• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Callina
    Verkligen skrev 2011-01-06 19:49:51 följande:
    Jag vill gärna ha..=)
    Ok - men det är bara vad man ska och inte ska äta i attackfasen, den kommer :)
  • Verkligen

Det kändes lite udda att äta enbart en kycklingfilé och lite sås till middag men det gick ner och jag blev hyfsat mätt. Gjorde lite vitlökssås på lättcreme fraiche..
    Första dagen nästan över.
    Min första sockerfria dag på många veckor!

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • Beatrissan
    Verkligen skrev 2011-01-06 09:55:18 följande:
    Fast det känns inte som ett problem eftersom jag äter kyckling ungefär 4 dagar i veckan och så har gjort sen jag var liten.. Jag kan ju äta fläskfilé nån gång i månaden så blir jag nöjd..
    Ägg kan jag äta men det är inte gott.  Jag måste lära mig att sluta vara så kräsen helt enkelt. Men det blir mycket mycket lättare när man får addera grönsaker i dieten. Då kan man ju variera väldigt mycket.
    Jag tänkte att jag ska köra på tills i Juni ungefär. Alltså med andra fasen. Och om det går bra rent viktmässigt. Hjälper inte den här dieten så får jag göra nåt mer drastiskt.
    Jag försökte gå ner i vikt i 8 månader förra året genom att äta korrekt och jag gick ca 25 000 steg varje dag men jag gick bara ner 8 kilo första 2 månaderna. Sen tog det stopp. Läkare och dietister kunde inte hjälpa för dom sa att jag gjorde alla rätt och att en del människor inte kan gå ner i vikt typ. Men jag gick upp nästan 30 kilo för 6 år sen ungefär och så vill man ju inte ha det.
    Men som sagt, jag tror på den här dieten. Det svåra blir att sluta äta godis och sötsaker men det ska nog gå om jag är stenhård från början och lär mig vad jag får äta och inte äta inom den här dieten.
    Ska åka och storhandla i helgen, massa kyckling, kalkon, yoghurt osv.. Vetekli ska jag också testa att ha i yoghurten.
    Välkommen till Dukangänget då... =)
    Det blir vad man gör det till, har man grundjjråvarorna i bakhuvudet får man experimentera lite själv sen så det passar så bra som möjligt för en själv...

Man kan ju göra omeletter på ägg, lite lättmjölk och goa krydder, lite "hackad" kalkon i, finns mycket man kan göra....
  • mamita64

En sak förstår jag bara inte
    Om man inte får äta fläskkött
    Hur i hela friden kan man då " få lov" att äta skinka? Undra om herr Dukan missat vad skinka är gjort av?

Som några tonårstjejer för några år sen, de skulle vara vegetarianer. Så sa deras mamma till dem att då kan ni inte äta Ebbesskinka( min pappa röker skinka mm och det är många som fastnat och måste ha) Men den är väl vegetarisk, svarade flickorna då
    Så om, man önskar tillräckligt mkt så .....

• Callina

Jaha då ska jag börja med grönsaker idag då är det meningen.. hur gör ni andra när ni lämnar attackfasen, kör ni varannan dag bara protein eller en proteindag i veckan?

mamita: det är "ok" att äta mager skinka, lowfat med fettet bortskuret. Deli skinka, lufttorkad skinka eller rökt skinka är inte tillåtet.  Fast sen vet jag inte hur mycket roll det spelar..

• Callina
    Callina skrev 2011-01-07 11:53:25 följande:
    Jaha då ska jag börja med grönsaker idag då är det meningen.. hur gör ni andra när ni lämnar attackfasen, kör ni varannan dag bara protein eller en proteindag i veckan?
    .
    Alltså, förtydligande, jag menar enbart protein varannan dag och protein och grönsaker varannan dag. Eller köra 6 dagar protein och grönsaker och 1 dag enbart protein. :) Hur gör ni?
  • EmilieG
    Callina skrev 2011-01-07 11:55:38 följande:
    Alltså, förtydligande, jag menar enbart protein varannan dag och protein och grönsaker varannan dag. Eller köra 6 dagar protein och grönsaker och 1 dag enbart protein. :) Hur gör ni?
    Jag kör varannan dag. Tycker det är lättast!
  • Beatrissan
    Callina skrev 2011-01-07 11:55:38 följande:
    Å jag körde 2 dagar av varje...
    Har en tendens att bruka göra för mkt mat så då blev det himla bra att äta det nästa dag med och för mig funkade det jättebra!! =) Man får testa sig fram lite tycker jag bara så det blir hälften hälften generellt...

Idag gjorde jag en jättekonstig sak..
    Jag gick upp och per automatik stoppade jag i mig 4 marabou chokladbitar och sen bara "Oj va gjorde jag, vad hände?!" aa hel skumt, men bara därför blev de ingen frulle....
  • Verkligen

Jädrar vilken huvudvärk jag hade igår kväll..=( Och hela förmiddagen var jag väldigt yr och hade dubbelseende. Kändes som jag skulle svimma på jobbet. Men nu mår jag bättre. Jag kan tro att det är min sockerabstinens som gör sig påmind.

Nåt jag undrar lite är hur mycket man bör äta så man inte svälter sig själv.
    Morgonen idag började dåligt för jag hade glömt att jag skulle åka och jobba så jag fick bråttom men jag drack ett glas Yoggi Mini som faktiskt var supergod trots att jag inte är så förtjust i yoghurt.. Och på det ett stort glas vatten. Till lunch åt jag en kycklingfilé med lite vitlökssås gjord på lättcreme fraiche. Har druckit ca 1 liter vatten hittills idag. När jag kom hem från jobbet vid 15.30 så stekte jag 2 ägg och till det tog jag en skiva rökt kalkon och faktiskt en skiva rökt skinka fast man inte ska. Sen strödde jag färsk persilja över och det vart faktiskt supergott. Det är nog när jag enbart äter ägg det inte är gott.  Frågan är om man ska kalla den måltiden för mellanmål eller middag.

Funderar på havrekliplättar till kvällsmålet.
     Äter jag för mycket/för lite tycker ni?

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?