• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Meddelande borttaget
  • Mysgosmys

Jag som har längtat så efter att få lägga till grönsaker, och så känns det som om jag inte alls varit utan grönsaker i 10 dagar! Det var ju inte alls någon gigantisk sensation som jag trodde att det skulle vara.. :P

• Meddelande borttaget
  • EmilieG
    MatildaAn skrev 2011-02-03 21:22:21 följande:
    Får man endast dricka vatten?
    Njae, man får dricka mini/lätt-mjölk också.
    Light läsk har vi haft en diskussion om här tidigare och det kom vi fram till är ok,
    läste även i Dukan boken att Cola light är godkänt så då borde andra lightläsker också vara det.
    Kaffe och te, utan socker. Sötningsmedel och lätt/mini-mjölk om du vill ha något däri.
    Så det finns ju lite mer än bara vatten att dricka :)
  • arandjelina
    morguse skrev 2011-02-03 19:47:21 följande:
    ah, ja jag gjorde kvarg nu med lite citronsaft, lite dill, peppar o lite salt....får vi se om det blir gott....

jag vet hur du känner dig, så kände jag mig igår! jag e så fruktsugen! känns som en apelsin nu hade inte varit fel...men man får inte äta frukt! känns konstigt
    Jo det är sant när det gäller frukten! Jag skivade ett stort saftigt äpple igår på jobbet och det kändes som att all svaghet kom efter dettaObestämd ,,,,frukt,frukt,frukt! Jag är inte sugen på godis men just frukt. Jag körde GI innan så jag har inte ätit frukt ett tag....Hoppas maten smakade gott..... 
    Vad ska jag laga för mat idag ?
    Börjar jobba 12.15.... Kyckling och kalkon smakar inte gott längre inte nöt kött heller. Vill gärna ha lite fläskkött känner jag...
  • tussill

Håller med er ang frukt, undrar varför man inte får äta det? Är det för fruktsockret? men det borde ju vara bättre och få i sig än aspartam. Visst är det bra att man får ta lite light dryck och så men för min del är inte det någon höjdare i mänder. Aspartam och andra sötningsmedel är ju laxerande och jag har ibs så man får akta sig en hel del.
    Men gissa vad jag ville stjäla halva bananen av en kollega igår, haha man blir knäpp i mellanåt. Tycker tandkrämen som annars är så stark, att den smakar godis hihi
    Men idag är det dags för cruising fasen för min del! Det är alltså 12 dagar sen jag börja dieten.
    Vågen vägrar röra sig nedåt men höfterna har minskat en del och magen lite kanske 2cm.
    Har ett skadat knä sen en incident här i veckan då vi höll på och krocka på jobbet. Har inte tränat alls på två dagar men jag gick till jobbet i två dagar men idag får det bli bilen tyvärr.
    Så idag blir det nog en kyckling och räkor wok med grönsaker. Till kvällen ska jag göra morotsstavar (morot fick man väl äta?) med dipp.
    Hur går der för er andra? Ni som kört en längre tid, hur lång tid tar det innan man börjar gå ner i vikt igen? Gick ju ner 3kg hur lätt som helst i början av attack fasen o nu händer det inget mer

• Mamma060812

Dag 2 i Cruisefasen !!

Vågen visade imorse på -4Kg  !!! Äntligen !!

Åt världens godaste Wok igår (recept finns på min blogg) Såååå gott var det. Men FY vad jag är godissugen nu !! Bara ropar efter sötsaker, hela kroppen

Får besök imon till Söndag.. o då skall det drickas vin.. Ja jag kommer nog faktiskt ta nåt glas jag oxå 

• tussill
    Mamma Cia skrev 2011-02-04 09:44:21 följande:
    Dag 2 i Cruisefasen !!

Vågen visade imorse på -4Kg  !!! Äntligen !!

Åt världens godaste Wok igår (recept finns på min blogg) Såååå gott var det. Men FY vad jag är godissugen nu !! Bara ropar efter sötsaker, hela kroppen

Får besök imon till Söndag.. o då skall det drickas vin.. Ja jag kommer nog faktiskt ta nåt glas jag oxå 

Såg gott ut!
    Men vad sjutton är carls bröd?
    Jaså du har gått ner mer nu, kul och höra!
    Jag kanske gör något fel? Ska också börja med cruise fasen idag!
    Ska bort i morn och jag är så sugen på och fuska. Kommer åka förbi en jätte stor godis butik i hummelsta gaaaah jag vill ha!
  • Anonym (Wohoo)

Attans.. Råkade väga och mäta mig idag igen xD
    Vågen står fortfarande på -3,7kg... Idag är det 12 dagar sen jag började med Dukandieten.
    Minskar inte mer heller, -14cm på rumpan och -12cm på magen... ^^

tussill skrev 2011-02-04 10:00:12 följande:
    Såg gott ut!
    Men vad sjutton är carls bröd?
    Jaså du har gått ner mer nu, kul och höra!
    Jag kanske gör något fel? Ska också börja med cruise fasen idag!
    Ska bort i morn och jag är så sugen på och fuska. Kommer åka förbi en jätte stor godis butik i hummelsta gaaaah jag vill ha!
     Recept på carls bröd finns på Dukanforumet: http://dukan.forum24.se/dukan.html
    Eller på min blogg: likkantheallmighty.blogg.se
    Eller.. ja på andras bloggar xD

Om ni undrar varför jag är anonym så är det för att jag glömt lösen till min användare och således lånar en kompis :p 
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?