• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-07-02 20:45:42 följande:
    Vilken trevlig stund ni verkar ha haft  

Jag blir så nyfiken på hur sexet brukar se ut. Vad hände tex när det gått för din tjej? Tillfredställde hon dig då eller slutade det hela? Och hur kändes det isåfall för dig då? Var du sprängkåt men tvingades sluta?

Hur brukar ni göra? Kommer båda varje gång? Kommer ni en i taget eller samtidigt? Om den ena har kommit sista gången, är det den andres tur att få sitt nästa gång då?

Jag tänker på mig själv som skulle bli oerhört frustrerad om jag hade sex och inte fick komma... Eller ska man bara vara glad och nöjd om man har lyckats tillfredsställa sin partner? Om jag skulle berätta för er eller mina väninnor att jag sög av min kille och sedan inte fick något själv så skulle ni/de antagligen bli väldigt upprörda...

HUR ser det ut i "homovärlden"? 
    Hur sexet är beror helt på vilka man är som personer vilken atraktion man känner och att samspelet är som det är. Min erfarenhet att ha sex med både killar och tjejer är att med killar upplevde jag det mycket rollstyrt. Mannen ska ta komando saker och ting var tvungna att hända i rätt ordning o så, nu hårddrar jag det. Jag själv upplevde en helt annan typ av kontakt med den personen jag hade sex med om det var en kvinna. Lika nivå och inga roller i sängkammeren. Mycket mer utforskande och exprimenterande samt att det blir som det blir i stunden. Givetvis lämnar inte jag sexakten otillfredsställd. Det ger mig alltid något eftersom jag tar för mig och i min relation just nu är jag minst lika mån om min flickväns sexuellabehov som hon är om mina. Och det märks i vårt sexliv. Men så är jag ju flata också. 

Jag ser det inte som uppstylltat att kommer jag en gång måste min flickvänn komma nästa gång osv. Utan vi gör det bara till bra sex, vi är kåta och oftast håller man på ett tag och det går i vågor liksom. Så tid för återhämtning finns. Ibland resulterar sexet i att vi båda kommit genom att man ägnar sig åt en åt gången. Har inte än lyckats samspela det så bra att komma samtidigt, en del i sexet för mig är just att göra det skönt för min flickvän. Det innebär en viss typ av tillfredsställelse hos mig. Att lyckas få en kvinna till orgasm är för mig en fantastisk känsla, känns nästan som man själv kommer fast inte kroppsligt. Bekräftelsen är max. Och det är väldigt intimt. en helt annat kontakt än vad jag någonsin upplevt med en man. Men så är jag ju flata också (igen hehe).

Är du bara bekväm med människan du har sex med och det är rätt attraktion så tror jag aldrig att tanken på att turas om eller att man inte är nöjd med sexakten uppstår. Har ni bra samspel oavsett kön så blir sexet grejt. 
  • MarajaILund

Hej!

Intressant tråd! Tack för att du delar med dig!

Två frågor:

* Tror du att du som lesbisk har lättare att vara jämställd med män än heterokvinnor? Att du inte känner att du behöver behaga liksom? Kanske skum fråga..

* Riktigt "butchiga" lesbiska som ser ut som killar, rör sig som killar och klär sig som killar. Varför vill man som lesbisk ha en sån tjej? Då kan man ju nästan lika gärna ha en kille?? Har alltid undrat detta..

• Anonym (också flata)
    MarajaILund skrev 2011-07-03 21:45:38 följande:
     Varför vill man som lesbisk ha en sån tjej? Då kan man ju nästan lika gärna ha en kille??
    För att sexet är så jävla mycket bättre än med en man.
  • Anonym (Flatan)
    MarajaILund skrev 2011-07-03 21:45:38 följande:
    Hej!

Intressant tråd! Tack för att du delar med dig!

Två frågor:

* Tror du att du som lesbisk har lättare att vara jämställd med män än heterokvinnor? Att du inte känner att du behöver behaga liksom? Kanske skum fråga..

* Riktigt "butchiga" lesbiska som ser ut som killar, rör sig som killar och klär sig som killar. Varför vill man som lesbisk ha en sån tjej? Då kan man ju nästan lika gärna ha en kille?? Har alltid undrat detta..
    Tack för feedbacken MarajalLund! Ska svara på dina frågor så gott jag kan.

-  Angående jämställdhet och flata bland hetromän. Jag ser inte jämstäldheten ha med läggning att göra eller så. Utan det handlar om individers sätt att förhålla sig till varandra makt mässigt. Min erfarenhet då jag träffar på hetromän är att de nog är rätt laidback när jag är med ingen obekvämhet eller maktspel. Men vill själv inte koppla ihopp det med att jag är flata. Vill tro att jag är så bekväm i mig själv så andra blir bekväma med mig. Sedan har jag ju inte det intresset för män på samma sätt som en attraktiv kvinna. Det i sin tur gör mig mer bekväm. Ju mer jag finner personen attraktiv ju mer måste jag erkänna att jag blir obekväm, lite smånervös hehe. Men bara på charmigt sätt =) (i hope).

- Detta om butch flator har kommit upp tidigare. Jag personligen dras inte alls till dem kvinnorna. Är inte min tekopp så att säga. Så jag kan inte svara för dem flator som dras till den typ av kvinnor. Men jag tycker det är viktigt att betona att de har mer med identitet att göra hur man klärsig för sig och ser ut. Argumentet att då kan man ju nästan ha en kille är inte hållbart heller. Det är fortfarande en gigantiskt skillnad på butchflata och kille. Tror ingen flata håller med om att man nästan lika gärna kan ta en kille iställetför butch flata. Nej nej du.

En teori jag har om detta :
    Däremot tror jag att kvinnor generellt dras till kvinnor som är utåtriktade, bekväma i sig sjäv och agerar självsäkert (ledare, chef roller). Exempelvis känner vi ofta konkurerrans kvinnor mellan om en sådan kvinna finns med i gruppen. Konkurrens tror jag har en viss typ av attraktion att göra, fast på mer omedvetet plan och inte alltid sexuellt. En butchtjej är i många människors ögon en vandrande symbol för självständighet och säker hård kvinna. För en del sticker det i ögonen och för andra lockas man av dem egenskaperna.  Vad tycks om min teori? 
  • Anonym (Crazy)
    Anonym (Flatan) skrev 2011-06-30 22:55:19 följande:
    Vi låg i sängen och slappade lite. Smekte henne över armen och tog bort håret från hennes ansikte. Log mot henne och kysste henne ömt. Den nästkommande kyssen gick över till hångel och till slut väldigt intensivt hångel. Jag la mig på henne och smekte henne över magen och upp mot ena bröstet som jag sedan kysste. Vi fortsatte hångla mer och mer intensivt och märkte hur vi båda bara vart mer och mer upphetsade sådär så man inte kan hålla sig. Att man bara var tvungen att göra något mer intensivare. Började arbeta mig nedåt på hennes kropp.  Som avslut kan jag säga att jag använde min tunga väldigt flitigt och lyssnade på vilka signaler hennes kropp sände ut.

Det bästa tipset jag kan ge är att vara i stunden och go with the flow. Samt att lyssna på signalerna hon sänder ut. Hur hon rör sig hur hon stönar osv. Lycka till! 
    Det där lät väldigt underbart och tändande! ;) Att bli förförd så är riktigt hett och när båda blir så upphetsade så att de inte slutar med annat än njutning!
    Jag är lite nyfiken på det här med att använda tunga.. Jag har ju sex med en tjej (första) sen drygt två år tillbaka, hon har gett mig oralsex men ja får inte ge henne, hon vill inte vara "försökskanin" som hon säger och är rädd för att jag inte kommer gilla det. Hade gärna testat men samtidigt är jag ju rädd för att de inte är bra eller jag gör "fel". Som du säger så läser man ju säkert av vad den andra gillar och inte.. Jag vet att hon fantiserar om att jag gör de på henne och jag skulle så gärna vilja förverkliga hennes fantasier, precis som hon förverkligar mina men vi har ju våra små hinder för det. 
    Jag är lite nyfiken på hur de känns att ge en tjej orgasm på de sättet :) Vet ju hur de är att ge de annars men inte när de kommer till just det.. Tjejen jag är med älskar att få mig till orgasm och kan själv komma bara genom att ge mig det, vilket ja tycker är underbart för då vet jag att hon njuter av det!!
    Sen har jag ett litet problem :) Hon älskar att ta på mig samtidigt som jag tar på henne, och vi vill gärna komma dit där vi båda kommer samtidigt. Men jag har lite svårt att "fokusera" på båda saker samtidigt, alltså att både ta på henne och få henne till orgasm och njuta av de hon ger mig, jag brukar alltid tappa bort mig på henne och de är lite jobbigt :) Har du något tips? Och vi har inte kravet att de måste gå, de har vi släppt och är nöjda sålänge den andra njuter =)
  • Anonym (Flatan)

Hej Anonym (Crazy). 

Min fråga till dig är hade ni varit tillsammans i två år?
    Hur är er relation annars? Är det andra saker som också är obekvämt i relationen?
    Min tanke är att din flickvän är för osäker själv för att våga släppa in dig, eller borde jag säga ned dig, till att ge oralsex. Visa henne att du älskar hennes kropp och ger henne bekräftelse i sänghalmen. Att du älskar att ge henne njutning och vill testa att gå ned på henne, att du verkligen vill det. Förstår hon det så kan hon inte tvivla på din osäkerhet. Sedan kan jag tycka att hon kan väl ta att det är första gången du gör det, och att hon får äran att dela den stunden med dig. Ni är väl ändå tillsammans?

Givetvis ska man respektera om ens partner inte vill något i sängen. Som jag förstod det här var inte problemet att hon inte ville utan att hon tyckte du var oerfaren? Förstår inte hennes resonemang riktigt, vill hon att du ska öva upp dig på någon annan innan henne då eller? Nää.. hm... 

• Anonym (Crazy)
    Anonym (Flatan) skrev 2011-07-04 20:34:46 följande:
    Hej Anonym (Crazy). 

Min fråga till dig är hade ni varit tillsammans i två år?
    Hur är er relation annars? Är det andra saker som också är obekvämt i relationen?
    Min tanke är att din flickvän är för osäker själv för att våga släppa in dig, eller borde jag säga ned dig, till att ge oralsex. Visa henne att du älskar hennes kropp och ger henne bekräftelse i sänghalmen. Att du älskar att ge henne njutning och vill testa att gå ned på henne, att du verkligen vill det. Förstår hon det så kan hon inte tvivla på din osäkerhet. Sedan kan jag tycka att hon kan väl ta att det är första gången du gör det, och att hon får äran att dela den stunden med dig. Ni är väl ändå tillsammans?

Givetvis ska man respektera om ens partner inte vill något i sängen. Som jag förstod det här var inte problemet att hon inte ville utan att hon tyckte du var oerfaren? Förstår inte hennes resonemang riktigt, vill hon att du ska öva upp dig på någon annan innan henne då eller? Nää.. hm... 
    Nja vi är inte tillsammans som ett par, av olika anledningar kan vi inte det. Men våran relation är väldigt djup och känslor finns..
    Men jag kan inte påstå att det finns något som är obevämt i relationen och speciellt inte i sänghalmen. Vi har från början varit väldigt öppna med vad vi gillar och inte och sådär.. Men ja hon är väldigt osäker på sig själv och gillar inte sin kropp tex. Och jag visar på alla tänkbara sätt (och säger) hur mkt jag älskar hennes kropp men hon lyssnar inte fullt ut på det. Jag har inte från början varit så på om att jag vill detta, dels för att jag vet att hon är som hon är och för att ja är rädd för att göra fel, men vi har ändå pratat om de och jag vill inte tjata på henne och tvinga henne till något.
    På ett sätt vill hon väl, men som sagt så är hon obekväm i sin kropp och att lämna ut sig så. Hon har redan släppt på väldigt många spärrar som hon haft så hon blir med tiden mer bekväm med mig. Och hon säger att förr tyckte hon inte de var lika jobbigt att låta nån göra de för första gången på henne men att hon tycker de nu, så om de har med min oerfarenhet att göra eller för att hon är rädd att jag inte kommer gilla de vet jag inte riktigt. Men som jag sagt till henne så älskar jag redan allt de vi gör och tror inte direkt att jag skulle avsky att ge henne den njutningen, men att jag kan inte svara på de iom att jag aldrig testat..
  • mialee1
    NicKnejm skrev 2010-12-04 00:07:46 följande:
    Har du någonsin hört talas om heterofestivaler där heterofolk springe romkring och iklädda peruker slår sig för bröstet?
    Låter som en fotbollsmatch tycker jag...så svaret blir "Ja"
  • Anonym

Jag undrar om,vad är skillnaden fysisk,när du har sex med en man,eller en kvinna?

Hur kännes det?

Sedan undrar jag,
    Ni som är lesbiska,hur raggar ni kvinnor,hur gör ni att det inte bli fel,när ni raggar.
    Vad gör ni under samlaget,?
    Är det bara att smecka/slicka  varandra?
    Bli ni tillfräställd av det ?

Svar på tråden Fråga flatan