• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • beccagranen
    Knallen12 skrev 2010-11-23 10:21:43 följande:
    Hej

I boken står 1,5 liter om dagen. Och att man ska promenera 20 minuter om dagen under attack. Man får inte heller äta griskött under denna fasen om jag förstått det rätt?

Jag har skrivit lite till mig att ha på kylen så jag slipper titta i boken hela tiden. Om någon är intresserad och jag har det kvar på andra datorn så kan jag maila vad jag skrivit till er.
    Kan du inte inboxa det här?
  • Beatrissan
    Knallen12 skrev 2010-11-22 23:42:46 följande:
    Vilken yoghurt är på 0,01 fett? Kan bara hitta på1%.
    Yoggis lågkalori är mindre än 1% och inget tillsat socker, jättegod speciellt när man ätit den i 3 dar!
  • Anonym
    Beatrissan skrev 2010-11-23 22:59:42 följande:
    Yoggis lågkalori är mindre än 1% och inget tillsat socker, jättegod speciellt när man ätit den i 3 dar!
    Jo, men även om det inte är tillsatt socker så kan kolhydratvärdet bli högt. Har du kollat och jämfört med vanlig naturell?
  • Beatrissan
    Hej

I boken står 1,5 liter om dagen. Och att man ska promenera 20 minuter om dagen under attack. Man får inte heller äta griskött under denna fasen om jag förstått det rätt?

Jag har skrivit lite till mig att ha på kylen så jag slipper titta i boken hela tiden. Om någon är intresserad och jag har det kvar på andra datorn så kan jag maila vad jag skrivit till er.

Det stämmer, man ska inte äta fläsk, det står även på hans hemsida..

Angående det här med ketosstickor så fixar man det på apoteket, vet inte om det är receptfritt men. Jag får tag på det pga att jag bett min sambo som är diabetiker få det utskrivet av sin läkare...

Stickorna mäter både socker i urinen samt ketonerna. Vad jag har förstått det som så hamnar man i ketos när man äter mycket kalorisnålmat "bantar" och det som händer är att man kroppen börjar bränna mer/ äta av på det fett som man har i kroppen och inte på det man stoppar i sig... När man hamnar i denna ketosfas som det kallas så mår man bättre, slipper abstinens, sug mm i olika mån givetvis.. Har arit i denna fas tidigare pga olika orsaker och vad jag har fått lära mig så ska man inte vara i ketos mer än 25 veckor. Men det är ganska roligt att kunna mäta eftersom man vet att det betyder att man vekligen är i fettförbränning och se hur mkt det skilljer sig beroende på om man "fuskäter" nångång... Ju mer man "fuskäter" desto längre tid tar det att hamna i denna fas igen...

Hur går det för er då? hur mycket har ni gått ner och hur länge har ni hållt på nu?

Själv ligger ja på -3,6kg på dag 7

• Beatrissan
    Anonym skrev 2010-11-23 23:02:16 följande:
    Jo, men även om det inte är tillsatt socker så kan kolhydratvärdet bli högt. Har du kollat och jämfört med vanlig naturell?
    Har både Yoggis lågkalori fruktyoughurt hemma och Arlas lätt mildyoughurt
    Kollade precis vad som stod på baksidan..

Yoggis 35 kcal/100g (1dl) 4,5g Kolhydrater varav 3,5g sockerarter
    Arlas lätt-mild youghurt 40 kcal/ 100g (1dl) Kolhydrater 4g varav 4g sockerarter

Hmm men det står ju även på Dukans sida att man ska undvika alla frukter i yoghurtarna även om de är lätta, så det har jag gjort, brukar inte gilla dem ändå =)

Har du inte testat än TS gör det, jättegott med 1 msk vete/havrekli i =)
  • Knallen12

Hej

Nu har jag inboxat till de som ville. Hoppas det har kommit fram. Annars får ni säga till.

• Cindra
    Knallen12 skrev 2010-11-23 23:42:31 följande:
    Hej

Nu har jag inboxat till de som ville. Hoppas det har kommit fram. Annars får ni säga till.
    Åh snälla, kan du inboxa det till mig också!??
  • MiaBu
    Hej

inboxa mig oxå snälla...
  • Knallen12

Lamijaa: Har precis skickat till dig. Hoppas det kommit fram.

Bdb: Tack så mycket!!!

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?