• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • mamma1250

hej
    vill gärna va i den här tråden...börjar med dieten på måndag...:)...

• MitaB

Är fortfarande i attack fasen och mitt största problem är att jag inte får äta frukt och grönsaker. Är det någon som hittat någon bra förklaring på det? Brukar inte det annars vara något bra? Eller är det jag som tänker galet?

2,9 kg på tre dagar Woooohoooo

Life is not about how many breaths you take, it´s about the moments that takes your breath away
  • mamita64
    MitaB skrev 2010-11-17 21:31:36 följande:

Är fortfarande i attack fasen och mitt största problem är att jag inte får äta frukt och grönsaker. Är det någon som hittat någon bra förklaring på det? Brukar inte det annars vara något bra? Eller är det jag som tänker galet?

2,9 kg på tre dagar Woooohoooo

det är väl att man inte ska äta kolhydrater kan jag tänka mej
    Jag har också svårt att tänka mej att inte få äta frukt och grönt
  • Beatrissan

Hej på er,

jag tycker inte det verkar dyrt... köper ett pkt med 4 laxfiléer för 70 spänn ca (finns billigare) och de räcker till två måltider, sen köra en pannkaka till. Känns perfa...

1,5 kycklingfilé mättar min mage länge o väl  på en måltid med..  En låda kycklingfilé köper jag för 130 spänn (finns billigare) och den räcker långt..

För min del känns det som att om jag bara köper kött, fisk, ägg mm så motsvarar det ändå kostnaden för
    pasta,  ris, potatis, bröd, godis, chips, bulle, kakor mm mm som man lätt köper o slänger i sig då o då..
    Jag har iaf inte haft några svårigheter med att gå in p ICA och plocka på en påse godis för 50 spänn....

Men jag tycker ni ska testa iaf!!

Förrästen testade jag naturell yoghurt, vitlök och peppar som sås till plättar o kyckling idag (INTE SÅ GOD)

• mamita64
    Beatrissan skrev 2010-11-17 22:50:48 följande:
    Hej på er,

jag tycker inte det verkar dyrt... köper ett pkt med 4 laxfiléer för 70 spänn ca (finns billigare) och de räcker till två måltider, sen köra en pannkaka till. Känns perfa...

1,5 kycklingfilé mättar min mage länge o väl  på en måltid med..  En låda kycklingfilé köper jag för 130 spänn (finns billigare) och den räcker långt..

För min del känns det som att om jag bara köper kött, fisk, ägg mm så motsvarar det ändå kostnaden för
    pasta,  ris, potatis, bröd, godis, chips, bulle, kakor mm mm som man lätt köper o slänger i sig då o då..
    Jag har iaf inte haft några svårigheter med att gå in p ICA och plocka på en påse godis för 50 spänn....

Men jag tycker ni ska testa iaf!!

Förrästen testade jag naturell yoghurt, vitlök och peppar som sås till plättar o kyckling idag (INTE SÅ GOD)
    Ok. jag lever på minibudget nu.
    Lever på de pengar jag tjänade i somras, är arbetslös ett tag till.
    70 kr till två måltider blir för mkt för mej.
    men jag får väl improvisera.
    jag käkade pannbiffar förut. Med kantarellstuvning till ( gräddstuvning) mätt som bara den, men det gick åt fem rejäla pannbiffar
    Jag köper sällan godis eller chips och sånt.
    Men jag bakar när jag blir sötsugen

Är intresserad av nya recept mer än att följa en diet eg.
  • missypissy

Så, första dagen är avklarad och det känns bra förutom det SJUKA sötsuget jag har. Men det är bara att stå ut och hoppas det går över om några dagar.

Bestämde mig för att blogga om dieten, läs gärna om ni vill (fast just nu finns det inte så mycket att läsa, är som sagt bara på dag 1 ): http://linadukan.blogg.se/ 

Blir jättemotiverad av att läsa om er viktnedgång! Heja oss!!!

• Beatrissan

Hejsan

Dag 3 nu då,
    känns hur bra som helst, inga sug, inget ont nånstans mm.

Dock har jag märkt av lite störningar i sömnen? "halv-sover" någon timme.. Vet inte om de beror på detta, men, men.

Är intresserad av ett recept på färsbiffar det var nån om nämnde det tidigare (elelr läste jag det nånannanstans?)

Dags för stekta ägg och yoggi!!

• MitaB

Middagarna tycker inte jag är så svåra att variera. Däremot har jag snart tröttnat på mina 2 kokta ägg och keso varje morgon och lunch...
    Tips?!

Vad dricker ni andra? Förutom vanligt kranvatten och kaffe?

Life is not about how many breaths you take, it´s about the moments that takes your breath away
  • Mammas Kalle

Så glad ja blev av att hitta denna tråd! Nu jäklar ska volangerna runt kroppen bort känner mig supertaggad, drog igång direkt nu på morgonen.
    Vägde in mig på modiga 83 kg o SKA ner till 67 kg

Recept tas gärna emot!

• Shorona

Jag följer inte dieten riktigt... frukost blir Lätt mild yoghurt, lunch ägg i något format och middag kött, tzatziki och championer. Minst 1,5 l vatten varje dag. Dock så tillät jag mig själv att fira igår eftersom jag hade nått mitt första delmål! Blev en påse godis med favoriten! Men jag går ner i vikt i sund fart iaf.

♥Niclas 061103 ♥Linus 091110
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?