enlitenbitkaka skrev 2010-11-03 10:40:31 följande:
Om ungen är tre och har växt ur stolen; då köper man en bakåtvänd stol med HÖGRE rygg. Barnen mår inte på något vis dåligt av att behöva böja benen.
Och du har alla fakta menar du? Är du säkerhetsexpert? Vän med TS?
Har ingen aning om vem ts är, men har iaf läst hela tråden. Har aldrig påstått att jag är någon expert.
Men kasnke inte lika enkelspårig som vissa andra i denna tråd.
Så du tycker det var en bra ide att köpa en typ lika stol till som han hade kunnat ha i nån månad till kanske...?
Du kanske badar i pengar men det gör inte jag.
Många fler med mig har gjort samma sak. Jag var lite osäker på om jag skulle våga det. Pga säkerheten. men de som sålde stolen till mig försäkrade att det var det bästa för min son. Så jag litar på dem.
Å stolen jag köpte hade fått bäst i test i flera år, och var testade för barn i samma vikt å allt. Frammåtvänd från 3 år och 15kg står det. Sen att min son fick byta till den ca 2-3 månader innan... har ingen större betydelse..
Nej mitt bälte sitter såklart inte löst, å det gör det inte på min son heller. Det sitter som det ska. en om han sitter å skriker för att det gör ont, och får röda märken på benen... å måste ta av sig skorna för att överhuvudtaget få in benen mellan stol och säte... å fått gjort det en längre tid (för jag ville absolut inte byta medans det fortfarande var halt ute, utan valde därför att vänta tills senvåren) Låter det bättre menar du!?
Kan inte tänka mig att du sitter med knäna tryckt mot instrumentbrädan heller... samma sak.
Välmåendet av min son betyder betydligt mer än så för mig! Å han har all den säkerhet han behöver.
Men den här tråden handlar inte om mig. Utan om frågan ts ställde. Men den verkar ju inte ens diskuteras längre. Ta över tråden ni som tycker om å gnälla på allt å alla. Hoppas bara ni själva lever som ni säger att alla andra ska göra. Annars är ni ju rena hycklare.
Ingen är perfekt. Tänk på det! Alla gör så gott de kan. Gällande allt.