• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (Hjärter Ess)

Vilken spännande tråd! Slänger in en liten fråga jag också... För ett par år sedan pratade jag med min man om att jag skulle vilja testa tjejsex nån gång, och han var positivt inställd och sa att jag får utforska den delen av mig så länge jag berättar för honom vad jag gör. Träffade via bodycontact en tjej som jag föll pladask för. Hon var singel och vi blev snabbt nära vänner och intresserade av varandra. Ett par månader senare hamnade vi i säng, först bara hon och jag men sedan även i en trekant med min man. Det slutade sen med att hon skaffade pojkvän som är helt emot att hon är bi så han vet inte ens om vårt förflutna. Idag är hon min bästa vän och även om jag hoppas att vi kan få ihop det fler gånger så är jag mest av allt glad över att ha fått en sån underbar vän. Men när suget kommer och jag vill träffa nån ny mysig tjej så kommer problemet. Hur ska jag nånsin kunna hitta en sån underbar tjej igen!? Jag inser vilken tur jag hade första gången, för bc är fullt med oseriösa människor. Bor i ett litet samhälle så jag lär inte bara springa på nån här. Var håller alla söta och seriösa tjejer hus!? Har ni någon bra insiderinfo?

• Anonym (Flatan)
    Anonym (Hjärter Ess) skrev 2011-05-01 22:52:01 följande:
    Vilken spännande tråd! Slänger in en liten fråga jag också... För ett par år sedan pratade jag med min man om att jag skulle vilja testa tjejsex nån gång, och han var positivt inställd och sa att jag får utforska den delen av mig så länge jag berättar för honom vad jag gör. Träffade via bodycontact en tjej som jag föll pladask för. Hon var singel och vi blev snabbt nära vänner och intresserade av varandra. Ett par månader senare hamnade vi i säng, först bara hon och jag men sedan även i en trekant med min man. Det slutade sen med att hon skaffade pojkvän som är helt emot att hon är bi så han vet inte ens om vårt förflutna. Idag är hon min bästa vän och även om jag hoppas att vi kan få ihop det fler gånger så är jag mest av allt glad över att ha fått en sån underbar vän. Men när suget kommer och jag vill träffa nån ny mysig tjej så kommer problemet. Hur ska jag nånsin kunna hitta en sån underbar tjej igen!? Jag inser vilken tur jag hade första gången, för bc är fullt med oseriösa människor. Bor i ett litet samhälle så jag lär inte bara springa på nån här. Var håller alla söta och seriösa tjejer hus!? Har ni någon bra insiderinfo?
    Mina jag träffat är via mitt liv allmänt. Via jobbet eller vänners vänner. Men också när jag pluggade träffade man olika människor på olika fester osv. Alla sociala sammanhang kan man träffa andra tjejer i. Tror det handlar mycket om vad man har för utstrålning. Tror att det gör att man drar till sig tjejer som är "öppen" sinnade. 
    Men annars internett, qruiser.se är populärt. Det är väl frågan angående hur seriösa människorna är. Men det vet man ju ändå aldrig hur folk är.
    Seriösa och oseriösa finns på alla ställlen. 
  • Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym skrev 2011-04-22 23:21:07 följande:
    Jag har en känsla av att hon är lite tänd på dig. Lite hångel kan du gott unna dig, det tycker jag faktiskt. Känn på känslan - hur skulle det vara att få vara nära en annan kvinna på det viset? Längtar du efter henne? Om du gör det så tycker jag absolut att du ska nappa nästa gång hon ger dig en invit. Våga testa!
    Jag får också den känslan men samtidigt blir jag rädd, särskilt eftersom jag läser bla här i tråden om hur vissa kvinnor "leker" med andra för att själva få bekräftelse etc. Jag känner mig kär i den här tjejen och orkar inte lägga energi om hon leker. Samtidigt. Hur ska jag veta? Och jag själv är ju inte heller beredd att satsa på henne, om nu hon skulle vilja något annat. 

Jag känner att jag längtar efter henne, ja. Jag vill vara nära henne, vill vara med henne, där hon är. Jag måste nappa nästa gång! Laddar för det. Eller laddar för att själv lägga in stöten Jag vet att det är fel mot min man men jag måste. Jag tror att jag kan få svaret bara vi är själva och hånglar lite eller  känner av läget utan hela arbetsplatsen som tittar...

TACK för råd och stöttning! Det betyder mycket! 
  • Anonym (Sunshine)
    Anonym (hypotes) skrev 2011-04-22 08:51:05 följande:
    Varför tror du inte att det skulle kunna bli verklighet?
    Haha tja...ingen aning:P Känns väl lite weird & ragga upp en tjej ;)
  • Anonym (bri)
    Anonym (Flatan) skrev 2011-05-01 22:33:30 följande:
    Detta påminner mig lite om mitt första förhållande. Startade precis så. Min erfarenhet säger att erat största pluss är att ni är på lika nivå. Att ni faktiskt är lika oerfarna. För då blir det ingen press eller stress. Inget gäktande till något och det blir troligtvis inte känslan av att det går för fortfram. 
    Jag tycker du ska känna in läget när du är med din nya tjej och var så charmig du bara kan, sitt nära henne och nudda henne ibland typ ta bort hårstrå från hennes ansikte. eller så hoppas du förstår. Men att ta det som det kommer. Troligtvis kommer ni hångla och då faller det sig naturligt att smeka på kroppen och kanske så. Sedan vid annat tillfälle så vem vet kanske lite mer händer då igen.

Lycka till! 
    Tack! Nu såg jag att du svarat. Jo jag håller med om att det är bra om man inte är helt olika erfarenhetsmässigt. Jag är dock rätt så orolig att jag bara fegar ur om vi väl hamnar där. Med en man känns det som om man vet vad man ska göra, men med en kvinna finns ofta (för mig iallafall) en närmare relation som helt plötsligt ska bytas mot en annan sorts nära relation, helst utan att förlora den första...detta känns knepigt. 
  • Anonym (Frågvis...)

Upplever du att det finns mer homofobi riktad mot bögar än mot flator? Jag har många homosexuella bekanta (främst kvinnor genom mit gamla innebandylag   ) och jag upplever att flatorna på något sätt har lättare för att bli accepterade i samhället än bögar. Vad tror du?

• Anonym (Flatan)
    Anonym (Frågvis...) skrev 2011-05-13 07:14:18 följande:
    Upplever du att det finns mer homofobi riktad mot bögar än mot flator? Jag har många homosexuella bekanta (främst kvinnor genom mit gamla innebandylag   ) och jag upplever att flatorna på något sätt har lättare för att bli accepterade i samhället än bögar. Vad tror du?
    Tror tyvärr du har helt rätt i denna sak. Överlag är flator mycket mer accepterat än bögar. För vem gillar inte tjejer? Därför mer förståligt att även tjejer själva gillar tjejer. Eller hur?

Skämt och sido.
    Jag skulle vilja påpeka en sak jag lagt märke till är att flator och bögar framställs i media på helt olika vis. Till exempel förekommer flator främst för en heterosexuell mans njutning (fördom). Typ den snygga girl next door som visar sig vara flata och har en affär med killen i filmens flickvän och i slutet har de trekant. Känns inte som att flatan direckt accepteras i sitt rätta sammanhang. Om ni förstår rätt.

Eller att bögar alltid spelar den något irriterande och gapiga birollen till den kvinliga huvudrollen. Kan inte tycka det heller framställer bögar på ett samhällsenligt vis.  

Tyvärr handlar detta om människors fördommar, så även mina. Men att folk i allmänhet har mycket mer negativa åsikter om bögar än flator verkar tyvärr stämma.  
  • Anonym

Hur känner lesbiska inför att att inleda ett förhållande med en Bi-tjej. Är ni mer oroliga att bi tjejen ska tröttna/ vara otrogen och gå till en kille?

• Anonym (Flatan)
    Anonym skrev 2011-05-15 21:00:55 följande:
    Hur känner lesbiska inför att att inleda ett förhållande med en Bi-tjej. Är ni mer oroliga att bi tjejen ska tröttna/ vara otrogen och gå till en kille?
    Handlar mer om tillit i relationen man skapar. Om man litar på varandra. Om man är blixt förälskade i varandra. Än om vilken läggning man har. 

Tror inte någon inleder förhållande med någon som de känner ska vara otrogen.

Tycker man får ha lite tilltro till relationen, och inte se en risk med läggningen personen har. 
  • Anonym (.-.)

undrar varför butchiga flator (inte alla) har på sig "killsaker" såsom kalsonger, maskulin parfym mm.

Svar på tråden Fråga flatan