• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (Asså han bah)
    Anonym (Bisexuell) skrev 2011-08-02 00:35:16 följande:
    Det finns slicklappar - men ingen använder dem.

Könssjukdomar sprids inte så lätt emellan tjejer, även om det händer. Svamp däremot brukar vara ett evigt flatgissel. 
    Slicklappar? Så man lägger en filt över underlivet och slickar på den? Hoppas den inte är av ylle

Det ska fan inte vara lätt hur man än vänder sig ... (Tydligen är av gummi, typ kondom-material)
  • Anonym (Bisexuell)
    Anonym (Asså han bah) skrev 2011-08-03 08:01:50 följande:
    Slicklappar? Så man lägger en filt över underlivet och slickar på den? Hoppas den inte är av ylle

Det ska fan inte vara lätt hur man än vänder sig ... (Tydligen är av gummi, typ kondom-material)
    Det finns färdiga, men är svårt att få tag på. De få som använder dem alls brukar klippa upp en kondom.
  • Anonym (Asså han bah)

Har blivit "behandlad" en gång när kondom var på. Inte skönt. Kan lika gärna kvitta till den grad att Fia med knuff är mer sexuellt givande.

• Anonym (NyfikenAnna)

Får jag fråga en intim fråga? Brukar ni som lever samkönat få orgasm samtidigt? Hur går det till isåfall? Om inte: hur känns det att tillfredsställa någon efter att man själv kommit?

Jag vet med erfarenhet från mitt eget sexliv att jag är så j-kla avtänd när det väl gått för mig.  Att då börja ha oralsex på min man skulle jag aldrig kunna göra (inte efter hundra år som gifta iallafall, möjligtvis när vi var nykära ... HUR gör ni? Hur går det att tillfredsställa någon när man själv kommit och är avtänd?

• LarsS
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-09-01 22:04:53 följande:
    Får jag fråga en intim fråga? Brukar ni som lever samkönat få orgasm samtidigt? Hur går det till isåfall? Om inte: hur känns det att tillfredsställa någon efter att man själv kommit?

Jag vet med erfarenhet från mitt eget sexliv att jag är så j-kla avtänd när det väl gått för mig.  Att då börja ha oralsex på min man skulle jag aldrig kunna göra (inte efter hundra år som gifta iallafall, möjligtvis när vi var nykära ... HUR gör ni? Hur går det att tillfredsställa någon när man själv kommit och är avtänd?
    Varför skulle det vara någon skillnad för en homo, bi eller ohomo?
  • Anonym (NyfikenAnna)
    LarsS skrev 2011-09-02 12:22:43 följande:
    Varför skulle det vara någon skillnad för en homo, bi eller ohomo?
    Jag har läst och hört att många lesbiska tjejer har svårt att komma samtidigt, därför frågade jag Flatan här hur hon tycker att det brukar vara. 
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-09-02 21:20:36 följande:
    Jag har läst och hört att många lesbiska tjejer har svårt att komma samtidigt, därför frågade jag Flatan här hur hon tycker att det brukar vara. 
    Hur fungerar det med en man och en kvinna då de har sex samtidigt kan de komma samtidigt? Givetvis.
    Givetvis kan två tjejer som har sex komma samtidigt beror bara på hur vägen dit ser ut.

Men vanligast är väl kanske att det blir en och en. Lättare att fokusera på en sak i taget. Antingen ge orgasm eller få. Men givetvis är exstasen oändlig ibland och har lyckats tajma in det. Med rätt stund o sjuk grad av kåthet =) 
  • Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym (Flatan) skrev 2011-09-02 21:36:16 följande:
    Hur fungerar det med en man och en kvinna då de har sex samtidigt kan de komma samtidigt? Givetvis.
    Givetvis kan två tjejer som har sex komma samtidigt beror bara på hur vägen dit ser ut.

Men vanligast är väl kanske att det blir en och en. Lättare att fokusera på en sak i taget. Antingen ge orgasm eller få. Men givetvis är exstasen oändlig ibland och har lyckats tajma in det. Med rätt stund o sjuk grad av kåthet =) 
    Tack för svar! Och tack att du är så tålmodig med alla konstiga frågor Jag tänker såhär: Vid samlag mellan en man och en kvinna så är det ju rätt naturligt att båda på ett enkelt sätt kan komma samtidigt (eller att killen kan vänta ut tjejen) eftersom båda blir stimulerade av penetreringen. 

Men. Om två tjejer har sex så måste de väl antingen ha oralsex eller smeka varandra till orgasm. = Om man ska komma samtidigt så kan man inte enbart fokusera på sin orgasm utan måste "jobba" också. Jag tror att jag skulle ha extremt svårt att komma i en situation där jag samtidigt skulle komma OCH hålla reda på mina fingrar/dildo/what ever på en annans kropp!  Jag får galna explosioner till orgasmer och har fullt nog med mig själv  

Och ponera då att man kommit först. Att DÅ börja suga av min man, eller slicka en tjej till orgasm... Ooooo vad det skulle bära emot. Jag går från 250 till 0 så fort jag kommit. 

EgoAnna

• Maddex

Har velat pröva ha sex med en tjej men kan garantera att jag skulel dock aldrig kunan tillfredställa henne.=/

• Anonym (Flatan)
    Maddex skrev 2011-09-07 19:27:11 följande:
    Har velat pröva ha sex med en tjej men kan garantera att jag skulel dock aldrig kunan tillfredställa henne.=/
    Våga tro på dig Maddex! Jag tror du alla gånger skulle kunna tillfredställa henne om du hamnar i en sådan situation. Live in the moment. Vad tycker du själv är skönt? Och främst lyssna på tjejens signaler och vad hon gillar! Lycka till!
Svar på tråden Fråga flatan