• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Shorona

Hur sjutton får man i sig tre liter vatten per dag!? Jag har bara lyckats med två!!

• Knallen12

Hej

I boken står 1,5 liter om dagen. Och att man ska promenera 20 minuter om dagen under attack. Man får inte heller äta griskött under denna fasen om jag förstått det rätt?

Jag har skrivit lite till mig att ha på kylen så jag slipper titta i boken hela tiden. Om någon är intresserad och jag har det kvar på andra datorn så kan jag maila vad jag skrivit till er.

• Mammas Kalle

Knallen1

Vilken pärla du e, jag tar grärna emot det du skrivit från boken! î?
    Inboxar du?

Tack på förhand!

• Anonym (Jojo)

Hej! Jag hoppas gärna in här också. Började igår och känner mig lite lagom snurrig. Inte för att jag är hungrig utan för att jag tror att jag är duktigt sockerberoende och har abstinens. Magen är full av räkor och ett kokt ägg nu efter lunch.

• Knallen12

Bdb: Ska kolla ikväll när jag har tillgång till den datorn. Jag inboxar. Ha det så bra så länge!

• mamita64

Äter alla här lagad mat till både lunch och middag?

Jag äter det en gång per dag, har alltid gjort så.
    Ja, utom ibland när jag jobbar och äter den lagade maten vid elva

• Anonym
    mamita64 skrev 2010-11-23 16:39:16 följande:
    Äter alla här lagad mat till både lunch och middag?

Jag äter det en gång per dag, har alltid gjort så.
    Ja, utom ibland när jag jobbar och äter den lagade maten vid elva
    Lagad och lagad, till lunch gör jag något extremt lättlagat bara, alternativt gårdagens rester. Som jag skrev tidigare så slänger jag allt som oftast bara i några ägg i pannan och fixar till en omelett.
  • Anonym
    Knallen12 skrev 2010-11-23 10:21:43 följande:
    Hej

I boken står 1,5 liter om dagen. Och att man ska promenera 20 minuter om dagen under attack. Man får inte heller äta griskött under denna fasen om jag förstått det rätt?

Jag har skrivit lite till mig att ha på kylen så jag slipper titta i boken hela tiden. Om någon är intresserad och jag har det kvar på andra datorn så kan jag maila vad jag skrivit till er.
    Jag vill oxå ha! Jag inboxar dig så du får min nick. =)
  • beccagranen

Hej
    Jag är inne på dag tre med Dukan dieten, och har redan tappat 1,5 kg
    Inte nog med det så känner jag mig väldigt energisk, mätt och tycker det är så simpelt att äta efter. Tänker inte ens på att jag bantar. Love It

• beccagranen

Btw. I förra nummret av Kropp & Hälls tidningen hade dom repotage och recept på Dukan Dieten :)

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?