• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Anonym

HAr inte läst hela tråden men kan någon berätta lite om du kan dieten?? vad går den ut på? vad ska man göra?`Går man ner i vikt snabbt?

• mamita64

Jajag har ätit protein, men någon gång bakat, lussebullar igår fulltårta.
    jag tror inte jag har förlorat ett enda gram, har ju ingen våg, men borde känna på kläderna i så dall

• EmilieG

Jag är klar med mina 10 attack dagar och går in i dag 7 i morgon i Cruisefasen.
    Jag har totalt gått ner 5 kg. Det är jag jätte nöjd med ;)

Men igår var jag på julbord med jobbet och då kände jag ändå att jag ville ta några glas vin
    så det gjorde jag. Bör man ta några proteindagar för att kompencera det kanske?

Kommer nog göra samma sak över nyår, känner ändå att om man pressar sig för hårt
    och speciellt vid sånna här tillfällen över jul och nyår så finns det ju stor risk att man hoppar
    av dieten för man vill vara med och dricka och äta gott. Då tycker jag kanske man bör unna sig
    en dag eller kväll och sedan kompencera upp det med några protein dagar.
    Det tror jag man mår bättre av och kanske hjälper en att klara av dieten.

Tycker ni att det är fusk när man gör på det viset
    eller är det fler som ändå kanske tycker som jag?

• Anonym (Funderar...)

Funderar på att haka på detta... så lägger till denna tråd till favoriter..:)

• leia83

Oj detta verkar ju onekligen vara en dunder kur. Jag kæmpar på med mina ynka 1100 kcal om dagen och går ner 1 kg i veckan ni tappar ju i rasande fart.

Berætta før mig....hur går detta till?

• Beatrissan
    leia83 skrev 2010-12-17 05:25:15 följande:

Oj detta verkar ju onekligen vara en dunder kur. Jag kæmpar på med mina ynka 1100 kcal om dagen och går ner 1 kg i veckan ni tappar ju i rasande fart.

Berætta før mig....hur går detta till?

Det går fort i början, sen långsammare tills man är klar..
    Fick kostråd av dietist på 1200kcal om dagen, men det här funkar mycket bättre..

Du får ju inte i dig något fett och inte socker/stärkelse i denna diet därför går den snabbare...

Testa en attackfas på 5-7 dagar så får du se, du förstör ju inte ditt kostråd för det!! =)
  • leia83

JAg har inget kostråd utan bantar før att jag sjælv vill. Problemet ær att jag inte førstår hur man gør....ær ju en hel vetenskap. Någon som har en bra lænk man kan læsa om det på??

• mamita64
    leia83 skrev 2010-12-18 00:39:22 följande:
    JAg har inget kostråd utan bantar før att jag sjælv vill. Problemet ær att jag inte førstår hur man gør....ær ju en hel vetenskap. Någon som har en bra lænk man kan læsa om det på??
    Om du googlar på Dukandieten så hittar du flera bra länkar.
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?