• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • malin1974
    Anonym (jag med) skrev 2010-12-01 19:52:44 följande:
    Lite nyfiken.. Ni som gått ner flera kg på några dagar. Hur mycket planerar ni att gå ner? 
    Från start var det 8 kg till delmål och 11 kg till slutmål
    Emma 020728 Julia 100105 Mina barn, mitt liv, mitt allt!
  • Yarrow

Idag är jag glad! Vågen har stått still apå samma jävla siffra i en vecka eller så men nu efter att jag börjat äta grönsaker i några dagar med våsar den äntligen nedåt, ett kg sen i måndag!

Tjoho! Detta verkar ju faktiskt fungera för mig :)

• Tinnys

Nu har jag hållt på sen i måndags, 2.4kg. Tänkte hålla på med attackfasen i 10 dagar då jag ska gå ner så mycket som 25 kg, eller är det fel att hålla på så länge?

• Yarrow
    Tinnys skrev 2010-12-03 10:31:23 följande:
    Nu har jag hållt på sen i måndags, 2.4kg. Tänkte hålla på med attackfasen i 10 dagar då jag ska gå ner så mycket som 25 kg, eller är det fel att hålla på så länge?
    Nej, jag har läst allt grån 5.14 dagar på olika ställen och forum så jag tror inte det kan vara farligt. Men man känner ju lite själv också.
  • Yarrow

från 5-14 ska det stå, fryser så mycket så jag sitter med vantarna på mig.. haha inte så lätt att skriva då :P

• Snuttan76

Är nu inne på dag 8 och har gått ner mellan 2-3 kg. Jag blir mätt när jag äter men det svåraste är sötsuget, jag vill gärna gå ner 10 kg totalt. Längtar efter lite grönsaker nu och ska försöka stå emot fredagsmyset med barnen ikväll. Är det någon som vet om det är ok att dricka ett glas vin eller en drink? Ska bort imorgon på middag och undrar om det är ok med lite alkohol.

• Yarrow
    Snuttan76 skrev 2010-12-03 14:43:45 följande:
    Är nu inne på dag 8 och har gått ner mellan 2-3 kg. Jag blir mätt när jag äter men det svåraste är sötsuget, jag vill gärna gå ner 10 kg totalt. Längtar efter lite grönsaker nu och ska försöka stå emot fredagsmyset med barnen ikväll. Är det någon som vet om det är ok att dricka ett glas vin eller en drink? Ska bort imorgon på middag och undrar om det är ok med lite alkohol.
    Nu är jag ju lite sen ute med mitt svar men jag tror i alla fall att det är svårt att hitta en diet där alkohol är OK ;)
  • malin1974

Usch och fy vad jag har fuskat i helgen... Fyllde år och åt thai mat, kladdkaka och drack vin. Gott var det, men men, nu är det nya tag imorgon. Undrar om jag ska ta några dagar med bara protein igen för att kanske ta igen det jag tappade under helgen... vad tror ni?

Emma 020728 Julia 100105 Mina barn, mitt liv, mitt allt!
  • Beatrissan
    malin1974 skrev 2010-12-05 19:19:08 följande:
    Usch och fy vad jag har fuskat i helgen... Fyllde år och åt thai mat, kladdkaka och drack vin. Gott var det, men men, nu är det nya tag imorgon. Undrar om jag ska ta några dagar med bara protein igen för att kanske ta igen det jag tappade under helgen... vad tror ni?
    Så har jag gjort, va tvungen att ha lite godis förra lördagen, men sen körde jag bara protein i 4 dar och sen varva jag med grönsaker igen osså nu i helgen fick jag ett luitet bryt med så nu e de bara protein som gäller....

Hade så gärna tagit en utekväll med lite godmat o gött att dricka.... haha får vänta till den 21 dec...
  • Anonym (jag med)

Fattar inte det här. Jag mådde så dåligt av attackfasen så jag bestämde mig för att köra protein frukost, lunch och mellis och äta kolhydrater på kvällen. Nu har jag kört så i en månad och det känns bara som jag har gått upp!! Hur är det möjligt? Jag äter ju mycket mer protein nu..

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?