• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-09 20:30:45 följande:
     ska ju kolla i boken haha
    Oh, frågan var inte riktad till dig.. bara en förlängning av din fråga hehe.
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • CHARLATAN
    morguse skrev 2011-02-09 20:34:12 följande:
    vilka bönor får man äta?
    Alla tror jag.
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-09 18:28:50 följande:
    suck, ja jag kämpar på....inne på dag 10 på attackfasen, ÄNTLIGEN gönsaker o sallad imorgon!!! kan man äta en stor räksallad till frukost? hahhaha
    jag har sagt att jag väntar i alla fall veckan ut innan jag ger upp!! har inte fuskat något alls! enbart 3 blomkål bitar igår....som var grillade...haha
    idag har jag typ noll kreativitet...ingen aning vad vi ska äta...han kommer hem sent, så jag får väl fixa något tills dess....o vad ska det va?
    hur går det för er? 
    Vad duktig du är, själv har jag kommit av mig helt. Måste starta om helt enkelt. Vi var tvungna och åka in till stockholm igår efter jag sluta jobba fyra. Har en bra bit dit och vid åtta gav jag upp med enorm huvudvärk. Blev mc donalds på vägen hem. Åt bara burgaren då strips tål jag inte ändå. Men ja jag känner mig värdelös nu efter allt fusk. Så du som kämpar ska absolut fortsätta, det tar tid med dieten.
    Hade du måttat dig något än? Jag ska gå över till proteiner idag och försöka gå ner mer nu.
    Har bokat en resa till kanarieöarna i april så nu måste jag komma i form
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Snuttan76
    morguse skrev 2011-02-10 19:03:59 följande:
    Har ni sett the recepie of the week på dukans hemsida?? Den chokladtårtan såg smaskig ut!!! ska prova o göra den imorgon!!!
    Meddela hur den smakar sen. Du kan väl skriva ner receptet här om den är godFlört
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-10 19:03:59 följande:
    Har ni sett the recepie of the week på dukans hemsida?? Den chokladtårtan såg smaskig ut!!! ska prova o göra den imorgon!!!
    Snälla skriv ner receptet! Har gnällt hela kvällen om choklad tårta! Den vill jag också göra, snälla skriv det så snart du kan. Jag har abstinens (för jämnan) men mer just nu på choklad!
  • CHARLATAN
    tussill skrev 2011-02-10 19:58:11 följande:
    Snälla skriv ner receptet! Har gnällt hela kvällen om choklad tårta! Den vill jag också göra, snälla skriv det så snart du kan. Jag har abstinens (för jämnan) men mer just nu på choklad!
    www.dukandiet.co.uk/en/436-dukan-coaching/the-dukan-recipe.html
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?