morguse skrev 2011-03-16 22:21:39 följande:
Hello...ja idag blev det köttfärsås med stekt ägg...så mycket var den fantasin.....man får mycket tips o recept på
dukan.forum24.se/dukan.html faktiskt...
annars blir det väldigt lätt en omelett med antingen mager kalkon, tonfisk, mager skinka eller räkor....
räkmacka är gott med carlbröd under...
annars fisk i ugnen med kessela o lite kryddor och kanske rödlök....
annars har denna veckan varit katastrof för mig...skulle ha opererats i måndags så spenderade hela dagen på sjukhuset med dropp...men sen fanns det ingen sal att operera mig i för det kommit in något akut fall...så ja...dom tog ut droppen och jag fick två mackor.....ja sen tyckte jag synd om mig själv....för jag var där från 10-18....så jag o min sambo gick och köpte subway...o sen dagen efter blev et kebab tallrik...o en massa annat skit igår med...
nej så imorgon, ny kula! får se när jag ska opereras.....
ha det bra
Kramar på er
Jo, omelette i alla dess former har det blivit några dagar nu varierat med keso + något protein. Köttfärs lät gott, det skulle ju kunna vara ett alternativ för imorgon, har alltid velat testa att göra "pasta" av finstrimlade morötter och zuccini. Fisk var länge sedan också, ugnsstekt fisk och ägg åt jag ju i början av dieten och det var toppengott. Får nog bli bättre på att försöka planera in vad jag ska äta framöver så att det inte blir att jag kommer hem på kvällen och är hungrig och har noll fantasi. Får spana in det där forumet också, toppen med tips!
Och du, fy så jobbigt att inte få bli opererad när du var inställd på det och att ligga en heldag på sjukan till ingen nytta!