• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • mullemuppan

Jag ska ju inte gnälla egentligen eftersom måtten runt kroppen minskar men det vore rätt skönt att kunna bestämma mer var man ska gå ner... Skulle vilja tappa mer kring midjan för jag kan inte riktigt gå med på att den blir så mycket större efter att ha genomgått en graviditet. Någon som har tips på bra övningar?

• Mysgosmys

Man kan ju inte punktförbränna fett så jag har inga tips tyvärr :)

• MrsMumrik

Mullemuppan - poweryogans "plankan" är jättebra för att stärka rygg och magmuskler och det gör ju att man ser slankare ut i det området.

• mullemuppan
    MrsMumrik skrev 2011-03-28 09:43:57 följande:
    Mullemuppan - poweryogans "plankan" är jättebra för att stärka rygg och magmuskler och det gör ju att man ser slankare ut i det området.

Plankan är en gammal favorit men den tar ju mer på bredden sett från sidan och jag skulle behöva bli av med lite bredd sett framifrån, om man säger så...
    Men tack för tipset, jag borde nog köra lite mera styrkeövningar egentligen!
  • mullemuppan

Hur går det för alla? Jag har sån grymt dålig fantasi på vad jag ska äta för tillfället så denna vecka fuskar jag och kör grönsaker hela veckan. Börjar verkligen tröttna på keso, kesella och ägg i olika former...

• tussill

Hej på er!
    Jag har ändrat dieten med, då jag kom av mig helt och så fuskade jag så mycket i veckorna.
    Har börjat med nutrilett shake sen i måndags och så äter jag qourn och grönsaker till middag. Äntligen tappat 0,5kg till! och detta på tre dagar.
    Kör fortfarande som dukan när jag äter middag men nu ersätter jag allt annat med shaken.
    Kanske inte passar och va kvar här i tråden, men jag är otroligt tacksam för all peppning.
    kram

• EmilieG

Har hållt mig härifrån ett tag nu, hade ett diet-uppehåll hela mars, det var mycket som hände då
    och jag var så otroligt omotiverad. Men nu sätter jag igång igen och ska gå ner ca 5-6 kg.
    Hur går det för er andra?
    Det har varit tyst här en vecka nu, det är väl inte så vanligt?! :)

• mullemuppan

Känner mig sååå duktig, cyklade till jobbet (ca 2 mil) igår och hem från jobbet idag. Imorgon blir det till jobbet igen och så förhoppningsvis en lite längre tur till helgen. Förhoppningsvis så märks träningen av till helgen då det är dags att mäta mig igen. Har bestämt mig för att köra dieten i tre veckor till och sen gå in i konsolideringsfas, då är det också dags att kliva upp på vågen för första gången på länge och det ska bli grymt intressant att se vad den visar (intressantast blir nog egentligen att mäta fettprocenten på crosstrainern men då måste jag ju ha aktuell vikt).
    Egentligen så håller jag dieten sådär halvbra nu, eller jag vet inte riktigt, nu när jag har cyklat så har jag faktiskt tillåtit mig en halv  sockerfri chokladkaka till kaffet (runt 250 kcal) men jag räknar med att jag bränner i alla fall 700 kcal per cykelrunda och jag inbillar mig att jag "behöver" det extra fettet från chokladen då för att inte slita allt för hårt på kroppen.
    Var förresten på konferens med jobbet förra veckan och eftersom dieten gått så bra hittills så åt jag "vanlig" mat som en slags belöning. Jag som varit världens socker-gris förut tyckte faktiskt (!!!) att efterrätt och kanelbulle var toksött och inte alls särskilt gott. Vilken sockerchock kroppen fick efteråt, kändes helskumt i kroppen...
    Hoppas att det går bra för er andra och att ni orkar kämpa på! Inte långt kvar till strandsäsongen nu...

• mullemuppan

Hallåå? Var har ni tagit vägen?
    Hade mätar-dag idag och måtten fortsätter att minska, två veckor sedan jag mätte mig sist och mest förvånande var att det försvunnit 2 cm kring låren denna gång. Annars snittar måtten på minus 10 cm. Två veckor till nästa mätdag och då ska jag våga mig upp på vågen också. Huga!
    Roade mig med att prova kläder i fredags och jag kommer nu i alla byxor i garderoben och kunde till och med packa ner 3 par "tjockis-brallor" i en låda (jupp, lika bra att spara, jag lär bli rund och go efter nästa unge också), märklig känsla!

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?