• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • CHARLATAN
    Beatrissan skrev 2011-02-05 12:13:55 följande:
    Fortsätt kämpa, ge inte upp, fokusera på erat mål och ha gärna en bild på er där ni är "smala" att titta på!!
    Haha någon sån bild har jag inte men jag fantiserar fram en ;D
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Beatrissan
    CHARLATAN skrev 2011-02-05 15:21:42 följande:
    Haha någon sån bild har jag inte men jag fantiserar fram en ;D
    Men du kanskle har ett gammalt plagg liggandes som kan va ditt mål på vägen att komma i o sitta bra? =)
  • Balaika

Småbörjade på attackfasen idag... 2 ägg till frukost och plättar till lunch..

Men nu undrar jag, får man äta plättarna o brödet under attack fasen?

Hittade bara 5% Fraich, 1,5% Keso & 1% Kesella idag... Får dessa ätas? Och hur gör ni sås/dressing isf?

Läst att man inte får äta fläskkött... men man borde väl få äta magert fläskkött & fläskfilé.

Har hitills i år inte ätit kolhydrater men har bara gått ner 2kg. (Vilket jag gick upp under jul)
    Så nu måste det hända något...

• arandjelina
    Balaika skrev 2011-02-05 16:47:48 följande:

Hittade bara 5% Fraich, 1,5% Keso & 1% Kesella idag... Får dessa ätas? Och hur gör ni sås/dressing isf?

Läst att man inte får äta fläskkött... men man borde väl få äta magert fläskkött & fläskfilé.

Har hitills i år inte ätit kolhydrater men har bara gått ner 2kg. (Vilket jag gick upp under jul)

När det gäller ägg i attack fasen så får man bara äta max fyra ägg gulor i veckan , äggvita får du äta.
    Har för mig på en sida som jag har kollat är det max 2-3 ägg om dagen som sagt max fyra ägg gulor i veckan.
    På lidl har dom kvarg 0,02 % , keso 0,04%. Laktosfria produkter har också produkter som innehåller 0,05% fett. Plättar vet jag inte riktigt om man får äta i attack fasen ,men jag har inte gjodag idag rt det och det här var min tionde
    dag i denna fas. Dijon senap kan du använda som smaksättare och lök olika örter kryddor och vitlök...Bröd vet jag att man inte får äta samt fläsk kött , anka .Resten får man äta fast utan skinn.
    Inte mycket salt , jag brukar inte salta kvargen utan smaksätter med vitlök , peppar ,örter ,lök , dijon senap eller citron och andra kryddor....

• mamita64
    Balaika skrev 2011-02-05 16:47:48 följande:

Det finns en sak jag skulle vilja fråga herr Dukan om
    Varför kan man äta skinka men inte fläskkött? Vad tror han att skinka är gjort av?
  • Meddelande borttaget
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-06 02:23:48 följande:
    jag har definitivt ätit för många ägg...ooops...kanske där jag gick upp i vikt över en dag? jag trodde faktiskt att man fick äta hur många ägg man ville haha...tyckte det lät konstigt men men...får väl börja imorgon o räkna ägg....hur gör man då med bakning o så? o ni som äter omelett...gör ni den på äggvitor?

jag känner mig deppig efter vågen imorse...jag vet, man ska inte väga sig varje dag...men att gå upp ett kilo urk!!!  
    Jag har säkert också gått upp nu, men jag fuska ju ordentligt igår. Jag visste inte heller det där med äggen, tror det är min bov med. Visserligen har jag tagit ur gulan rätt ofta men ändå.
    Vi får kämpa på tillsammans helt enkelt.
    Har inte gjort någon omelett själv men det ska väl gå utmärkt utan gulan.
  • Balaika

På Dukans test visade det att jag bara skulle köra attack fasen i 3 dagar???  Och ändå ska jag gå ner 12-14kg. Tänkter nog köra 7 dagar ändå... 
    Igår kväll åt jag rökt fläskfilé... Borde ju va ok eftersom det e så magert...
    Idag åt jag 3 äggvitot & 1 ägg med en burk makrill (där jag skrapa bort tomatsåsen) Borde ju va ok!??
    Tråkigt att man inte får äta mer ägg... Det kan man ju annars göra så mkt med.

• Beatrissan

Jag har ätit minst 1 ägg varje dag... (hela ägget)
    Oftast 2 ägg faktiskt och det har inte vart nåt prob.. Man går inte upp av att äta flera ägg.....
    Då är det nåt annat fel...
    Väger ni er på samma tider med samma rutiner tex varje morgon efter toabesök halvnaken.. =)

Vad jag fattat så är "problemet" med för många ägg att man kan få högt kolestrol inget annat!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?