• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Anonym
    mamita64 skrev 2010-11-26 00:52:38 följande:
    Fattar inte riktigt detta ed griskött. På den engelska sidan fick jag uppfattningen att man kunde äta mager sånt och vad är mager skinka om inte griskött?

Idag blev jag bjuden på middag hos ena dottern, potatisgratäng, fläskfilé och ananaspaj till efterrätt. Säger inte nej när någon annan lagar maten

Igår testade jag keso med chilli, stark, det var ok, men uh konsticensen, fy attan alltså. Blundade och åt
    Med fläskfilé till, svårt att bli mätt, hade behövt hela filéen inte bara halva
    Man behöver inte säga nej, man väljer ut det som är bra. Jag ska "ut och käka" med kompisar i kväll. Jag tänkte dock vara mätt när jag kommer och smutta på ett glas rött ist. Inte för att det är skitbra det heller men bättre än att välja flera saker som är dåligt.

Blir du inte mätt? Gud så konstigt? Dricker du tillräckligt med vatten till maten? Vet du vad mindful eating är? Läs om det.

Jag upplever tvärtom att jag blir mycket mer mätt, på mycket mindre nu för tiden. Min omelett jag åt i går var gjorde på 3ägg och en halv laxfilé, jag var proppmätt hela kvällen sedan.
  • Anonym
    Yarrow skrev 2010-11-26 09:47:22 följande:
    Jag är inne på min 10:e dag  och har gått ner 5 kg. Men nu har det stått stilla i några dagar.. :(
    Det har stått stilla för mig ganska länge, någon vecka eller så. Men så är det ju alltid, oavsett vilken metod man kör på. Kämpa på!!!
  • Yarrow
    Anonym skrev 2010-11-26 09:52:11 följande:
    Det har stått stilla för mig ganska länge, någon vecka eller så. Men så är det ju alltid, oavsett vilken metod man kör på. Kämpa på!!!
    Jag kämpar som bara den :) Är väl dags för mig att lägga till lite grönsaker nu med och åååh vad jag har saknat grönsaker.
  • mamita64
    Anonym skrev 2010-11-26 09:50:48 följande:
    Man behöver inte säga nej, man väljer ut det som är bra. Jag ska "ut och käka" med kompisar i kväll. Jag tänkte dock vara mätt när jag kommer och smutta på ett glas rött ist. Inte för att det är skitbra det heller men bättre än att välja flera saker som är dåligt.

Blir du inte mätt? Gud så konstigt? Dricker du tillräckligt med vatten till maten? Vet du vad mindful eating är? Läs om det.

Jag upplever tvärtom att jag blir mycket mer mätt, på mycket mindre nu för tiden. Min omelett jag åt i går var gjorde på 3ägg och en halv laxfilé, jag var proppmätt hela kvällen sedan.
    Jag åt en halv fläskfilé och det blir väl ca 200 gram
    Det räckte inte riktigt tydligen. Nä har aldrig hört uttrycket ens. Jag har aldrig någonsin förökt gå ner i vikt förr, har alltid gått ner av mej själv och många ggr på tok för mkt.
  • Anonym
    mamita64 skrev 2010-11-26 15:56:27 följande:
    Jag åt en halv fläskfilé och det blir väl ca 200 gram
    Det räckte inte riktigt tydligen. Nä har aldrig hört uttrycket ens. Jag har aldrig någonsin förökt gå ner i vikt förr, har alltid gått ner av mej själv och många ggr på tok för mkt.
    haha, då förstår jag! Uppfattade det som att du ät en halv sån där "korv" med fläskfilé, sånna stora bitar som man köper. =)
  • mamita64
    Anonym skrev 2010-11-26 16:12:21 följande:
    haha, då förstår jag! Uppfattade det som att du ät en halv sån där "korv" med fläskfilé, sånna stora bitar som man köper. =)
    Ok
    Jag köpte en filé, sån där dansk som ligger i vacuumförpackning.
    En hel väger runt 5-600 gram och jag putsade den och åt halva, blir då ca 200 gram
  • Beatrissan
    mamita64 skrev 2010-11-26 16:32:37 följande:
    Ok
    Jag köpte en filé, sån där dansk som ligger i vacuumförpackning.
    En hel väger runt 5-600 gram och jag putsade den och åt halva, blir då ca 200 gram
    Men Mamita, de e ju ionte bra att du inte blir mätt =/
    Du får se till att äta mer helt enkelt...

Jag har nu lärt mig att äta saker ihop som jag inte annars skulle äta ihop...
    Försök att lägga till mer eller ät oftare, va det inte du som skrev nångång att du bara åt ett lagat mål om dagen?
    Kanske behöver du äta 3 nu? Oavsett så får man äta hur mycket protein man vill i denna dieten tills man är mätt och man går ändå ner.... =)

Hoppas det blir bättre för dig =)
  • EmilieG
    Jag började läsa om den här dieten igår och bestämde mig på en gång för att börja.
    Då idag är jag peppad till 1000 och sätter igång :)
    Har även gjort en blogg som jag tänkte skriva lite om hur det går
    och även fota för att visa vad jag äter och skriva ner om jag har nå bra recept.

Har inte hunnit skriva så mycket än men ni får jätte gärna kolla in på min sida:

livetfamiljendieten.blogg.se
  • malin1974

Någon som har varit inne på Dukans hemsidag och fyllt i frågorna om hur man väger mm? Undrar om det kostar något att få deras "gratis" mail där man får veta hur mycket man ska gå ner mm... Törs inte göra det då jag tror att man kommer få betala...

Emma 020728 Julia 100105 Mina barn, mitt liv, mitt allt!
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?