Verkligen skrev 2011-01-05 19:17:36 följande:
Oki, då kan göra sås iaf. Tänkte på när jag lagar mat till dottern och sambon, då kan jag bara exkludera pastan eller vad dom nu har till.
Äter helst inte nötkött, är inte så förtjust i kött alls men kan äta fläskfilé men det fick jag ju inte..
Äter inte kesella/keso heller. Men jag ska försöka äta lite keso men det kommer bli tufft, har så svårt för konsistensen och så smakar det illa.. Haha, jag är så jäkla kräsen att det blir jobbigt.
Äter inte heller ägg men kommer köra på 2 ägg/dag ändå. Jag måste ner i vikt så då får man bita i det sura äpplet. Och det är ju bara 10 dagar, sen får man ju äta grönsaker. Hur är det med frukt? Är det big no no?
Kalkon ska jag nog köpa hem, det är väldigt gott.
´
Tack, det ska bli väldigt spännande det här. Jag känner hopp om att gå ner i vikt med den här metoden...

Fläskkött tror jag tyvärr inte man ska äta alls i denna diet, även efter första attack fasen.
Men jag har faktiskt gjort det några gånger. Och som BeaD
säger...
om det bara är det du tycker är gott så tror jag inte det skadar om du äter det någon gång ibland.
Det är ju ändå en stor förändring man gör för kroppen så jag tror inte dieten "inte fungerar"
bara för man äter fläskkött någon gång.
Men tror dock i det stora hela att det kommer bli jobbigt för dig att bara äta kyckling
och kalkon och fläskkött om du heller inte äter ägg eller keso eller så till.
I alla fall för min del så underlättar ägg mycket eftersom man kan göra så mycker olika med det.
Men du säger ju att du ska försöka ändå, och du kanske tycker det går bra ändå, vem vet?! :)
Men även efter den här första attackfasen så ska du ju fortsätta äta endast protein varannan dag
och varannan dag lägga till grönsaker tills du nått din målvikt.
Så det är ju inte bara i 10 dagar.
Frukt är inte förän i fas 3, (vad den nu heter), och då tror jag man får äta en frukt i veckan
eller en frukt om dagen. Har inte riktigt läst på all fakta där än eftersom jag inte kommit dit.
Den längsta fasen är ju just fas 2 eftersom man ska hålla på med den tills man nått sin målvikt.
Jag ska forsätta tills mitten av mars.