• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • ella72

Måndag morgon och en ny vecka. Måste bara säga att jag mår så himla bra av denna diet.
    Har nu hållt på sedan 7:e januari. Tappat 12 av 16 kg. Är pigg, glad och orkar träna hur mkt som helst.
    Försöker köra som ett par har skrivit iinan, proteindagar mån-tors och protein grönsaker på helgen. Funkar hur bra som helst.
    Har "fuskat" några gånger när jag verkligen har känt behov av det men har inte haft några problem att återgå.
    Vill bara skicka lite styrka till er alla och säga att det här funkar verkligen om man bara vill.

Lyck till och ha en underbar veckaGlad

• Meddelande borttaget
  • miyouuss

vad handlar den här dieten om? skulle gärna vilja veta? funkar den?

• Meddelande borttaget
  • miyouuss
    morguse skrev 2011-02-28 20:04:50 följande:
    dukan.forum24.se/dukan.html
    läs där.....jag har hållt på i 3 veckor, 3,5 kg, min sambo har hållt på lika länge 5kg....
    Bra där:) gick in på sidan men jag skulle villja ha en skriftlig sammansättning. vad äter man hur tränar man. eller är det induviduellt? jag gjorde något test och jag ska väga mellan 53-66 och väger 59 . men vill ändå bli mer fitt och hälsosam
  • mullemuppan
    ella72 skrev 2011-02-28 09:42:14 följande:

Måndag morgon och en ny vecka. Måste bara säga att jag mår så himla bra av denna diet.
    Har nu hållt på sedan 7:e januari. Tappat 12 av 16 kg. Är pigg, glad och orkar träna hur mkt som helst.
    Försöker köra som ett par har skrivit iinan, proteindagar mån-tors och protein grönsaker på helgen. Funkar hur bra som helst.
    Har "fuskat" några gånger när jag verkligen har känt behov av det men har inte haft några problem att återgå.
    Vill bara skicka lite styrka till er alla och säga att det här funkar verkligen om man bara vill.

Lyck till och ha en underbar veckaGlad

12 kg på två månader, det är ju hur bra jobbat som helst!! Du skriver att du tränar hur mycket som helst, vad tränar du??
    Har följt tråden lite på håll förut men hoppar in nu, hoppas att det är OK. Har precis avslutat en tio dagars attackfas och får äntligen börja med lite grönsaker igen (lustigt att kokt broccoli kan smaka så sött och gott). Det har varit mycket lättare än väntat att hålla mig till dieten (nåja, dessa första dagar i alla fall...) och så skönt att slippa vara hungrig! Tänkte strunta i att väga mig och köra med måttband istället, under de första 10 dagarna försvann 4 cm midja och 7 cm runt buken (yay, bort med gravidflabbet).

Träningsmässigt har det varit ganska lugnt under attackfasen, men nu är det dags köra "hårt" igen. Dock är jag osäker på hur hårt jag ska våga köra och tänkte höra vad ni andra tränar?
  • lattelover77

Hej alla! Tack Ella72 för ditt positivia inlägg! Morguse, nu kör vi så det ryker!!!  och välkommen Mullemuppan. Till Miyouuss, det finns bra bloggar med mer utförlig beskrivn av dieten, samt bra info på den officiella brittiska dukanhemsidan, googla bara på det!

Helgen gick rätt så okej trots fest. Men sön-mån, mindre lyckat. Gick loss på kolhydrater, skyller på att jag var sjuk, hade mens och var lite deppig. Dålig ursäkt, jag vet. Planen är att ha proteindag idag, tors, lör, sön, får se hur det går. På mån är det semester o behöver tappa iaf det kg jag gått upp under helgen.....

Träning, haha.... för min del blir det promenader. Har svårt att få in annat just nu. Sen har jag haft lagom mkt energi, spec under rena proteindagar.

Kyckling, lax, räkor, lättkeso, lättfil, ägg, fläskfilë  - here I come

• tussill

Hej allihop!
    Ny vecka, nya utmaningar! Har varit hos min far hela helgen och den gubben kan laga mat! Så naturligtvis har
    man levt som vanligt och fuskat men jag har inte gått upp något.
    Gjorde så förbannat god köttfärssås igår att jag åt så jag fick ont i magen. Får skylla mig själv då jag ska inte äta för fort men men, gott var det.
    Handla varor för veckan igår så nu behöver man inte tänka på det heller.
    Ang motion så promenerar jag till och från jobbet oftast och så försöker jag träna hemma med billy blanks (finns på youtube). Har väl slarvat en del med träningen med och känner mig inte helt 100 idag heller. Tror fortfarande det är någon förkylning som spökar men inte vill bryta ut.
    Ska göra en ny sats dukan skorpor till veckan, dom är verkligen goda!
    Så ska man åter igen gå till jobbet och jag önskar er alla en fortsatt trevlig dag!

kram

• Meddelande borttaget
  • Mysgosmys

Gah, magknip och mensvärk, snacka om irritationer. Plus att maken tycker att maten jag köper är för dyr (eftersom det går åt ett pkt keso om dagen o en burk kvarg) så då måste man börja spara så nu äter jag ett ägg till mellis (ingen frukost eller lunch) och sen middag... Så då är man ju rätt sur känner jag...

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?