• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Callina

Nu är jag peppad inför i morgon.
    Det får bli ägg till frukost, kanske omelette i ugnen för att undvika fett då?
    Ägg och kryddor får väl bli det enda innehållet i den omeletten.

Har köttfärsbiffar hemma men det är fetaost i dessa så jag får väl komma på något annat antar jag.

• MoSv74
    Beatrissan skrev 2011-01-02 01:05:18 följande:
    Precis som vanligt stort sett men plocka bort kolhydraterna o stärkelsen...

Om man inte äter kött o kyckling finns det väl massa quorn mm man kan äta istället..
    Fisk, skaldjur, ägg finns jättemycket att variera sig med ändå...

Men lättast lättast för att göra det enkelt kan jag tycka att man  gör vanliga måltider men tar mer av proteinet och inget av det andra....

lycka till!
    Det låter ju inte så krångligt när du skriver det så!
    Ska absolut testa detta!!

Tack!
  • Beatrissan
    MoSv74 skrev 2011-01-02 04:01:16 följande:
    Det låter ju inte så krångligt när du skriver det så!
    Ska absolut testa detta!!

Tack!
    Jag känner att det blir vad man gör det till...
    Och om man tänker så att man bara plockqr av de man ska äta och man själv e den som lagar maten är det bara att laga sdet fettsnålt, tex olja på hushållpapper och gnida av i pannan o steka på svag värme, eller tillaga i ugnen.. Man får så mycket tid över när man lagar i ugnen och inte behövs det nåt fett, nej nej..

Lycka till, imorn är det måndag och då kör vi PrOTEIN.
    Ägg till frulle med lättyoggi från arla (den med mindre än 1% fett)
    Lax till lunch
    och nåt gott kött till middag..

Har skrivit tidigare i tråden hur man ska äta och vilka produkter som är godkända, men orkar inte leta upp dem igen..=) Ni kan iof titta på en tråd jag skapade som kompliment till den här...
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m55690543.html
  • Callina

Kör du lättyoggin med fruktbitar?

• EmilieG

Jag har verkligen syndat hela hela jul och nyårshelgen.
    Var riktigt orolig när jag ställde mig på vågen, men jag har bara gått upp 1 kg.
    Och då har jag verkligen ätit en massa godis och mat som man inte ska äta.
    Känns riktigt bra.
    Men nu sätter jag igång igen med dieten och 4-5 proteindagar i rad innan jag varvar
    med protein och protein+grönsaker.

• Callina

ehum kände att jag behövde lite hjälp av linfrön så igår kväll ställde jag 1 msk hela linfrön i blöt och drack dom i morse. Men det verkar inte hjälpa direkt. Några tips? :)

• Shorona

Callina, om du vill ha fart på magen kan du ta två-tre matskedar physylliumfrön på yoghurten.

• Callina
    Shorona skrev 2011-01-03 18:46:55 följande:
    Callina, om du vill ha fart på magen kan du ta två-tre matskedar physylliumfrön på yoghurten.
    Tack för tips, köpte vetekli idag, hoppas det har samma effekt :)
  • EmilieG
    Callina skrev 2011-01-03 20:20:38 följande:
    Tack för tips, köpte vetekli idag, hoppas det har samma effekt :)
    Jag vet inte direkt vad skillnaden är mellan vetekli och havrekli,
    men jag har fått tips att havrekl i är bra för att få fart på magen.
    Ett tips om inte vetekli fungerar :)
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?