• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym (SaraHetro) skrev 2011-09-08 03:17:28 följande:
    Jag har aldrig kommit av vaginal penetration. Trodde att alla tjejer bara kom av klitorisstimulering. (i hemlighet)
    Men man lär sig något varje dag.
    Inte jag heller, men däremot kommer jag alltid i slida PLUS clitoris (eller analt om vi kör där). Det är en enorm njutning att komma "dubbelt upp" dvs i slidan OCH clitoris. De gånger jag bara fått stimuli på clitoris (genom slick eller smek) så känns det futtigt på något sätt, som att något fattas eftersom orgasmen inte alls blir lika stark som när g-punkten stimuleras. 

Tänk även på lesbiska kvinnor, varför tror du att de använder stavar och strap-on? Eller fingrar i slidan för den delen? Glöm inte hålen syster! De är sköööna
  • Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym ( ) skrev 2011-09-08 09:14:14 följande:
    Annars har vi ju "tribbing" då är det lätt att komma samtidigt

För inte vet vad det är
    sv.wikipedia.org/wiki/Tribadism
    Men då ska man ju ligga där och gnussa. Vem kommer av det? Jag kommer ju aldrig att kunna ha sex med en tjej om det ska mesas sådär :-O 

Om man kommer genom att gnida sig mot ngn annans lår så kommer man väl lika lätt genom att cykla, rida häst eller bära tighta jeans, eller? 
  • Anonym (Flatan)
    Anonym skrev 2011-09-08 00:51:30 följande:
    Det finns faktiskt en sak jag undrar över.
    Blir du inte jävligt less på killar? Känns de inte som världens onödigaste sak?

Jag är straight och blir ju kär och attraherade av fanskapen, men jag tycker samtidigt att män är störiga och jobbiga. Många fattar inte var gränserna går och andra bara förstör. Allt hemskt i världen är ju orsakat av män och mansideal.
    Känns inte män helt överflödiga för dig?
    Nej nej och åter nej. Bara för att jag tänder på tjejer och vill ha förhållande med tjejer, betyder det inte att jag tycker män är en onödig sak. 

Pratar du med en extremfemenist kanske diskussionen skulle bli en annan.
    Du är mer inne på en politisk ställningstagande. Vilket verkligen inte ska blandas ihopp med den sexuella läggningen.  
  • Anonym (:-))
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-09-08 10:31:58 följande:
    Men då ska man ju ligga där och gnussa. Vem kommer av det? Jag kommer ju aldrig att kunna ha sex med en tjej om det ska mesas sådär :-O 

Om man kommer genom att gnida sig mot ngn annans lår så kommer man väl lika lätt genom att cykla, rida häst eller bära tighta jeans, eller? 
    eh ... man gnider inte mot låret . Eller det kan man göra . Tribbing kan man göra på olika sätt .. man ligger inte och gnussar .
    Min tjej rider mig så ... sitter på mig liksom ..snett . Det är helt fantastiskt skönt och sexigt .
  • LarsS

En elvisp var.... och då behöver, eller SKA, man inte ens ta av sig kläderna.

Förlåt, men jag gillar Elvisp-tråden  

• Anonym (hetero el nåt)

Jag har en skum fråga/historia. Jag har haft sex med väldigt många personer. Har haft ett rätt stört sexbeteende många år av mitt vuxna liv och varit i sexbranschen ett tag också (inte bra för mig, blev lite skadad mentalt). Allt bakom mig nu. Har haft sex med flera hundra män och kanske 20-30 kvinnor. Tre långa förhållanden med män, ett skakigt med en kvinna.

Jag ser mig inte som bisexuell alls längre. Brukade säga att jag var det förr. Att haft sex med tjejer har varit som att ta en fika. Kul men inte "sex" som jag upplever det med män. Min tanke var väl förr att har man sex med både män och kvinnor så är man bi.

Brukar inte prata om mitt sexliv för det stör folk att de inte kan placera in mig i ett fack. Känns dumt om jag skulle kalla mig bi när att ha sex med tjejer bara är en slags "hobby". Brukar inte svara på vad jag har för läggning alls då jag inte orkar bry mig längre.

Har du en tolkning? Mina lesbiska kompisar verkar ibland ha blivit arga på mig för att jag skulle "spela lesbisk", men pratar inte med dem om det längre eftersom jag tycker att jag har rätt till mitt sexliv utan stämpel.

• Anonym (Depends)
    Anonym ( ) skrev 2011-09-08 09:14:14 följande:
    Annars har vi ju "tribbing" då är det lätt att komma samtidigt

För inte vet vad det är
    sv.wikipedia.org/wiki/Tribadism
    Det där tycker jag verkar trevligt. (Jag vägrar oralsex) Och klart man kan komma av det. Man kommer av olika saker liksom.
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-09-08 10:31:58 följande:

Du kanske skulle vilja ha nåt sånt här:
    www.lovehoney.co.uk/product.cfm

Och det finns många som kommer av att bara gnida... (Och det finns säkert de som kommer av att cykla eller rida)
  • Anonym (Depends)
    Anonym (hetero el nåt) skrev 2011-09-13 01:03:45 följande:
    Jag har en skum fråga/historia. Jag har haft sex med väldigt många personer. Har haft ett rätt stört sexbeteende många år av mitt vuxna liv och varit i sexbranschen ett tag också (inte bra för mig, blev lite skadad mentalt). Allt bakom mig nu. Har haft sex med flera hundra män och kanske 20-30 kvinnor. Tre långa förhållanden med män, ett skakigt med en kvinna.

Jag ser mig inte som bisexuell alls längre. Brukade säga att jag var det förr. Att haft sex med tjejer har varit som att ta en fika. Kul men inte "sex" som jag upplever det med män. Min tanke var väl förr att har man sex med både män och kvinnor så är man bi.

Brukar inte prata om mitt sexliv för det stör folk att de inte kan placera in mig i ett fack. Känns dumt om jag skulle kalla mig bi när att ha sex med tjejer bara är en slags "hobby". Brukar inte svara på vad jag har för läggning alls då jag inte orkar bry mig längre.

Har du en tolkning? Mina lesbiska kompisar verkar ibland ha blivit arga på mig för att jag skulle "spela lesbisk", men pratar inte med dem om det längre eftersom jag tycker att jag har rätt till mitt sexliv utan stämpel.
    Du kan ju säga att du inte använder stemplar. Eller kalla dig för bara sexuell. Eller queer...Eller säga att "det har du inte med att göra" =)

Jag blir lite galen på när folk bestämt ska ha in mig i nåt fack. Jag är ju jag.
  • Anonym (bara sexuell)
    Anonym (hetero el nåt) skrev 2011-09-13 01:03:45 följande:

Min vän sa en klok sak till mig, vilket var att ens sexualitet inte nödvändigtvis är något statiskt utan att den kan ändras med tiden. Vilket "fack" du tillhör är ju egentligen helt irrelevant. Du har varit mycket sexuell och nu är du lite mindre sexuell. Och vadå "spela lesbisk". Får man enbart ha sex med någon som man också skulle kunna tänka sig att spendera resten av livet med? Vad lite sex vi människor skulle ha då...

Själv brukar jag motvilligt hamna i kategorin "bisexuell". Egentligen är snarare bara sexuell, alt. människoälskare. För när jag säger "bi" så vill alla alltid veta ifall jag t.ex. gillar feminina eller grabbiga tjejer/killar. Riktigt så enkelt är det inte för mig.
Svar på tråden Fråga flatan