• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Knallen12

Tinnys: Man kan ta lite olja på hushållspapper och stryka på järnet. Eller så kan du göra omeletten i ugnen. Jag har gjort det sedan min äldsta var bebis. Mixa ihop omeletten och häll den i en form. Ställ in den i ugnen på 180-200 grader. Vänta ca 20 minuter och den är klar. Nu har jag gasugn så det kan skilja sig med grader och tid men du ser ju när den är klar. Då har man lite tid till annat och det blir jättegott.

• Tinnys

Tack knallen1 ska testa i ugnen, låter ju kanon...

En fråga till, efter attackfasen så ska man varva dagar med grönsaker med dagar utan. Hur många dagar med vilka, såg någonstans att han rekomenderar en cykel på 5 dagar, är det då 5 dagar med och 5 dagar utan, eller hur ska man tänka...?

• Knallen12

Hej

Tinnys: Antingen kan man köra 5 dagar med grönsaker och sedan 5 dagar utan grönssaker osv. Eller så kan man köra varannan dag. Han skriver att det kan vara svårt att köra 5 dagar av varje och för att inte misslyckas så kan man köra varannan dag. Så det är bara att välja egentligen.
    Det var så lite. Hoppas det smakar med ugnsomelett!

• malin1974

Hur går det för er???
    Hur mycket har ni gått ner, vilken fas är ni i nu?
    Jag har gått ner 3,9 kg på 11 dagar varav 5 dagar i attack fasen sedan har jag varvat i cruisefasen. Tycker det går bra men har lite dålig fantasi när det kommer till maten...
    Tips mottages tacksamt.

Emma 020728 Julia 100105 Mina barn, mitt liv, mitt allt!
  • Shorona

För mig går det inget bra men det är nog för att jag inte riktigt har lääst och förstått allt. :-/ fast å andra sidan så äter jag iaf nyttigt nu och har gått ner ca 3 kg på 3 veckor.
    Men jag är nog lite för trög för att verkligen veta vad man får och inte får äta och vad man kan få ihop till en skaplig måltid.

• mamita64
    Shorona skrev 2010-12-01 18:03:43 följande:
    För mig går det inget bra men det är nog för att jag inte riktigt har lääst och förstått allt. :-/ fast å andra sidan så äter jag iaf nyttigt nu och har gått ner ca 3 kg på 3 veckor.
    Men jag är nog lite för trög för att verkligen veta vad man får och inte får äta och vad man kan få ihop till en skaplig måltid.
    Det finns en bra länk i denna tråden

Jag har ingen aning om jag har tappat något eller ej.
    Äger ingen våg och har inte gjort på många år.
    Jag steker i fett, det mesta man steker tar ju inte upp fettet så det blir kvar i pannan.
  • Beatrissan

Inget fett e la bra va, de ska man nog överväga att strunta i, ha inte pannan på sån hög värme så klarar du dig utan och i värsta fall häll i olja o torka av med papper.... Bäst av allt tillaga i ugn.. på ex bakplåtspapper..
    Gör lax, kyckling och kött där!!

Asså jag tycker inte alls det är svårt med vad man får äta osv.. det är bara att tänka Protein och inte fläskkött elelr lamm! Och mejeriprodukter med låg fetthalt helst max 1% fett.. det finns lätt yoghurtar, lättkeso, INTE lätt creme freich (innehåller 15% fett OBS) så det finns iaf massor att äta....

Sen i fas 2 e de i stort sett alla grönsaker utom majs, avocado  o ja tänk själva...

Nu ska jag trycka i mig lax!
    tjoflöjt

• Anonym (jag med)

Lite nyfiken.. Ni som gått ner flera kg på några dagar. Hur mycket planerar ni att gå ner? 

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?