• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Shorona

En undran. Tror ni att man kan köra zumba istället för promenader? Det blåser 11 m/s så vi har inga bra vägar att gå just nu(bor på landet, snödrivor öve hela vägarna. Svårt med barnvagn då plus att sonen får svårt att andas i stormen).

• Anonym
    Beatrissan skrev 2010-11-23 23:15:23 följande:
    Har både Yoggis lågkalori fruktyoughurt hemma och Arlas lätt mildyoughurt
    Kollade precis vad som stod på baksidan..

Yoggis 35 kcal/100g (1dl) 4,5g Kolhydrater varav 3,5g sockerarter
    Arlas lätt-mild youghurt 40 kcal/ 100g (1dl) Kolhydrater 4g varav 4g sockerarter

Hmm men det står ju även på Dukans sida att man ska undvika alla frukter i yoghurtarna även om de är lätta, så det har jag gjort, brukar inte gilla dem ändå =)

Har du inte testat än TS gör det, jättegott med 1 msk vete/havrekli i =)
    Låter toppen, den ska jag leta upp!!

Jag är inga problem med att skippa godis osv meeeen.. jag saknar en sak. En stor last. Subwaymackor! Jag älskar subway!  
  • Lottaa

Hrm..
    hittade länken någon la in i början av denna tråd.. men fattar inte riktigt.
    Hur gör man?
    Vad "får" man äta? Vad bör man undvika?
    HIttar inte på den länken...

Tips tack!

Hur mycket har ni tänkt att gå ner?
    O hur mycket har ni gått ner? På hur lång tid?

Alexander 100318 www.lottispotta.blogg.se
  • Knallen12

Hej Lottaa
    Jag har inboxat dig en lista som jag gjort till mig själv så jag slipper titta i boken hela tiden.

• Lottaa
    Knallen12 skrev 2010-11-24 12:31:05 följande:
    Hej Lottaa
    Jag har inboxat dig en lista som jag gjort till mig själv så jag slipper titta i boken hela tiden.
    Okej. Ska läsa.
    Men man måste inte beställa den där boken? Eller det kanske är en bra idé?
    Såg att den bara finns på engelska, så jag sa till min sambo att han får ha den som kvällslektyr för mej på kvällarna. Är utkass att läsa engelska, prata och förstå går bra, men inte läsa. ^^

Tack =)
    Alexander 100318 www.lottispotta.blogg.se
  • MitaB
    Knallen12 skrev 2010-11-23 10:21:43 följande:
    Hej

I boken står 1,5 liter om dagen. Och att man ska promenera 20 minuter om dagen under attack. Man får inte heller äta griskött under denna fasen om jag förstått det rätt?

Jag har skrivit lite till mig att ha på kylen så jag slipper titta i boken hela tiden. Om någon är intresserad och jag har det kvar på andra datorn så kan jag maila vad jag skrivit till er.
    Jag tar gärna emot det i inboxen med!!! Tack =)
    Life is not about how many breaths you take, it´s about the moments that takes your breath away
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?