• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • MitaB

JISSES!!!
    Jag vägde mig igår på "Min Dag 1" och vägde mig idag igen på "Dag 2"... 2,7kg... ??!! ??!! Kan detta verkligen vara möjligt?
    I vilket fall som helst så gör det ju mig om möjligt ännu mer taggad =)
    Ska ge mig på ett recept på Havrekli plättar tänkte jag. Läste om en man som kryddade dem olika och det verkar vara ett bra tilltugg om suget skulle falla på =)

Här hemma försöker jag anpassa min mat mot Dukan hållet men ändå utan att behöva göra massa olika rätter när jag lagar till resten av familjen.
    Hur gör ni andra?

Lycka till!!!

Life is not about how many breaths you take, it´s about the moments that takes your breath away
  • Beatrissan

Spännande..

Får testa att googla det här nu.
    Har inte ätit dagens frukost än så jag borde ju kunna börja redan idag =)=)

• Cindra
    Anonym skrev 2010-11-16 10:19:09 följande:
    Var köper man receptboken?
    Undrar jag också!!
  • MitaB

Idag har jag ätit kycklingfilé med havrekliplättar och tzatziki till middag.
    Jättegott...
    Ett tips till er andra

Life is not about how many breaths you take, it´s about the moments that takes your breath away
  • mamita64
    MitaB skrev 2010-11-16 21:48:02 följande:
    Idag har jag ätit kycklingfilé med havrekliplättar och tzatziki till middag.
    Jättegott...
    Ett tips till er andra
    Men gör du tzatzikin med yogurt och gurka eller ?
  • Beatrissan

Hoppas vi blir fler som kör denna dieten snart, kul att höra hur det går, få tips på recept mm.

Idag, min dag 1 har jag ätit kycklingfile med vitlöksås, lax och 2 ägg.
    Har druckit massa vatten nu på kvällen oxå.

Imorn blir en bättre dag, fick en snabpromenad till ICA innan o köpte på mig, fisk, nötkött, lättnaturell Youghurt för att fixa såser på plus en lättyoughurt utan tillsatt socker o bitar med smak =)

Ska fixa lite havrekli med...  Nån som vill lägga in lite recept tex på plättarna?!

• Cindra
    Beatrissan skrev 2010-11-16 23:24:36 följande:
    Hoppas vi blir fler som kör denna dieten snart, kul att höra hur det går, få tips på recept mm.

Idag, min dag 1 har jag ätit kycklingfile med vitlöksås, lax och 2 ägg.
    Har druckit massa vatten nu på kvällen oxå.

Imorn blir en bättre dag, fick en snabpromenad till ICA innan o köpte på mig, fisk, nötkött, lättnaturell Youghurt för att fixa såser på plus en lättyoughurt utan tillsatt socker o bitar med smak =)

Ska fixa lite havrekli med...  Nån som vill lägga in lite recept tex på plättarna?!
    2 ägg
    4 msk lättkesella
    4 msk havrekli
    Kanel och/eller kardemumma att krydda med
  • MitaB
    mamita64 skrev 2010-11-16 22:19:23 följande:
    Men gör du tzatzikin med yogurt och gurka eller ?
    Japp, det gör jag. Piffar till den med lite lök också
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?