• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Shorona

Om det är någon som känner sig manad får ni gärna skriva exakt vad ni äter en dag..

• Anonym (Jojo)

Är det någon mer än jag som fått hemsk huvudvärk i början? Jag har klarat av tre dagar på attackfasen men vet inte om jag pallar mer för huvudet.

• Anonym
    Anonym (Jojo) skrev 2010-11-24 20:50:02 följande:
    Är det någon mer än jag som fått hemsk huvudvärk i början? Jag har klarat av tre dagar på attackfasen men vet inte om jag pallar mer för huvudet.
    Jag fick det också! Det är för att man förlorar mycket vätska i början innan vätskebalansen är återställd till normalt. Ge inte upp, i morgon eller övermorgon går det över!
  • flingansnö

Detta verkar asbra! Måste absolut testa!! Jag äter LCHF nu, men det är svårt och trögt och varje gång jag får ett bakslag och äter kolhydrater går jag ju upp eftersom jag äter så mkt fett..... ska testa detta med bara protein i 10 dgr och se hur det går!! 

• Anonym
    Shorona skrev 2010-11-24 16:40:52 följande:
    Om det är någon som känner sig manad får ni gärna skriva exakt vad ni äter en dag..
    Har du kollat in denna blogg som någon tipsade om, proteindieten.blogg.se, tycker den har mycket bra tips! Äter liknande men inte riktigt lika avancerat med pepparotskrämer och egna majonäser..
  • Anonym

Hur ser det ut för er förresten? Har ni många kilo att gå ner, är det mest trivselkilona som ska bort eller någonstans där i mellan?

• mamita64
    Anonym skrev 2010-11-24 22:44:23 följande:
    Hur ser det ut för er förresten? Har ni många kilo att gå ner, är det mest trivselkilona som ska bort eller någonstans där i mellan?
    Jag behöver tappa ca 10 kg för att bli nöjd.
    La påmej när jag slutade röka. Slutade röra på mej och gick upp i vikt.
    Hela våren / sommaren gick jag till och ifrån jobbet ca en halv mil och var rörlig hela tiden medan jag jobbade. Gick inte ner någonting, trots att jag alltid brukar göra det. Jag vet att jag la på mej i muskler, men det förklarar inte allt.
    Sen så fanns det mkt kakor, wienwebröd mm på fikabordet varje dag,jag jobbade i butik så vi fick sånt som var kross och gårdagens.
    När jag kom hem sov jag i 3-4 timmar jobbade en stund i trädgården och sen var det dags att lägga sej. Nu har jag varit hemma sen i september och har bara inte orkat gå ut och gå, eller jobba på som jag gjorde förr.
    Har reumatism, men det har jag alltid haft och ändå varit igång hela dagarna
  • Anonym (Jojo)
    Anonym skrev 2010-11-24 22:44:23 följande:
    Jag har ca 15 kilo att gå ner för att komma i hyfsad form. Har gått upp en massa under IVF-försök med hormonbehandlingar och depp och sådant. Tyvärr inte blivit gravid heller så nu vill jag vara i bättre form nästa gång vi försöker. Alltså allt för en snabb minskning i vikt. Tidigare har jag använt pulverdiet och det funkar också bra en period, men man tränar ju inte i att äta bra så det blir lätt fel efteråt. Jag har aldrig provat gi eller LCHF eftersom det verkar så krångligt. Men det här är ju rätt lätt, och det är mat man äter, så jag vill ge det en chans.

Fast om jag måste fortsätta med huvudvärksmedicin ikväll så vet jag inte hur jag gör.
  • AnnaPannaKanna

Inboxa mig, snälla? :)

• Anonym

Gjorde dessa i morse som ett experiment!

Yoghurtmuffins

2 ägg
    1½ tsk bakpulver
    6 msk linfrökross (= 0g kolhydrater!)
    6 msk miniyoghurt
    Lite salt

Jag gjorde det inte söta men vill man det så tar man typ en vaniljyoghurt och kör i lite sötningsmedel!
    Dom blev helt okej, inte skitgoda men helt klart ett bra substitut! Hade dom inne i 15min, varierade lite värme på ugnen mellan 100-200grader.. som sagt var ett experiment.
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?