• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Anonym

Vad för sorts majsmjöl använder ni??? Maizena?
    Köpte en annan sorts majsmjöl och dom ser inte alls lika ut. Det jag köpte e mer grovt! Maizena e ju som potatismjöl....

• CHARLATAN
    Anonym skrev 2011-02-11 10:59:16 följande:
    Vad för sorts majsmjöl använder ni??? Maizena?
    Köpte en annan sorts majsmjöl och dom ser inte alls lika ut. Det jag köpte e mer grovt! Maizena e ju som potatismjöl....
    Risenta majsmjöl.
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • EmilieG

Åh den chokladkakan måste jag prova. :)
    Ni som har gjort den, blev den bra och god?  :)

Använde ni kvarg?
    Jag försökte tidigare nämligen göra en varmsås på kvarg, soya och lite kryddor
    men den skar sig totalt och blev jätte grynig och äcklig,
    så jag har fått för mig att man inte kan värma kvarg.

Men däremot så vet jag ju att man har kesella i lussebullar och så, så den kan man ju värma.
    Vad använde ni nu i kakan? Kvarg eller Kesella?

• tussill
    morguse skrev 2011-02-11 10:39:11 följande:
    2a dagen i cruise fasen men inga grönsaker idag....gjrode Nötfärsgulaschen igår, gott....behövde bara lite buljong i och mycket med kryddor än det stod i receptet...annars var det gottis!
    O idag ska choklad tårtan bakas...ska bli spännande faktiskt...bullformar vet jag inte...alltså på bilden ser det ju ut som en tårta....skumt...jag hade tänkt sätta det i en tårtform? 
    Jag tänkte bara på att det stod sex små formar. Men jag håller med om att på bilden är
    det en tårta. Ska precis till och baka. Det blir med lätt kesella!
  • Meddelande borttaget
  • Balaika

Jag gjorde den och det blev 7 stora muffins formar! Smakade blä o va bleka o fula o sjönk ihop.. Använde maizena majsstärkelse... kanske det som va felet!

• Meddelande borttaget
  • EmilieG

Jag har provat maräng, kakor, muffins, bröd.... men tycker inget utav det har varit
    någon höjdare direkt. Tråkigt... Och nu låter det som att även den här chokladtårtan inte är någon höjdare.
    Man hoppas ju på att hitta något tillåtet  att mumsa i sig på kvällarna eller till fika eller så,
    men det ska väl bara vara så helt enkelt att det där lilla extra får man vänta med. :/

Jag har ärligt talat fuskat en hel del förra veckan, mått halvdåligt och inte haft
    någon motivation alls för dieten.
    Men den här veckan satte jag igång igen och nu kämpar jag för fullt med motivationen.
    Jag har ju bara någon månad kvar (om jag slutar fuska) tills jag nått min målvikt
    så det är ju bara att bita ihop egentligen.

Hoppas ni tillfredställer era behov där ute i alla fall och dieten funkar bra :)

• Beatrissan
    EmilieG skrev 2011-02-11 21:22:25 följande:
    Jag har provat maräng, kakor, muffins, bröd.... men tycker inget utav det har varit
    någon höjdare direkt. Tråkigt... Och nu låter det som att även den här chokladtårtan inte är någon höjdare.
    Man hoppas ju på att hitta något tillåtet  att mumsa i sig på kvällarna eller till fika eller så,
    men det ska väl bara vara så helt enkelt att det där lilla extra får man vänta med. :/

Jag har ärligt talat fuskat en hel del förra veckan, mått halvdåligt och inte haft
    någon motivation alls för dieten.
    Men den här veckan satte jag igång igen och nu kämpar jag för fullt med motivationen.
    Jag har ju bara någon månad kvar (om jag slutar fuska) tills jag nått min målvikt
    så det är ju bara att bita ihop egentligen.

Hoppas ni tillfredställer era behov där ute i alla fall och dieten funkar bra :)
    KOm igen nu, du har ju varit så himla duktig, kämpa....
    Klart det kan va himlans tråkigt, men du har väl bara 1 mpnad kvar nu lite drygt?!
    Nä ta dig i kragen nu, det är helt okej att komma av banan, bara man tar sig upp igen!!
    Solig
  • EmilieG
    Beatrissan skrev 2011-02-11 22:13:56 följande:
    KOm igen nu, du har ju varit så himla duktig, kämpa....
    Klart det kan va himlans tråkigt, men du har väl bara 1 mpnad kvar nu lite drygt?!
    Nä ta dig i kragen nu, det är helt okej att komma av banan, bara man tar sig upp igen!!
    Solig
    Jag har haft riktig tur ändå, jag har inte gått upp något i vikt fast jag fuskat
    utan jag har till och med gått ner 1,3 kg på en vecka nu.
    DET om inte annat peppar ju mig att skärpa mig nu, så det ska jag verkligen göra.
    Tack för peppningen. Jag ska verkligen kämpa den sista tiden nu till nästa fas :)
    Den ser jag fram emot, när man får ett par "normala" måltider i veckan :)
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?