Anonym (Flatan) skrev 2011-05-29 09:31:28 följande:
Låter som du ändå är tydlig i dina signaler och hon ger dig signaler tillbaka. Min första fråga är om hon vet att du är bi?
Sedan försök att utveckla er vänskapsrelation mer att ni umgås mer. Min erfarenhet med kvinnor är att finns där något mellan varandra som exempelvis mellan en själv och en kollega men allt är outtalat. Så är det bästa att ta det som det kommer men att ses mer och då som "vänner". Mellan kvinnor ibland kan det vara väldigt långsamt frammåt. Men att det alltid helatiden går frammåt att ingen ryggar tillbaka. Det är det godaste tecknet. Samt att när du känner du är redo faktiskt prata med henne om hur du känner.
Sedan kan man alltid ge inviter på fyllan eller så då man är lite mer kärvänlig och säga hur mycket man gillar henne ändå va lättsam kring det. Så får du se hur hon reagerar på det osv. Om du vill testa lite innan tänker jag.
Lycka till, återkom gärna och berätta hur det går för dig!
Jag tycker att jag är tydlig i mina signaler men jag är lite rädd att jag övertolkar hennes eftersom jag så gärna vill att hon ska vara intresserad av mig också...
Hon vet inte att jag är bi, möjligtvis msstänker hon det. Ingen vet om det, det är min stora hemlighet. Och jag hatar den men jag är nog alldeles för feg för att gå ut med det och alldeles för intrasslad i heteronormen. Jag är grymt avundssjuk på alla er som är modiga och är öppna med er läggning.
Jag vet ju inte om hon är bi heller men jag hoppas, hoppas, hoppas.... Jag vet att hon har haft förhållande med män.
Det där med att säga saker på fyllan är väl en sak som jag tänkt på. Vi ska ut tillsammans nästa vecka så vem vet, jag kanske "råkar" säga eller göra något.
Skulle hon inte alls vara med på noterna kan man ju alltid skämta bort det eller skylla på fyllan... är det dumt?????????