• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Meddelande borttaget
  • tussill

Dag 13 och andra dagen i cruise fasen idag!
    Idag är vi bortbjudna som jag har nämt tidigare och jag kommer att fuska lite idag. Vi skulle få olika sorters kött med tzatziki och bauette till. Det känns inte så farligt, bara brödet.
    Men jag upptäckte att godisstoppet i Hummelsta har lagt ner sedan nya motorvägen kom. Hade tänkt och köpt därifrån idag men så upptäckte jag att det finns en ny butik intill E4 an. Godis gallerian! Ja det är helt fel att göra så här, men jag väljer det idag med gott samvete. Sen tycker jag lite synd om min kropp som fått så mycket styk under två dagar. Halkat 2ggr, slagit huvudet, gjort illa knät, rygger, höften och högra armen. Ibland får man tycka synd om sig själv.
    Ska ev få ny frisyr så det känns kanon skoj!
    Hur går det för er andra? Någon annan som har eller ska fuska?? En eloge till er som kan motstå frestelsen helt

• arandjelina

Grattis till alla som går neråt och blir mindre både här och där. 
    Jag är nöjd med mina resultat än så länge.
    Är inne på dag tio i attack fasen , men fortsätter en dag extra.
    Jag jobbar från fyra idag till i morgon kväll 22.00 och det känns jobbigt och börja med andra fasen där så jag kör en dag extra.Fån 8 jan. fram tills nu har jag gått ner 5,4 kilo då jag började med GI och sedan gick över till dukan.
    I midjan har jag minskat 8 cm. Börjar känna att byxor som satt åt känns mer bekväma.
    Det gäller att ta med sig en del mat till jobbet idag så att man inte ballar ut.
    Ha en trevlig helg alla kämpare..... 

• CHARLATAN

Fuskade med kakor, fanta och vanlig mjölk i kaffet i går men hade trots det minskat lite på vågen. För mig går det lååångsamt neråt, kanske för jag kom från vv-diet och hade stannat av i viktminskandet redan där? -2 kg sen i måndags iaf inklusive lite fuskande iaf.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • CHARLATAN
    CHARLATAN skrev 2011-02-05 11:34:08 följande:
    Fuskade med kakor, fanta och vanlig mjölk i kaffet i går men hade trots det minskat lite på vågen. För mig går det lååångsamt neråt, kanske för jag kom från vv-diet och hade stannat av i viktminskandet redan där? -2 kg sen i måndags iaf inklusive lite fuskande iaf.
    Minus det sista "iaf"
  • Mayda

CHARLATAN: jag har oxå fått från en annan diet till dukan... har stått stilla oxå...
    jag har kört camebridge.

• Beatrissan

När suget s'tter in försök ha lite god skinka i kylen, färsbiffar eller annan okejad mat som är god..
    Kanske lite yoghurt eller kesela med funlight har jag hört att några tyckt om!!

Själv så äter jag lite lite pasta till en måltid om dan pga att jag är gravid och inte vågar fortsätta köra innan
    jag pratat med bm o dietist mm... Men jag fortsätter gärna med protein o grönsaker i all framtid annars o bara gottar till det med pastasallad eller nån god potatis någon gång ibland!!

Fortsätt kämpa, ge inte upp, fokusera på erat mål och ha gärna en bild på er där ni är "smala" att titta på!!

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Wohoo)
    morguse skrev 2011-02-04 22:06:01 följande:
    aha jag som varken har bikarbonat, cocosflingor eller psylliumfrön hemma....typiskt...
    nä dom där muffinsarna....varken jag eller sambon tyckte det var något o hänga i julgranen....jag som verkligen var sugen på något....
    alltså popcorn.....får man verkligen inte?? om man poppar själv? med typ nästan ingen olja? o saltar mycket lite...... 
    Kan ta bakpulver istället för bikarbonat och kokosflingor behöver man inte ta och det är inte ens tillåtet egentligen :) psylliumfrön kan du också skippa.

Men jag tycker nog att du ska göra carls bröd istället, mycket godare än oopsies! 
  • CHARLATAN
    Mayda skrev 2011-02-05 12:01:52 följande:
    CHARLATAN: jag har oxå fått från en annan diet till dukan... har stått stilla oxå...
    jag har kört camebridge.
    Då kanske kroppen är van vid mindre kalorier och allt det där och det blir inte en så stor omställning? Hur som helst så är det ju inga - 5 kg som vissa lyckas med haha. Får se det som att det går sakta men säkert.
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?