• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Meddelande borttaget
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-01 21:13:55 följande:
    he he ja dag två...börjar få ont i huvudet....men ja det ska bli skoj o se....hur mycket vill du gå ner då?
    Och jag bara kissar, och det är ju faktiskt värre än det låter. Jag tänkte först 15 kilo men sen har jag kollat runt och för att inte ligga precis på BMI-gränsen för övervikt så satsar jag på 20. Det låter så himla mkt men förhoppningsvis rullar det på med den här dieten. Du då?
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Meddelande borttaget
  • Mamma060812

Idag är det dag 10 för mig !! Phu äntligen är det snart över.. Grönsakerna jagar mig när jag öppnar kylen

Har gått kanonbra dessa 10 dagar, försvann ju förbi så fort att man inte märkte det !

Vågen har stannat av lite för mig, kanske för att jag inte åt på hela dan igår, hade så himla ont i magen (vilket säkert beror på uteblivna toabesök på flera dar)
    Men -3,8Kg har jag iaf. Lyckats med & det är inte fy skam det ! Nu är det "bara" 21,6Kg kvar till matchvikten.

Kissandet lugnar ner sig, iaf. har det gjort det för mig. Är inte lika ihärdigt längre, kroppen vänjer sig nog.

Lycka till alla ni nya !

• tussill

Jag är också på dag 10 idag men eftersom jag fuska i helgen kör jag en dag till, så på fredag blir det grönsaker.
    Gått ner 3kg och har också stannat av med vikten. Kisseriet har lugnat ner sig, samma huvudvärken är borta.
    Såg att jag har minskat runt höftena så det känns kul och pytte lite runt magen. Ändå försöker jag köra ett tränings pass speciellt för magen. Men det tar väl tid antar jag. Har 7 kg kvar och det verkar som att det tar ca 2 mån för det flesta och gå ner så pass. Ivrig på se resultat nu!
    Längtar efter smörgåsar ibland och glass vartannat och sen choklad men inte att jag måste ha. Bara en längtan. Har en hel flaska saft kvar hemma sen innan dieten och något smågodis i en jackfick haha men har inte rört det.
    Men det var nära igår men det får heta aja baja!
    Tror det får bli köttfärs idag men i vilken form vet jag inte än. Blev lite irriterad på sambon som handla hem ost! Och även om den var riktigt mager så får det väl inte ingå? och så kom han hem med fläskfärs med, hmm dessa karlar...Foten i munnen
    Varit så glad för det andra jobbet som det ev kan bli något med, men har sån himla separations ångest över det stället jag är på nu. Jag trivs så himla bra med mina killar och är sådan känslomänniska som fäster mig lätt vid folk. En av killarna har också fått annat jobb erbjudande så, det känns tråkigt. Där jag är nu är den bästa arbetsplatsen jag har någonsin varit på, därför jobbigt. Ursäkta detta då det inte har med dieten och göra, behövde bara lätta på mitt hjärta.

• Anonym (jag)

Jag börjar också märka lite resultat. Innan jag började med Dukan så gick jag på GI  för det har jag gjort förr . 
    Men började känna att jag inte gick ner. Med GI gick jag ner 3,8 , när jag fick min mens så hade jag gått upp alla kilona utan att fuska. Började med Dukan i torsdags och nu är det minus 5 kilo på vågen . Men det var nog mensen som gjorde sitt så jag vet inte exakt hur mycket jag har gått ner.
    Jag köpte mig detox på hälsokost och springer och kissar ännu mer. 
    I natt gick jag 7 gånger  så det är lite jobbigt ,men det kan det vara värt.....
    Ska köra attack fasen i tio dagar. Har gjort bort mig  en dag då jag på lidl köpte smaksatt kvarg som har socker så jag kanske borde förlänga attack fasen pga . detta.
    Vad hade ni gjort ?   
    Jag måste också gå ner 20 - 25 kilo......
    Men jag hade vart nöjd med 15 kilo minus....
    Lycka till alla...  
    Mamma cia ! Har du kört GI förr? 

• tussill
    Anonym (jag) skrev 2011-02-02 09:04:13 följande:
    Jag börjar också märka lite resultat. Innan jag började med Dukan så gick jag på GI  för det har jag gjort förr . 
    Men började känna att jag inte gick ner. Med GI gick jag ner 3,8 , när jag fick min mens så hade jag gått upp alla kilona utan att fuska. Började med Dukan i torsdags och nu är det minus 5 kilo på vågen . Men det var nog mensen som gjorde sitt så jag vet inte exakt hur mycket jag har gått ner.
    I natt gick jag 7 gånger  så det är lite jobbigt ,men det kan det vara värt.....
    Ska köra attack fasen i tio dagar. Har gjort bort mig  en dag då jag på lidl köpte smaksatt kvarg som har socker så jag kanske borde förlänga attack fasen pga . detta.
    Vad hade ni gjort ?   
    Lycka till alla...  
    Du kan nog köra på som vanligt, det var ingen stor synd med lite kvarg med socker i. Jag fuska ordentligt med choklad och kebab kött i helgen. Skulle ha kört attack fasen bara 5-7 dagar från början men har förlängt den själv pga av mitt samvete. Ska gå ner 10 kg, 7 kvar nu.
  • Anonym (jag)
    tussill skrev 2011-02-02 09:15:28 följande:
    Du kan nog köra på som vanligt, det var ingen stor synd med lite kvarg med socker i. Jag fuska ordentligt med choklad och kebab kött i helgen. Skulle ha kört attack fasen bara 5-7 dagar från början men har förlängt den själv pga av mitt samvete. Ska gå ner 10 kg, 7 kvar nu.
    Tack snälla ,då gör jag detFlört
    Hoppas det ordnar sig för dig med när det gäller jobbet  . Förstår att det måste vara jobbigt för dig...
    lycka till ! 
  • tussill
    Anonym (jag) skrev 2011-02-02 09:29:29 följande:
    Tack snälla ,då gör jag detFlört
    Hoppas det ordnar sig för dig med när det gäller jobbet  . Förstår att det måste vara jobbigt för dig...
    lycka till ! 
    {#emotions_dlg.flower}Tack{#emotions_dlg.flower}

kram
  • Mamma060812
    Anonym (jag) skrev 2011-02-02 09:04:13 följande:
    Vad hade ni gjort ?   
    Lycka till alla...  
    Japp jag har kört GI innan, varför undrar du ?
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?