Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-09-07 19:25:47 följande:
Tack för svar! Och tack att du är så tålmodig med alla konstiga frågor

Jag tänker såhär: Vid samlag mellan en man och en kvinna så är det ju rätt naturligt att båda på ett enkelt sätt kan komma samtidigt (eller att killen kan vänta ut tjejen) eftersom båda blir stimulerade av penetreringen.
Men. Om två tjejer har sex så måste de väl antingen ha oralsex eller smeka varandra till orgasm. = Om man ska komma samtidigt så kan man inte enbart fokusera på sin orgasm utan måste "jobba" också. Jag tror att jag skulle ha extremt svårt att komma i en situation där jag samtidigt skulle komma OCH hålla reda på mina fingrar/dildo/what ever på en annans kropp! Jag får galna explosioner till orgasmer och har fullt nog med mig själv
Och ponera då att man kommit först. Att DÅ börja suga av min man, eller slicka en tjej till orgasm... Ooooo vad det skulle bära emot. Jag går från 250 till 0 så fort jag kommit.
EgoAnna
Hej Anna! Paradoxalt att du väljer att kalla dig för EgoAnna. =)
Du frågade övergripligen om två tjejer kunde komma samtidigt? Jag håller fortfarande fast vid att det är ett mycket möjligt fenomen.
Du väljer att formulera dig att en man och en kvinna "på ett naturligt sätt lättare kan komma samtidigt". Vet inte vart i den meningen jag tycker du gör största antagandet.
- Att en man och en kvinna.... Bara för att det är en av varje kön gör inte saken lättare att komma samtidigt.
- Ett naturligt sätt.... Vad menar du med ett naturligt sätt? Låter onekligen enformigt a la snopp i slida? Största majoriteten av kvinnor har svårt för att få orgasm genom vaginalt samlag.
Sex är en oerhörd kreativ handling. Ett ypperligt exempel på dubbel njutning är 69:an. Samt i händelse av exstas så spelar det inte alltid så stor roll hur fingrarna hålls i styr.
Som sagt spinner lite vidare på det du skrev, hoppas det var okej.