• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Beatrissan

EmelieG: Hur går det för dig? Du som varit så duktig o kämpat så länge.... :)
    Hoppas det gått bra för dig iaf, ska sätta igång i höst igen när bebis kommit ut o beroende på hur amning går...

Fortsätt kämpa ni andra!!

• EmilieG
    Beatrissan skrev 2011-05-02 22:30:10 följande:

EmelieG: Hur går det för dig? Du som varit så duktig o kämpat så länge.... :)
    Hoppas det gått bra för dig iaf, ska sätta igång i höst igen när bebis kommit ut o beroende på hur amning går...

Fortsätt kämpa ni andra!!

Jag önskar jag kunde säga att det går super.
    Men jag måste tyvärr erkänna att jag hoppat av dieten Förvånad
    Jag var i en svacka hela februari men försökte kämpa vidare.
    Men i mars hade jag så mycket med kalas och semester osv så jag bestämmde mig för att
    ta ett uppehåll och sätta igång igen i april med nya tag och ny motivation.
    Försökte i kanske ett par veckor men jag hittade aldrig riktigt motivationen så jag gav helt enkelt upp.

Jag hann gå ner 12 kg och för några dagar sedan var jag tvungen att väga mig efter det
    abrupta avslutet då jag kände mig svullen och allmänt uppblåst, men jag hade bara gått upp 1 kg.
    Så det känns faktiskt suveränt med tanke på mitt snabba avslut som sagt.

Jag håller verkligen tummarna för er andra och hoppas att det går bra för er.
    Jag hade tyvärr inte mentaliteten att fortsätta men jag hoppas ni klarar er igenom era svackor,
    om ni änns har några ;)
  • grunkan

Samma här.... svacka i maj, och sen dess har det inte funkat och jag har gått upp iallafall 8 av de 11kg jag gick ner. Ska ta nya tag till hösten :)

• vildovacker1

Nu tänkte jag prova. jag ammar men tror inte det ska vara någon fara ändå. Jag har 10 kg jag vill gå ner och enligt Dukans hemsida så ska jag vara i mål 10 oktober. 

Dag ett
    Frukost: Yoghurt
    Lunch: Revbensspjäll med keso
    Middag: Hemmagjorda köttbullar och två stekta ägg

Måste bli duktigare på mellanmål känner jag.

Ev blir det en lite skål yoghurt nu ikväll innan jag lägger mig.

Kaffe är väl ok? 

• Beatrissan

Spännande, hoppas det funkar bra med amningen. Jag tror bara det gör gott för kroppen.. eftersom jag körde hårt innan min grav och dörren innehåller så mycket protein har jag haft ett bra o högt järn o folcyravärde säger bm. Längtar till att komma igång igen. Antingen kör jag någon vecka efter bf eller så tar jag det efter jul.. Hur går det för dig?

• pixeltrasher

Hoppar in här, har just läst igenom tråden. Jag har hållit på med dukan nästan en månad, lånat boken på biblioteket men måste lämna tillbaka den snart, snyft! Bor i England så hjälper gärna till att översatta recept osv.

• vildovacker1

Hur har det gått för dig? Är peppad men ammar o lätt att fuska tyvärr då det blir en del luncher ute. Har dessutom ingen våg som triggar. Borde handla en. Imorgon ska jag försöka gå på ett pass för första gången sen graviditeten men är duktig med promenader. Får försöka ta tag i det här igen.

• O Z

Jag hoppar in i den här tråden, har inte läst alla sidorna men ser att den fortfarande är hyfsat aktuell. Hur många är med i tråden än?

• Beatrissan
    vildovacker1 skrev 2011-08-28 22:21:22 följande:
    Hur har det gått för dig? Är peppad men ammar o lätt att fuska tyvärr då det blir en del luncher ute. Har dessutom ingen våg som triggar. Borde handla en. Imorgon ska jag försöka gå på ett pass för första gången sen graviditeten men är duktig med promenader. Får försöka ta tag i det här igen.

Ungen har inte velat ploppa ut än, är 1v över tiden so long!

Men längtar efter denna underbara köttdiet =) Täänk att följa dieten så gott det går är bättre än inget alls och hallå som du säger, du ammar, kanske behöver du det där lilla extra då?! Vem kan dömma? Har ingen aning hur det blir för mig än..

Fortsätt att kämpa, hiur mycket - är det nu? 

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?