• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Anonym (Wohoo)
    morguse skrev 2011-02-10 19:03:59 följande:
    Har ni sett the recepie of the week på dukans hemsida?? Den chokladtårtan såg smaskig ut!!! ska prova o göra den imorgon!!!
    Ja den ser jättegod ut, jag tänkte också prova den imorgon :)

• tussill
    CHARLATAN skrev 2011-02-10 20:40:17 följande:
    www.dukandiet.co.uk/en/436-dukan-coaching/the...
    Förresten kan du hjälpa mig med översättningen helt? Jag fattar inte om man skulle dela äggen eller vad sjutton det står. Min engelska höll nog inte i baknings termer.
    Vill ju göra rätt från början. Hoppas du hinner svara innan jag ska till jobbet imorn haha
    tänkte handla hem sen efter jobbet.
    För när det står 2/3 cups och då menar man? ja du förstår
    Kanske någon kan skriva hela receptet på svenska.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-10 23:25:32 följande:
    3 ägg
    400 gr kvarg
    2 tsk bakpulver
    1,8 dl majsmjöl (2/3 cups)
    1½ task sötningsmedel
    2 msk Kakao

Ugnen 200g
    Blanda äggulor, sötningsmedlet, bakpulvret, kakaon och kvargen. I en separat skål, vispa med elvisp äggvitorna hårda. 
    Blanda försiktigt in äggvitorna i formagen. Häll över i 6 individuella små dessert formar.
    Grädda i 20 minuter och servera varm.

Hoppas verkligen det blir rätt nu.....
    Hjärtligt tack!
    Ja nu ser det ut att stämma. Det var det med cups jag inte förstod alls och sen hur man skulle blanda med äggen. Nu kan jag handla efter jobbet!
    Kan man ta bullformar då? eller blir det för stort?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?