• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • MrsMumrik

Hej! Jag är en inbiten LCHF:are som börjat snegla lite på Dukan Så nyfiken på att höra hur det går för er. Är det någon som är i fjärde fasen? Håller ni vikten?

Jag börjar första fasen idag. Det känns lite ovant med lightprodukter, men jag hoppas på lite viktnedgång. Har +10 kg sedan min dotter föddes för 7,5 månad sen.

Är det någon av er som äter vegetariska produkter som proteinkälla?

• lottablom

Vart kan jag hitta mer info om "Dukan"? :) Aldrig hört talas om den förr, men verkar ju hjälpa ^^

• Meddelande borttaget
  • mullemuppan

Härligt att se att ni tappar kilon och centimetrar!
    Jag är bara så galet nöjd med Dukan:andet, har hållit på i tre och en halv vecka nu och har tappat 10 cm kring buken (och 6-7 cm kring bröst, midja och höft)!! Det är liksom helt otroligt och sååå skönt att kunna ha kläderna jag hade innan jag blev gravid. Nu är bara frågan för hur mycket mer jag tror att jag vill gå ner, jag var ju inte direkt underviktig innan graviditeten så jag kan ju hålla på ett tag till men samtidigt så har jag ju alltid varit musklig så frågan är om jag ska våga sätta upp ett mål på midjemått eller om jag ska vara så modig att jag vågar mig i närheten av en våg trots att jag troligtvis kommer att tycka att jag väger för mycket oavsett hur mycket jag går ner?
    Har kommit igång så smått med träningen igen och har hunnit med ett par joggingturer på 30 min vardera och det känns helt OK att jogga också trots att kroppen är i ketos (var lite rädd för att det skulle vara heljobbigt att jogga utan glykogenet i kroppen som bränsle) så min förhoppning är att jag kan fortsätta gå ner ganska snabbt i vikt om jag kompletterar bantandet med joggingturer 3-4 dagar i veckan... Eller vad tror ni? Tänkte köra ett par core-pass i veckan också för att tighta till kroppen ytterligare och helst ska man ju få in ett par träningsfria dagar också...

Har förresten också fuskat i helgen, firade svärfar som fyllt år och jag hade bestämt innan att jag skulle ta en liten bit tårta (och inga kakor eller bullar). Det var gott med tårta men inte så gott som jag trodde att det skulle vara och det var väldigt sött.

Helgen som kommer blir också fusk, vi ska träffas ett gäng tjejer som pluggade ihop och det kommer bli en del rödvin... Gäller bara att våga vägra godis, kex och goda ostar när vinet snurrat till det i skallen.

• emilie81

De gånger jag fuskat så har jag kört lite extra träning som kompensation...

• tussill

Morsning korsning tussill is back, tror jag!

Idag ska jag äntligen återvända till dieten och i riktigt god tid. Var in till Södertälje igår, har ca 16 mil dit.
    Så då vart det mc donalds på vägen hem och idag fick man stryk för det. Min jäkla ibs mage som ställer
    till det och antaglingen var cheese burgaren för fet, tål ju inte fett!
    Så idag ska jag leva på guorn då det är i alla fall något min mage gillar och så får det bli light yogurth som mellanmål. Skönt o känna sig taggad igen, trots jag har ont i huvudet än.
    Har inte vägt mig på ett bra tag heller, men jag tror inte bukomfånget har ökat massor i alla fall.
    Mitt hem ser ut som en soptipp då städningen inte har varit prio 1 heller pga huvudet.
    Nåja, nog med gnäll...nu kör jag igen

• mullemuppan

Gaah, vilken dålig fantasi jag har på vad jag ska äta under proteindagarna. Någon som har tips? Vad åt ni själva senast?

• Meddelande borttaget
  • emilie81

Ska ha mens nästa vecka och känner att min pms är 1000 gånger värre än vanligt... Brukar inte vara grinig men är det helt galet... Förra månaden fick jag inte mens alls...

Någon här som upplevt samma?

• mullemuppan
    morguse skrev 2011-03-16 22:21:39 följande:
    Hello...ja idag blev det köttfärsås med stekt ägg...så mycket var den fantasin.....man får mycket tips o recept på dukan.forum24.se/dukan.html faktiskt...
    annars blir det väldigt lätt en omelett med antingen mager kalkon, tonfisk, mager skinka eller räkor....
    räkmacka är gott med carlbröd under...
    annars fisk i ugnen med kessela o lite kryddor och kanske rödlök....

annars har denna veckan varit katastrof för mig...skulle ha opererats i måndags så spenderade hela dagen på sjukhuset med dropp...men sen fanns det ingen sal att operera mig i för det kommit in något akut fall...så ja...dom tog ut droppen och jag fick två mackor.....ja sen tyckte jag synd om mig själv....för jag var där från 10-18....så jag o min sambo gick och köpte subway...o sen dagen efter blev et kebab tallrik...o en massa annat skit igår med...
    nej så imorgon, ny kula! får se när jag ska opereras.....
    ha det bra
    Kramar på er 
    Jo, omelette i alla dess former har det blivit några dagar nu varierat med keso + något protein. Köttfärs lät gott, det skulle ju kunna vara ett alternativ för imorgon, har alltid velat testa att göra "pasta" av finstrimlade morötter och zuccini. Fisk var länge sedan också, ugnsstekt fisk och ägg åt jag ju i början av dieten och det var toppengott. Får nog bli bättre på att försöka planera in vad jag ska äta framöver så att det inte blir att jag kommer hem på kvällen och är hungrig och har noll fantasi. Får spana in det där forumet också, toppen med tips!
    Och du, fy så jobbigt att inte få bli opererad när du var inställd på det och att ligga en heldag på sjukan till ingen nytta!
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?