tom ligga, med ngn annan utan att för den sakens skull vilja skiljas. Så nej, jag har inte tagit upp det. Inte just nu men vi har pratat mycket om otrohet förr. 

Om jag skulle ta upp det så skulle han mest troligt fråga om jag ville ha en trekant eftersom vi diskuterat det tidigare (men då med två män och mig). Jag känner dock att jag absolut i n t e vill det med henne. Jag vill ha henne för mig själv Och så skulle det bli jättekonstigt eftersom jag är kär i henne. En trekant vill jag bara ha av lust, inte kärlek.

Jag tror säkert att jag skulle kunna fria mig genom att säga att det var "en kul grej" eller liknande om vi hånglat. Men det känns så låååångt bort. Jag vet inte hur jag ska fånga henne. Hon verkar intresserad av mig och frågar rakt ut (vilket iofs kan vara skämt?) men hon bjuder aldrig med mig om hon och hennes gäng ska gå ut etc. Vet inte om hon är osäker på vad jag vill eller om hon är rädd. Eller så har jag bara fantiserat ihop allting och tror att hon blir påverkad av min närvaro bara för att jag blir påverkad av hennes....

Hur vet man?? 
    Jag har en känsla av att hon är lite tänd på dig. Lite hångel kan du gott unna dig, det tycker jag faktiskt. Känn på känslan - hur skulle det vara att få vara nära en annan kvinna på det viset? Längtar du efter henne? Om du gör det så tycker jag absolut att du ska nappa nästa gång hon ger dig en invit. Våga testa!
  • Anonym (M)

Jag har i perioder känt ett starkt behov av kvinnlig bekräftelse. Då flirtar jag med kvinnor för att se om jag kan få dem, (det kan jag ). Jag njuter av att hon vill ha mig men jag har inte gått längre än till att diskret smeka och kyssa en kvinna. Jag tror inte att jag är intresserad av mer än så. Det här har varit på typiska 'straighta' ställen så jag utger mig inte för att vara gay/bi.
    Jag kan tända på porr med bara kvinnor, gärna med lite SM-inslag och ingen man som kommer in och förstör. Men tanken på att faktiskt ha sex med en kvinna tänder mig inte, möjligen kyssar men inte mer.
    Är jag bara allmänt förvirrad tror du eller är jag möjligen en aning bi?

• Anonym (Flatan)
    Anonym (M) skrev 2011-04-22 23:42:49 följande:
    Jag har i perioder känt ett starkt behov av kvinnlig bekräftelse. Då flirtar jag med kvinnor för att se om jag kan få dem, (det kan jag ). Jag njuter av att hon vill ha mig men jag har inte gått längre än till att diskret smeka och kyssa en kvinna. Jag tror inte att jag är intresserad av mer än så. Det här har varit på typiska 'straighta' ställen så jag utger mig inte för att vara gay/bi.
    Jag kan tända på porr med bara kvinnor, gärna med lite SM-inslag och ingen man som kommer in och förstör. Men tanken på att faktiskt ha sex med en kvinna tänder mig inte, möjligen kyssar men inte mer.
    Är jag bara allmänt förvirrad tror du eller är jag möjligen en aning bi?
    Hejsan Trådstartaren här.
    Såg att du nämnde  en intressant  sak i ditt inlägg. Att du i perioder har känt starkt behov av kvinnlig bekreftelse och därför flirtat och testat om kvinnor vill ha dig.

Ett intressant fenomen som nog är rätt vanligt. Att testa och se om man får bekreftelsen tillbaka. Men vore trevligt om du ville utveckla lite mer kring det. Varför tror du att du söker denna bekreftelse från just andra kvinnor? Är det attraktion eller spelet som är grejen? 

Mvh Flatan 
  • Anonym (M)
    Anonym (Flatan) skrev 2011-04-30 22:44:17 följande:
    Hejsan Trådstartaren här.
    Såg att du nämnde  en intressant  sak i ditt inlägg. Att du i perioder har känt starkt behov av kvinnlig bekreftelse och därför flirtat och testat om kvinnor vill ha dig.

Ett intressant fenomen som nog är rätt vanligt. Att testa och se om man får bekreftelsen tillbaka. Men vore trevligt om du ville utveckla lite mer kring det. Varför tror du att du söker denna bekreftelse från just andra kvinnor? Är det attraktion eller spelet som är grejen? 

Mvh Flatan 
    Jag kan bli fysiskt attraherad av kvinnor. Jag har t.ex. en kollega som jag tycker är otroligt het. Jag vet också precis vilken typ jag gillar - kurviga, mörka kvinnor med attityd. Jag flörtar bara med kvinnor som jag själv är attraherad av så det är inte enbart ett spel men samtidigt vill jag inte gå längre än så. Fast det kanske bara är för att jag inte har testat?
    Med män vet jag ju vad jag saknar men det är svårt för mig att föreställa sig hur det skulle vara med en kvinna.
    Första gången jag märkte det här behovet av kvinnlig bekräftelse var efter en mycket dålig erfarenhet av en man som misshandlade mig. Under lång tid var jag helt ointresserad av män men jag flörtade gärna med kvinnor. Det kanske kändes säkrare och jag såg dem på ett annat sätt än tidigare, respekterade dem mer.

Jag vet att jag har en viss effekt på kvinnor och jag tror att det är för att jag verkligen ser dem. Jag kan betrakta en kvinna och se allt det som hennes man borde uppskatta men kanske inte gör. Ibland verkar straighta gifta kvinnor t.o.m. bli lite förtjusta i mig. Jag gillar att spela på det, möta deras blick lite för länge, ta kommandot över situationen men jag vill egentligen inte mer än så. 
    Jag skulle kunna tänka mig att se en kvinna via webcam, be henne visa upp sig och göra saker för mig. Det skulle nog vara häftigt. Men tanken på att hångla med en kvinna lockar mig inte direkt.

Jag vet inte om det var något svar men jag förstår det inte riktigt själv heller. 
  • Anonym (bri)

Hej Flatan!

Om du skulle träffa en tjej som inte tidigare varit kär i nån tjej men som nu är kär i dig hur skulle du gå tillväga? Givetvis ta det lite lugnt förmodar jag men sen, när ni väl hamnat i ett lite intimare läge? Kan du ge några råd och tips till en oerfaren tjej som träffat en om möjligt ännu mer oerfaren tjej, men som hoppas på att få lite erfarenheter (med nyss nämnda person ). Och som inte vill göra bort sig helt... Vi säger att vi kommit så långt som till första kyssen, men sen då? 

• Anonym (Flatan)
    Anonym (bri) skrev 2011-05-01 07:35:24 följande:
    Hej Flatan!

Om du skulle träffa en tjej som inte tidigare varit kär i nån tjej men som nu är kär i dig hur skulle du gå tillväga? Givetvis ta det lite lugnt förmodar jag men sen, när ni väl hamnat i ett lite intimare läge? Kan du ge några råd och tips till en oerfaren tjej som träffat en om möjligt ännu mer oerfaren tjej, men som hoppas på att få lite erfarenheter (med nyss nämnda person ). Och som inte vill göra bort sig helt... Vi säger att vi kommit så långt som till första kyssen, men sen då? 

Detta påminner mig lite om mitt första förhållande. Startade precis så. Min erfarenhet säger att erat största pluss är att ni är på lika nivå. Att ni faktiskt är lika oerfarna. För då blir det ingen press eller stress. Inget gäktande till något och det blir troligtvis inte känslan av att det går för fortfram. 
    Jag tycker du ska känna in läget när du är med din nya tjej och var så charmig du bara kan, sitt nära henne och nudda henne ibland typ ta bort hårstrå från hennes ansikte. eller så hoppas du förstår. Men att ta det som det kommer. Troligtvis kommer ni hångla och då faller det sig naturligt att smeka på kroppen och kanske så. Sedan vid annat tillfälle så vem vet kanske lite mer händer då igen.

Lycka till! 
Svar på tråden Fråga flatan