• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • With a devilish smile

Vilken bra tråd !
    Vill gärna gå ner men utan att svälta eller plågas igenom det liksom o detta låter toppen :) får nog allt prova

• mamita64
    Beatrissan skrev 2010-11-26 18:34:35 följande:
    Men Mamita, de e ju ionte bra att du inte blir mätt =/
    Du får se till att äta mer helt enkelt...

Jag har nu lärt mig att äta saker ihop som jag inte annars skulle äta ihop...
    Försök att lägga till mer eller ät oftare, va det inte du som skrev nångång att du bara åt ett lagat mål om dagen?
    Kanske behöver du äta 3 nu? Oavsett så får man äta hur mycket protein man vill i denna dieten tills man är mätt och man går ändå ner.... =)

Hoppas det blir bättre för dig =)
    Jo jag äter bara lagad mat en gång per dag, oftast.
    Mitt problem nu är att jag vaknar så sent ( vid tolv) och är inte hungrig, inte ens sugen förrän vid ett. Då äter jag stekta ägg, med lite bacon, nästan bara kött, hittat en bra sort.
    Så får jag bättre ordning på mina tider så blir mathållningen bättre också
  • malin1974
    Knallen12 skrev 2010-11-26 20:44:08 följande:
    Malin1974: Jag har gjort det och det kostar inget.
    Åh vad bra då ska jag också göra det...
    Emma 020728 Julia 100105 Mina barn, mitt liv, mitt allt!
  • beccagranen
    Anonym skrev 2010-11-10 15:18:49 följande:
    igår

Frukost: två kokta ägg, 3dl lätt yoghurt, två stora glas vatten
    Lunch: En burk tonfisk, 1 dl keso, 2 kokta ägg (blev lite mkt ägg igår, bara för att det är lätt att ta med när man ska i väg.)
    Mellis: En burk lätt kesella med lite sötningsmedel (vet dock ej om det är tillåtet med sötningsmedel)
    Middag: 5 skivor fläskytterfile, tzatziki
    Kvällen: En liten skål yoghurt mest för att jag var sugen

Det var en dag under attackfasen, i dag har jag kört den i 10 dagar och ska således gå över med att lägga till grönsaker i morgon.
    Enligt diet boken så ska man äta max 2ägg, varav en äggula om dagen. Och inget fläskkött under attackfasen. Har dock själv fuskat lite med det..

Är på dag 6 under attackfasen, igår fick jag mig ett riktigt sötsug och var nära på att ge upp. Men jag koprommisa med mig själv och gjorde stavar av gurka med dipp till (på naturell yogurt). Undra om jag supmat hela dieten nu :/
  • Tinnys

I morgon tänkte jag också sätta igång med denna diet, har skickat sambon för att handla keso, kesella, yogurt osv.
    Men jag har ingen våg, det kan ju bli ett problem, det får bli morgondagens projekt att införskaffa. Hur har ni andra tänt er julen? Jag kommer inte ha hunnit att gå ner till jul och får då inte äta potatis osv, men visst måste man få äta sill, gravad lax, vanlig lax, skinka, grönsaker , lite rödbetssallad, men undvika godis, nötter och proteiner... borde ju inte vara allt för svårt om man kan lyxa till det med ett glas vin.
    Har beställt boken så den borde väl komma i veckan.. spännande,

• beccagranen

Hej

Är inne på dag 7, och det börjar svikta lite nu i alla jul frestelser. Har hittils inte fuskat, men det känns som att det är på gränsen när det närmar sig julbak. Kanske inte var den bästa idén att starta innan jul :/

Kan iaf tippsa om mitt bästa mellanmål:
    -  2dl Kvarg (köps på bla. Lidl)
    - 1 tsk Fun Light saft (favoriten är smaken Love)
     Blanda ihop och du får en yogurt som smakar som vanlig söt fruktyoggy! =)

• malin1974

Efter 7 dagar på denna diet, varav dessa var 4 dagar i attckfasen har jag gått ner 3 kg. Jag åt protein plus grönsaker i helgen plus idag och tänker sedan varva 3 dagar av varje. Jag vet att man ska antingen köra 5 dagar av varje eller varannan dag men i mitt liv passar inte detta så jag kör 3-3 istället och hoppas att det funkar det med. Tycker att det går riktigt bra och har till och med fått med maken på tåget. Kul
    Fuskade dock igår med lite glögg men INGA pepparkakor eller lussebullar. Bra va?

Emma 020728 Julia 100105 Mina barn, mitt liv, mitt allt!
  • Tinnys

Okej, nu har jag börjat, känns bra men har en fråga. Omelett är ju jättebra, blandat med kalkon eller liknande. Men man ska ju inte steka i fett, eller gör det inget att ta lite, eller  hur ska man tänka? boken kommer inte förrän i slutet av veckan.

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?