• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • mamita64
    leia83 skrev 2010-12-18 01:14:01 följande:
    okidoki får gøra det, tack
    Varsågod.
    Sen finns det en länk i början av den här tråden också, om jag inte minns fel. Du får se efter
  • Anonym

Har gått ner 3 kg på 2,5 vecka. känns som jätte lite om jag jämför med er som gått ner 4-5 kg redan första veckan! Gör jag något galet tro?

• EmilieG
    Anonym skrev 2010-12-18 21:12:34 följande:
    Har gått ner 3 kg på 2,5 vecka. känns som jätte lite om jag jämför med er som gått ner 4-5 kg redan första veckan! Gör jag något galet tro?
    Tror inte du gör något fel om det inte är så att du äter det som inte är "tillåtet" helt enkelt.
    Tror nog bara alla går ner olika fort och olika mycket.
    Det är bara att fortsätta så ska du se att du fortsätter att gå ner i vikt.
    Det saktar ner så småning om också, jag har bara gått ner 6 kg på dom här 25 dagarna jag hållt på med dieten.
  • Snuttan76

Tinnys:
    Det är som jag, har oxå gått ner 6-7 kg på 1 månad. Det är helt otroligt, har bara 3-4 kg kvar. Fuskade lite på julafton och kommer även att fuska lite på nyårsafton.
    hur mycket ska du ner?

• smulpaj01

Men vad äter ni?

Under attackfasen till exempel, hur ser er frukost ut då? Eller hela dagens matintag?

• Cindra

Jag var stenhård under attackfasen (en vecka) sedan har jag "fuskat" dvs jag äter grönsaker varje dag... Tyckte det blev sååå tråkiga måltider annars och jag är livrädd för att tappa motivationen. Det ska ju vara GOTT och ROLIGT att äta! Viktminskningen får gärna ta lite längre tid i stället. Har gått ner 7 kg på 7 veckor, gick inte upp något under julhelgen trots extra fusk med liiite godis, vörtbröd och julmust light!!
    Cirka 3,5 kg kvar till målvikt!

• Cindra
    smulpaj01 skrev 2010-12-28 11:53:08 följande:
    Men vad äter ni?

Under attackfasen till exempel, hur ser er frukost ut då? Eller hela dagens matintag?
    Frukost: Yoghurt naturell 0.5%, lägg i 1 msk krossade linfrön, 1 msk havrekli och 1 msk loppfrön.
    Eller ät stekt ägg med bacon, eller äggröra, eller kokt ägg och skinka.
    Drick 2 stora glas vatten innan frukost och en jättemugg te till frukosten!
  • Snuttan76

Jag dricker en stor kopp kaffe med mellanmjölk, naturell yogurt med havrekli och ett kokt ägg. Ibland äter jag yogurt med fruktsmak. Till lunch blir det oftast kycklingfile med keso eller egengjorda pannbiffar, eller tonfisk. När jag får äta grönsaker brukar jag koka morötter, palsternacka och kålrot och mosa ihop med lite salt. Det blir mycket keso som sagt och mycket ägg. Ibland kan jag lyxa till det med gurk eller morots stavar. Rödkål med morötter och lite vinäger och salt och peppar blir en god sallad.

• Tinnys

Jag ska gå ner 25 kilo så jag har 19 kg kvar.
    Julafton gick kanon, fanns ju massa gott att äta. Jag gjorde några röror på fresh, romröra och skagenröra så att jag inte skulle sakna rödbetssalladen. På nyår blir det hummer och fläskfile med rotgratäng.
    Provade att göra en chokladmouse på ägg, kakao och sötningsmedel. Vet inte om kakao är godkänt men den blev god i allafall och kan användas som desert.
    Ett annat tips: Arlas citronyogurt 0,5% super god.
    Tycker det går jätte lätt nu, det var mest enformigt i början med keso och tonfisk, keso och kyckling osv. Nu är det allt möjligt. Gör såser till kött med champinjoner osv. 
    Det ska nog inte vara några problem att hålla på med detta fram till maj då jag räknar med att vara klar.

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?