• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Callina

Om du lägger upp lite tex rökt kalkon (vanligt smörgåspålägg) och lättkeso på en tallrik och så pepprar du keson, äter det samtidigt så blir inte kesosmaken så stark.

Någon annan som vet hur det egentligen är med lightsaft?

• EmilieG
    Cindra skrev 2011-01-06 13:40:31 följande:
    Jag körde attackfasen i 5 dagar, från måndag till fredag. Det var SÅ härligt att få börja med grönsaker den helgen!!! Nu är jag i fas 2 och med min (medvetet) långsamma takt kommer jag nog vara där i nån månad till. Enligt Dukans uträkning skulle jag vara klar med fas 2  den 11 januari, men jag har som sagt fuskat lite. Men hellre "äta som jag vill" och att det tar lite längre tid. Jag har ju bara 3 kg kvar nu och motivationen finns!!!
    Förresten - det där med att inte äta fläskkött hade jag totalt missat. Jag har hela tiden, även under attackfasen, ätit fläskkött i alla olika former och det har ju gått bra ändå!
    skönt att höra att det funkar fast du ätit så mycket fläskkött, då behöver jag inte
    ha sån ångest om jag äter det någon gång ibland.
    Det är ju verkligen så gott med fläskfile tycker jag. :)
  • EmilieG
    Callina skrev 2011-01-06 14:01:41 följande:
    Om du lägger upp lite tex rökt kalkon (vanligt smörgåspålägg) och lättkeso på en tallrik och så pepprar du keson, äter det samtidigt så blir inte kesosmaken så stark.

Någon annan som vet hur det egentligen är med lightsaft?

jag har ingen aning om lightsaft, men jag har fått för mig att det är ok med lightläsk...

om man tittar vad det innehåller menar jag, så är det ju inget "otillåtet"

jag har i alla fall unnat mig själv det ibland.

och samma sak borde det väl vara med light saft då, eller? har dock inte tittat vad det innehåller.

• Verkligen

Såg nu att jag ska köra andra fasen i nästan 6 månader.. Men det ska jag fixa!
    Tänk i sommar när man kan grilla massa kött/kyckling och grönsaker. Då blir det smarrigare..=)

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • smulpaj01

Jag och sambon är bara i första attackfasen. Ikväll ska vi fira en sak och tänkte äta oxfilé...... men vad kan man ha till ???

• Callina
    smulpaj01 skrev 2011-01-06 17:11:37 följande:
    Jag och sambon är bara i första attackfasen. Ikväll ska vi fira en sak och tänkte äta oxfilé...... men vad kan man ha till ???
    Tror jag kanske skrev det tidigare men:
    1 burk minikeso
    1 liten hackad rödlök (självklart efter smak men jag hade ganska mycket)
    1 stor näve hackad bladpersilja
    Rivet skal från 1 citron
    Blanda detta och ät till, jättegott tycker jag.

Annars kan ni göra någon sås på lättkesella, kanske ha i riven pepparrot och lite färska kryddor?
  • Callina

Eller om ni gillar curry så massa curryn i lättkesellan, har inte provat själv men det borde ju bli gott.

Jag har en lista som jag hittade i en annan tråd om dukan dieten, den är lång så vill inte lägga den in ett inlägg men jag kan inboxa den till den som vill.

• smulpaj01

Åhh...... tack Callina Hjärta

Det där med curry har jag funderat på tidigare men tänkt att det kanske passar bättre till kyckling?

Vill gärna att du inboxar mig listan.... vore supersnällt.

• Callina

Ja kanske passar det bättre till kyckling men det är ju lite svårt när man inte har så många valmöjligheter, eller fantasti eller kunskap. Det finns säkert jättemånga alternativ men jag kommer inte på några fler :-/
    Jag inboxar listan till dig.

• Verkligen
    Callina skrev 2011-01-06 17:43:34 följande:
    Eller om ni gillar curry så massa curryn i lättkesellan, har inte provat själv men det borde ju bli gott.

Jag har en lista som jag hittade i en annan tråd om dukan dieten, den är lång så vill inte lägga den in ett inlägg men jag kan inboxa den till den som vill.
    Jag vill gärna ha..=)
    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?