• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • tussill
    Anonym (Wohoo) skrev 2011-02-04 11:15:00 följande:
    Attans.. Råkade väga och mäta mig idag igen xD
    Vågen står fortfarande på -3,7kg... Idag är det 12 dagar sen jag började med Dukandieten.
    Minskar inte mer heller, -14cm på rumpan och -12cm på magen... ^^ Recept på carls bröd finns på Dukanforumet: dukan.forum24.se/dukan.html
    Eller på min blogg: likkantheallmighty.blogg.se
    Eller.. ja på andras bloggar xD

Om ni undrar varför jag är anonym så är det för att jag glömt lösen till min användare och således lånar en kompis :p 
    ok kikar in där!'
    Oj det var många centrimetrar det! Själv är det max 2 runt magen och 5 på höfterna.
    Det är svårt och låta bli att mäta och väga sig. Vågen står bara still
  • Meddelande borttaget
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-04 11:32:06 följande:
    Dag 5 och vågen visar sammanlagt -3,5 både på min o sambons! Vad härligt!

Det där bröder lät spännande, var det gott? får man äta den i attackfasen?  
    Tänkte något med räkor ikväll...några förslag?
    Lite frukost nu kanske...havrekligröten med mjölk o kanel blir det, den var så god :)

Sen i cruise fasen, får man använda passerade tomater då? 
    Grattis!
    Tycker inget av Dukan bröden, muffinsen eller kakorna är goda, men det är ju en smaksak. Haha, äter det iaf för att få lite annan konsistens på maten.

Har för mig att i en av bloggarna med Dukan-recept så finns det ett med torsk och krossade tomater, så det är nog OK.
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Meddelande borttaget
  • Mamma060812
    morguse skrev 2011-02-04 12:17:16 följande:
    jag har ju börjat tröttna lite på plättarna, men man e så insnöad att man måste ha något annat till köttet/kycklingen/fisken.....något istället för potatis/ris/pasta/bulgur osv....
    så det blir dom plättarna nästan varje dag, eller kokt ägg....

var e kaka o muffins recepten?? nu blev jag lite nyfiken :P det e fredag idag så räkor o något gott....

Någon som skrev om morötter, läste att morötter får man äta lite då o då, inte varje dag för det innehåller socker? tror jag det var, men någon gång var okej 
    Om du kollar in på ovan länkar som Wooho la in så hittar du recepten där Eller i min blogg

Passerade eller krossade tomater måste man ju få äta för det innehåller ju inget annat än det, ska iaf. inte innehålla  socker, men det får man ju givetvis kolla upp

Har inte mätt mig nåt, men jag känner på byxor & ser på min mage att jag gått ner. Har en sån där snygg Zebramage efter barnen, ja ni kan ju tänka er hur 24Kg minus kommer se ut på den... SUCK !!!

Men va fan, hellre det än 24 Kg + på hela kroppen  
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Snuttan76
    morguse skrev 2011-02-04 18:02:58 följande:
    Brödet var riktigt gott ju!! men muffinsen var inte så där spännande....
    men nu ska jag göra något med räkor....några ideer? får kanske bli räkomelett....

Något som jag har ätit är Oppsis och till det gjorde jag en röra på kvarg, lite mini creme fr, salt, pappar, persilja, krabbstick, rödlök och en vitlöksklyfta. Till det skalade jag räkor. Först la jag röran på "brödet" och sen toppade jag med räkor. Hur gått som helst, verkligen värt att prova.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Wohoo)
    morguse skrev 2011-02-04 19:33:00 följande:
    oppsis? vad e det? var hittar jag receptet?
    idag blev det räkomelett.....gott var det i alla fall med Carls bröd.... o en röra med naturell lätt yoghurt, röd lök, lite citronsaft, peppar, fettfri majonäs...gott
    Oopsies heter brödet :)
    Även det receptet finns på min blogg:
    likkantheallmighty.blogg.se

Om du kollar på högra sidan ibloggen så finns det en lista med kategorier, där har Dukan en egen kategori :) 

Och jag håller med dig, muffinsarna är inte så underbara.. Slängde mina idag för jag mår illa av att tänka på dem. De ser ju fina ut, men smakar.. ja, yoghurt med uppsvällda havregryn.. 
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?