• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • tussill
    Mamma Cia skrev 2011-02-07 08:30:26 följande:
    Hej på er !

Helgen är över & jag har FUSKAT !!  Men det var ett medvetet val. Jag tog en "ätardag" i lördags, men jag fick skit för det emd då jag spydde på natten sen tror inte riktigt magen klarade av alla kolhydrater 6 annat onyttigt.

Dock visade vågen bara +0,6Kg så jag är nöjd. Men det var nog inte värt att må illa för det  

Man behöver ju itne stoppa i sig allt man ser abra för det, menar jag

Fortsätter  som vanligt sen igår igen. Har dock röda veckan på besök, så jag känner mig lite sådär... Ont i amgen, mår illa o extra sugen på allt onyttigt.
    Oj det lät inge vidare att du spydde sen. Jag hade också en riktig ätar dag fast det var lösgodis bara.
    Typiskt att lingonskogen dök upp med, sänder en stor kram. Hoppas du mår bättre snart. Jag gick nog upp lika mycket som dig, så nu ska man sköta sig igen. Men jag tror faktiskt att ibland är onyttigt det mest nyttiga för kroppen när man mår på ett visst sätt.
    Igår blev det köttfärs och grönsaker i en blandning bara, orka inte avancera på en söndag ;D
  • tussill
    arandjelina skrev 2011-02-07 08:16:43 följande:
    Herre gud vad du hetsar upp dig!!!! 
    Det är varken du eller jag som har skrivit boken .
    Jag har läst på serbiska och kroatiska sidor på nätet och en vännina har boken översatt på polska.....
    I vissa andra länder har dom inte ens så magra light produkter som vi har hemma .Men man tar det som har minst fett, eller hur.....
    Jag sa bara vad som stog där ,alla  får följa det dom tror på.... 
    Men du verkar vara väldigt obehaglig person ....  Jag sågar inte det du säger ,man kan konversera som en vuxen men det verkar du ha problem med.... 
    Ha det braFlört 
    Hetsa upp sig, vem vad??? Jag tycker inte någon har hetsat upp sig och det är bara bra om man får lite mer direktiv om vad man egentligen får äta.
    Men att kalla andra för och vara "en obehaglig person" tycker jag är övertramp.
    Vi ska hjälpas åt här!

Så glada och trevliga miner nu tjejer och killar
  • Mysgosmys
    arandjelina skrev 2011-02-07 08:16:43 följande:
    Herre gud vad du hetsar upp dig!!!! 
    Det är varken du eller jag som har skrivit boken .
    Jag har läst på serbiska och kroatiska sidor på nätet och en vännina har boken översatt på polska.....
    I vissa andra länder har dom inte ens så magra light produkter som vi har hemma .Men man tar det som har minst fett, eller hur.....
    Jag sa bara vad som stog där ,alla  får följa det dom tror på.... 
    Men du verkar vara väldigt obehaglig person ....  Jag sågar inte det du säger ,man kan konversera som en vuxen men det verkar du ha problem med.... 
    Ha det braFlört 
    What? På vilket sätt menar du att jag har hetsat upp mig? 
    Läs på denna sida om du är osäker, istället för att kolla på kroatiska och polska sidor: http://www.mydukandiet.com/dieting/attack-phase.html

Där står, som jag sagt förut på allowed foods listan: "Dairy products (low fat, below 5% fat)" och "Eggs (up to two per day, unlimited egg whites but watch the yolks if you have high cholesterol)". 

Du verkar ha vaknat på fel sidan om du kallar mig obehaglig person bara för att jag snällt berättar för dig att du missuppfattat saker.. Jag tänkte bara hjälpa dig så att du inte råkar säga fel till nybörjare igen. Glad 
  • tussill
    Mysgosmys skrev 2011-02-07 13:46:36 följande:
    What? På vilket sätt menar du att jag har hetsat upp mig? 
    Läs på denna sida om du är osäker, istället för att kolla på kroatiska och polska sidor: www.mydukandiet.com/dieting/attack-phase.html

Där står, som jag sagt förut på allowed foods listan: "Dairy products (low fat, below 5% fat)" och "Eggs (up to two per day, unlimited egg whites but watch the yolks if you have high cholesterol)". 

Du verkar ha vaknat på fel sidan om du kallar mig obehaglig person bara för att jag snällt berättar för dig att du missuppfattat saker.. Jag tänkte bara hjälpa dig så att du inte råkar säga fel till nybörjare igen. Glad 
    trycker på gilla knappen som tydligen är osynligTungan ute
  • tussill

Till min förvåning har midjan minskat ytterligare 2cm sen i fredags och höfterna 1, men har gått upp ca 1kg hmmm.
    Ska snart till arbetsförmedlingen, ser inte direkt fram emot det. Har fått ny handläggare så jag är bra nervös. Sen blir det till och handla hem veckans mat!
    Jag fråga tidigare ang falafel men fick inget svar, men det borde man ju få äta i cruise fasen eller?
    Ska ev boka en resa till kanarieöarna i slutet på april, snacka om morot! Komma i bikini form igen Tyst
    Hur går det för er andra?

• Meddelande borttaget
  • bara lilla jag

hej allihopa! Kommer börja mikn dukandiet imorgon är planen :) Men jag kommer inte väga mig utan mitt mål med det är att minska midjeomfånget till jag känner mig nöjd med mig själv..  så varken mått eller vikt kommer jag att kolla då jag vet med mig själv att jag är jättemotiverad ända tills jag märker att det står stilla för då tappar jag sugen och lägger ner..

här har jag hittat en blogg som verkar vara bra som handlar om dukan:
      http://milouochkarriaren.blogspot.com/2010/10/dukan-diet-tips.html

Men hon skriver biff, kalv i proteinlistan.. Betyder det kalvbiff eller är det liksom en riktig biff`? Vad tror ni som är kunniga?

Sen skriver hon mjölkprodukter men 0% fett men finns verkligen det? Men vad jag förstår det som efter att ha läst här i forumet så får man äta upp till 5% fett? :D

Är det några fler restriktioner man bör tänka på som man kan göra fel? Har sett det där med äggen? Har ni några goda tips på mellanmål? 

• Anonym (Wohoo)
    bara lilla jag skrev 2011-02-07 19:04:48 följande:
    hej allihopa! Kommer börja mikn dukandiet imorgon är planen :) Men jag kommer inte väga mig utan mitt mål med det är att minska midjeomfånget till jag känner mig nöjd med mig själv..  så varken mått eller vikt kommer jag att kolla då jag vet med mig själv att jag är jättemotiverad ända tills jag märker att det står stilla för då tappar jag sugen och lägger ner..

här har jag hittat en blogg som verkar vara bra som handlar om dukan:
      milouochkarriaren.blogspot.com/2010/10/dukan-...

Men hon skriver biff, kalv i proteinlistan.. Betyder det kalvbiff eller är det liksom en riktig biff`? Vad tror ni som är kunniga?

Sen skriver hon mjölkprodukter men 0% fett men finns verkligen det? Men vad jag förstår det som efter att ha läst här i forumet så får man äta upp till 5% fett? :D

Är det några fler restriktioner man bör tänka på som man kan göra fel? Har sett det där med äggen? Har ni några goda tips på mellanmål? 
    Här har du en bra sida: http://dukan.forum24.se/dukan.html
    Med både recept och råd och peppning :)
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-07 18:55:13 följande:
    det e kanske det jag skulle gjort oxå, mäta mig....nej det går inte alls bra, jag har kämpat o ätit som jag ska...men har gått upp igen...snart uppe i den vikten jag hade innan jag började! *gråter*
    Äter jag för mycket? jag vet inte var jag ska bli av?!! man orkar snart inte kämpa mera 
    Jo då häng kvar med mig nu! Tror säkert det är vätska du har gått upp! Har du prövat och mäta dig än? Jag gjorde det innan jag ställde mig på vågen och tyckte det verka lite konstigt och så hade jag gått upp. Vad äter du om dagarna? Är du kvar i attack fasen? Jag förlängde den när jag hade fuskat och det där med att man ska dricka flera liter vatten funkar inte för mig. Jag kan inte tvinga i mig mer än vad jag vill ha.
    Men det verkar som att det tar lång tid för de flesta och gå ner ytterligare när man väl har börjat tappa lite.
    Vi peppar varandra, än ska vi inte ge upp!

kramarHjärta
  • tussill
    Anonym (Wohoo) skrev 2011-02-07 19:53:39 följande:
    Här har du en bra sida: dukan.forum24.se/dukan.html
    Med både recept och råd och peppning :)
    jaså är det där ni håller husDrömmer Blev medlem där med nyligen
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?