Verkligen skrev 2011-01-06 09:55:18 följande:
Fast det känns inte som ett problem eftersom jag äter kyckling ungefär 4 dagar i veckan och så har gjort sen jag var liten..

Jag kan ju äta fläskfilé nån gång i månaden så blir jag nöjd..
Ägg kan jag äta men det är inte gott. Jag måste lära mig att sluta vara så kräsen helt enkelt. Men det blir mycket mycket lättare när man får addera grönsaker i dieten. Då kan man ju variera väldigt mycket.
Jag tänkte att jag ska köra på tills i Juni ungefär. Alltså med andra fasen. Och om det går bra rent viktmässigt. Hjälper inte den här dieten så får jag göra nåt mer drastiskt.
Jag försökte gå ner i vikt i 8 månader förra året genom att äta korrekt och jag gick ca 25 000 steg varje dag men jag gick bara ner 8 kilo första 2 månaderna. Sen tog det stopp. Läkare och dietister kunde inte hjälpa för dom sa att jag gjorde alla rätt och att en del människor inte kan gå ner i vikt typ. Men jag gick upp nästan 30 kilo för 6 år sen ungefär och så vill man ju inte ha det.
Men som sagt, jag tror på den här dieten. Det svåra blir att sluta äta godis och sötsaker men det ska nog gå om jag är stenhård från början och lär mig vad jag får äta och inte äta inom den här dieten.
Ska åka och storhandla i helgen, massa kyckling, kalkon, yoghurt osv.. Vetekli ska jag också testa att ha i yoghurten.
Välkommen till Dukangänget då... =)
Det blir vad man gör det till, har man grundjjråvarorna i bakhuvudet får man experimentera lite själv sen så det passar så bra som möjligt för en själv...
Man kan ju göra omeletter på ägg, lite lättmjölk och goa krydder, lite "hackad" kalkon i, finns mycket man kan göra....