• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • mamita64
    Tinnys skrev 2010-12-29 00:02:05 följande:
    Jag ska gå ner 25 kilo så jag har 19 kg kvar.
    Julafton gick kanon, fanns ju massa gott att äta. Jag gjorde några röror på fresh, romröra och skagenröra så att jag inte skulle sakna rödbetssalladen. På nyår blir det hummer och fläskfile med rotgratäng.
    Provade att göra en chokladmouse på ägg, kakao och sötningsmedel. Vet inte om kakao är godkänt men den blev god i allafall och kan användas som desert.
    Ett annat tips: Arlas citronyogurt 0,5% super god.
    Tycker det går jätte lätt nu, det var mest enformigt i början med keso och tonfisk, keso och kyckling osv. Nu är det allt möjligt. Gör såser till kött med champinjoner osv. 
    Det ska nog inte vara några problem att hålla på med detta fram till maj då jag räknar med att vara klar.
    vad roligt att höra att det går bra för dej
    Här händer ingenting
    jag har förvisso ätit mkt proteiner, men har liksom inte hållit mej helt enligt schemat om jag säger så
    sen har jag rört på mej för lite. Visst man ska inte träna, men man förutsätts nog röra sej mer än jag gjgort just nu den senaste tiden iaf
  • Beatrissan

Hej på er..

Har inte vägt mi på öänge nu o komimt av mig o ätit brö o potatis o sånt skit.. ;)
    Ska väga mig imornbitti och kolla hur  mkt jag gått upp av de jag gått ned, hoppas det inte e  allt iaf....

Sen blir de nya tag igen from 2 januari! =)

• Anonym
    Beatrissan skrev 2010-12-31 00:12:10 följande:
    Hej på er..

Har inte vägt mi på öänge nu o komimt av mig o ätit brö o potatis o sånt skit.. ;)
    Ska väga mig imornbitti och kolla hur  mkt jag gått upp av de jag gått ned, hoppas det inte e  allt iaf....

Sen blir de nya tag igen from 2 januari! =)
    Hur mycket vägde du senast? Hur mycket vill du gå ner? Ska du/har du ätit normalt nu under nyår och jul?
  • Callina

Någon som registrerat sig på www.dukandiet..co.uk och fått coachning därifrån?
    Står i valet och kvalet... vet inte vad det kostar än heller.

• Beatrissan

Puh, hade bara gått upp 1 kg så nästa vecka börjar jag köra attackfas igen.... ;)
    Tycker den här dieten 'r grym!! Riktigt skön viktminskningsmetod när man får äta så mycket gott o hur mycke man vill av de!!

• Callina

Bead: hur länge har du kört attackfasen nu och vad är resultatet? :)

• Beatrissan
    Callina skrev 2011-01-01 20:41:14 följande:
    Bead: hur länge har du kört attackfasen nu och vad är resultatet? :)
    Jag körde attckfas i 7 dar, jag skrev in på dukanshemsidan och då räknade den ut det åt mig.. sen körde jag varvat två dar (2 dar protein och 2 dar protein m grönsaker) och gjorde det i 1,5-2 veckor....
    Då gick jag ned 7kg och har under mitt uppehåll i 3veckor nu gått upp 1kg och då har jag ätit o inte tänkt alls...

Ska gå ned ca 25 kg eller tills jag känner mig nöjd.
  • Callina

Det låter ju väldigt bra, grattis, bra jobbat!
    Jag fick 4 dagars attackfas - men om jag orkar kör jag några fler. Kör igång på allvar i morgon.

• MoSv74

Dethär vill jag prova!!! =-)

Men hur gör man när man inte äter kött eller kyckling?
    Äter iaf fisk.

Kanske denna dietetn inte är nåt för mej,då...

• Beatrissan
    MoSv74 skrev 2011-01-02 00:49:51 följande:
    Dethär vill jag prova!!! =-)

Men hur gör man när man inte äter kött eller kyckling?
    Äter iaf fisk.

Kanske denna dietetn inte är nåt för mej,då...
    Precis som vanligt stort sett men plocka bort kolhydraterna o stärkelsen...

Om man inte äter kött o kyckling finns det väl massa quorn mm man kan äta istället..
    Fisk, skaldjur, ägg finns jättemycket att variera sig med ändå...

Men lättast lättast för att göra det enkelt kan jag tycka att man  gör vanliga måltider men tar mer av proteinet och inget av det andra....

lycka till!
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?