• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Beatrissan
    mamita64 skrev 2010-11-19 11:43:28 följande:
    Ok, ja jag är inte alls förtjust i lättprodukter.
    Keso vet jag faktiskt inte om jag gillar eller ej, men man kan ju ta yogurt och låta den rinna av i ett kaffefilter och sen krydda den, så gör ajg när jag gör tzatziki och det blir kanongott. Ja, om man inte gör som jag gjorde förra julen och råkar ta vaniljyogurt
    Haha... nja vaniljyogurt =)=)
    Ta vanlig lättyoghurt..köte 1 L från arla...
  • mamita64
    Beatrissan skrev 2010-11-19 12:15:26 följande:
    Haha... nja vaniljyogurt =)=)
    Ta vanlig lättyoghurt..köte 1 L från arla.

Fatta hur jag reagerade när jag skulle smaka av den efter att ha haft i vitlök, peppar, vinäger och gurka.
    Jag har faktiskt dristat mej till att köpa keso med chillismak idag, får se hur det smakar
  • Anonym

Heja, heja allihopa! Hur går det för er? 

Jag ballade ur lite i helgen och åt både det ena och det andra, tyvärr. Men nu är jag på banan igen! Tycker det är intressant hur mycket man äter när man äter kollisar och hur lite man blir mätt på när man är utan dem. Har ni tänkt på det?

Om jag tidigare åt mackor med ägg på, så var jag hungrig snart igen. Nu när jag bara äter två ägg till frukost så kan jag stå mig hur länge som helst. Jag har börjat göra olika omeletter till lunch, det går snabbt och är gott! Igår blandade jag i överbliven laxfilé i omeletten och kryddade med citronpeppar, blev verkligen kanongott! Annat jag blandat i tidigare är stekt köttfärs, tonfisk, kasslerbitar, skinka, lövbiff osv.. allt funkar utmärkt! *tips*

• Anonym

Förresten, jag drack light cola i fredags. Jag kunde inte sova på hela natten i princip. Så påverkad har jag aldrig tidigare blivit av koffein! Undrar om det beror på att man inte äter kollisar? Har även upptäckt att en kaffe på morgonen nästan gör mig speedad resten av dagen. Har ni upplevt detta?

• Beatrissan
    Anonym skrev 2010-11-22 10:35:00 följande:
    Förresten, jag drack light cola i fredags. Jag kunde inte sova på hela natten i princip. Så påverkad har jag aldrig tidigare blivit av koffein! Undrar om det beror på att man inte äter kollisar? Har även upptäckt att en kaffe på morgonen nästan gör mig speedad resten av dagen. Har ni upplevt detta?
    Måste testa ta en kaffe nu o kolla vad som händer =)
    Jag skulle egentligen börja med fas2 igår, men jag mår så äckligt bra nu i fas1 så jag latar mig med att gå över... Max 10 dagar iaf...

Hur kommer det sig egentligen att allt känns så himla bra, man äter ju bara protein (inget fett, inget nåt alls)?

Jag har ju fattat att man hamnar i ketos i denna diet med, har som "kul" är ketosstickor hemma så jag testade när jag klarat dag 3, då var jag halvt in på ketos och igår dag 6 så var jag helt i ketos, de e väl därför jag mår så bra!! =-) Tack TS för att du skrev om denna diet hade aldrig legat 2,5kg minus på vågen idag annars!!  Solig 
  • Cindra

En vecka för mig idag och minus 3 kg! Var i Attackfasen fyra dagar bara, saknade grönsaker alltför mycket! Syndade i lördags kväll med ett glas rödvin, annars har jag skött mig! Mår kanon, inget sug alls efter godis eller smörgåsar...
    Leva utan bröd, pasta, potatis och ris skulle jag klara utmärkt men jag behöver verkligen tips på olika grönsaksvarianter att äta till kött och fisk, alltså typ olika grytor, gratänger etc. med grönsaker. Vill gärna ha något varmt, tillagat till köttet, + råkost. Och tips på bra, nyttiga snacks o tilltugg till kaffet...
    Lasagne kan man ju göra på squasch istället för lasagneplattor... Men hur gör man varma smörgåsar i ugnen utan formfranska???! Jag ÄLSKAR varma mackor!  Göra havrekliplättar, lassa på tomatpure´, rökt skinka, tomat, lök, champinjoner, pizzakrydda o LITE ost och gratinera??! Hm, kanske värt att prova!?

• Anonym
    Cindra skrev 2010-11-22 14:02:04 följande:
    En vecka för mig idag och minus 3 kg! Var i Attackfasen fyra dagar bara, saknade grönsaker alltför mycket! Syndade i lördags kväll med ett glas rödvin, annars har jag skött mig! Mår kanon, inget sug alls efter godis eller smörgåsar...
    Leva utan bröd, pasta, potatis och ris skulle jag klara utmärkt men jag behöver verkligen tips på olika grönsaksvarianter att äta till kött och fisk, alltså typ olika grytor, gratänger etc. med grönsaker. Vill gärna ha något varmt, tillagat till köttet, + råkost. Och tips på bra, nyttiga snacks o tilltugg till kaffet...
    Lasagne kan man ju göra på squasch istället för lasagneplattor... Men hur gör man varma smörgåsar i ugnen utan formfranska???! Jag ÄLSKAR varma mackor!  Göra havrekliplättar, lassa på tomatpure´, rökt skinka, tomat, lök, champinjoner, pizzakrydda o LITE ost och gratinera??! Hm, kanske värt att prova!?
    baka eget bröd!  http://www.lchf-recept.se/sesambrod/#more-1221
  • Anonym
    Yarrow skrev 2010-11-22 14:19:12 följande:
    Kan man göra det brödet utan osten?
    Ingen aning, men googla på ämnet så hittar du säkert andra liknande recept. 
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?