• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Beatrissan
    MitaB skrev 2010-11-18 09:44:21 följande:
    Middagarna tycker inte jag är så svåra att variera. Däremot har jag snart tröttnat på mina 2 kokta ägg och keso varje morgon och lunch...
    Tips?!

Vad dricker ni andra? Förutom vanligt kranvatten och kaffe?
    Ramlösa, Loka mm med smak =)
    Man kan tydligen dricka lightläsk med, har integjort det dock, men får ta till det om man blir sugen nångång..

Kan du inte göra dem här plättarna med kanel o yoggi till frukost? (kesella, havre/vetkli ägg)

Har köpt rökt lax, ska bli så gött o mumsa på de till middag sen =)
  • MitaB
    Beatrissan skrev 2010-11-18 10:49:47 följande:
    Ramlösa, Loka mm med smak =)
    Man kan tydligen dricka lightläsk med, har integjort det dock, men får ta till det om man blir sugen nångång..

Kan du inte göra dem här plättarna med kanel o yoggi till frukost? (kesella, havre/vetkli ägg)

Har köpt rökt lax, ska bli så gött o mumsa på de till middag sen =)
    Jo det skulle man ju kunna göra! Köpte hem havrekli igår så det får jag testa till lunch sen... =)
    Vad bra att man kan ta till light läsk, kranvatten en mysig fredag kväll låter väl sådär =)
    Life is not about how many breaths you take, it´s about the moments that takes your breath away
  • Cindra

Jag vill gärna att frukosten går snabbt o lätt, full fart med två smågrabbar här... Jag kör yoghurt naturell 0,5%, med havrekli, loppfrön och lite krossade linfrön i. STOR mugg te! Allra först när jag vaknar - två stora glas vatten, gärna bubbel från soda streamen!

• Beatrissan

Funderar på attg öppna en kompletterande tråd, där man kan skriva vad man ätit under dagen och lägga in lite recept....

Okej, jag gör de så får ni joina om ni vill och om INTE så behöver man givetvis inte =)

Gott att det e ett gäng här iaf

• 3barnsmamman

Jag har snart gjort tre veckor. Har hittills gått ner 5,5kg. Jag skickade efter boken, den finns tyvärr bara på engelska. Jag försöker gå efter den. Jag äter bara yoghurt som har mindre än 0,01%fett. Lightkeso åt jag i början tills jag fick boken och läste att det ska vara "non fat". Jag börjar bli ganska trött på att bara äta kött eller kött och grönsaker, men är absolut inte sugen på något. Jag som älskar bröd, pasta, godis och glass...

• Anonym (jag med)

Ni som undrar om det inte är dyrt. Tvärtom! Man blir så proppmätt av så lite så jag tycker att matkontot blivit billigare. Jag menar, en klick keso och sen går man och rapar hela förmiddan ;)

• mamita64
    Anonym (jag med) skrev 2010-11-18 22:53:50 följande:
    Ni som undrar om det inte är dyrt. Tvärtom! Man blir så proppmätt av så lite så jag tycker att matkontot blivit billigare. Jag menar, en klick keso och sen går man och rapar hela förmiddan ;)
    Om man kan äta keso så bör man kunna äta creme fraiche också eller?
  • Beatrissan
    3barnsmamman skrev 2010-11-18 21:07:31 följande:
    Jag har snart gjort tre veckor. Har hittills gått ner 5,5kg. Jag skickade efter boken, den finns tyvärr bara på engelska. Jag försöker gå efter den. Jag äter bara yoghurt som har mindre än 0,01%fett. Lightkeso åt jag i början tills jag fick boken och läste att det ska vara "non fat". Jag börjar bli ganska trött på att bara äta kött eller kött och grönsaker, men är absolut inte sugen på något. Jag som älskar bröd, pasta, godis och glass...
    5,5 kg är ju skitbra! Grattis!!
    Tänk på va tungt det är egentligen..
    Äter du bara Kött som i kött.. inte fisk, skaldjur, ägg, kyckling tex?
    mamita64 skrev 2010-11-18 22:56:29 följande:
    Lätt Creme freich är 15%
    Mini Freich har bara 5 % fetthalt,  MEN Lätt Keso naturell har endast 1,5% fett..
    Gillar egentligen inte Keso, men testade igår med lite krydda till o då funkade några msk..

• mamita64
    Beatrissan skrev 2010-11-19 11:39:13 följande:
    5,5 kg är ju skitbra! Grattis!!
    Tänk på va tungt det är egentligen..
    Äter du bara Kött som i kött.. inte fisk, skaldjur, ägg, kyckling tex?
    mamita64 skrev 2010-11-18 22:56:29 följande:
    Lätt Creme freich är 15%
    Mini Freich har bara 5 % fetthalt,  MEN Lätt Keso naturell har endast 1,5% fett..
    Gillar egentligen inte Keso, men testade igår med lite krydda till o då funkade några msk..

Ok, ja jag är inte alls förtjust i lättprodukter.
    Keso vet jag faktiskt inte om jag gillar eller ej, men man kan ju ta yogurt och låta den rinna av i ett kaffefilter och sen krydda den, så gör ajg när jag gör tzatziki och det blir kanongott. Ja, om man inte gör som jag gjorde förra julen och råkar ta vaniljyogurt
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?