• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • emilie81

Ni är duktiga!
    Hur ofta väger ni er nu?

• tussill

Hej igen och mitt glada humör har blivit utbytt mot smärta. Hamnade på akuten igår då det hände en olycka på jobbet. Låter lite lustigt men jag fick en baileys flaska i huvudet och det bara spruta blod. Höll på hos en hyresgäst och ta bort is i frysen. (jobbar alltså som fastighetsskötare). Det var en kombinerad kyl/frys och jag satt nere på golvet och hacka is. Plötsligt kände jag ett enormt slag mot huvudet, hinner inte reagera mer än att det gör svin ont, hyresgästen skriker "hon blöder" såg en stor blodpöl och en flaska baileys på golvet. Dom hade haft flaskan i brödskåpet och den fick jag i huvudet.
    Så det vart ilfart till akuten så nu har jag blivit rakad och limmad på huvudet med enorm huvudvärk! Fick ett jack på 2cm, ajajjajjajajajj
    Tröst åt quorn till middag, en banan och så dumt nog gjorde jag maränger. Men jag förtjäna dom tycker jag.
    Så här sitter man mörbultad, hmmm
    Men quorn borde väl vara tillåtet, det är ju mest bara protein och knappt något fett alls. Får se vad jag orkar laga till idag, är lite små yr men ska försöka jobba i a f.

emilie81 jag har ingen bestämd dag, utan vågen åker fram titt som tätt.

• Anonym (Wohoo)
    tussill skrev 2011-03-10 08:19:15 följande:
    Hej igen och mitt glada humör har blivit utbytt mot smärta. Hamnade på akuten igår då det hände en olycka på jobbet. Låter lite lustigt men jag fick en baileys flaska i huvudet och det bara spruta blod. Höll på hos en hyresgäst och ta bort is i frysen. (jobbar alltså som fastighetsskötare). Det var en kombinerad kyl/frys och jag satt nere på golvet och hacka is. Plötsligt kände jag ett enormt slag mot huvudet, hinner inte reagera mer än att det gör svin ont, hyresgästen skriker "hon blöder" såg en stor blodpöl och en flaska baileys på golvet. Dom hade haft flaskan i brödskåpet och den fick jag i huvudet.
    Så det vart ilfart till akuten så nu har jag blivit rakad och limmad på huvudet med enorm huvudvärk! Fick ett jack på 2cm, ajajjajjajajajj
    Tröst åt quorn till middag, en banan och så dumt nog gjorde jag maränger. Men jag förtjäna dom tycker jag.
    Så här sitter man mörbultad, hmmm
    Men quorn borde väl vara tillåtet, det är ju mest bara protein och knappt något fett alls. Får se vad jag orkar laga till idag, är lite små yr men ska försöka jobba i a f.

emilie81 jag har ingen bestämd dag, utan vågen åker fram titt som tätt.
    hahaha men herregud! Ursäkta att jag skrattar, men det lät faktiskt lustigt! Men den måste ju ha flygit ner hårt om du fick ett sådant jack?? Ja du förtjänar maränger tycker jag, hoppas det läker fint och snabbt nu så du slipper ha ont!
    emilie81 skrev 2011-03-10 06:15:51 följande:
    Ni är duktiga!
    Hur ofta väger ni er nu?
     Jag väger mig fortfarande en gång i veckan =P På fredagar, eftersom fusken oftast sker på helgen så är det ju bra att väga sig innan. fast denna vecka kom fusket igår, det var en liten fest som man var på och alltså blev alkoholförtäring...
    morguse skrev 2011-03-09 18:46:13 följande:
    Hejsan Tjejer, 
    ja idag har jag faktiskt inte fuskat haha, en hel dag utan fusk....än så länge..igår bjöd ju jobbet på semla...ja jag vet...o annars har jag hållit mig hela denna (än så länge) veckan.

idag ska vi sticka o handla för det e tomt i frysen på mat....eller ja proteiner haha....vet i fan vad jag ska laga för mat idag....det blev omelett igår med kalkon...det var allt jag pallade fixa haha
    Har hittat en ny underbar krydda!   Thomas Di Levas Himalaya Örtsalt!!!
    ja till allt! jag hade den i lite yoghurt igår till omeletten! såå gott, hade den till laxen häromdagen! jag rekommenderar den verkligen!!!!
     haha jag käkade också en semla i tisdags, men det hade jag bestämt innan. Gillar inte semla egentligen men det är en tradition att äta en om året så då gjorde jag det ^^

• tussill
    Anonym (Wohoo) skrev 2011-03-10 14:12:31 följande:
    hahaha men herregud! Ursäkta att jag skrattar, men det lät faktiskt lustigt! Men den måste ju ha flygit ner hårt om du fick ett sådant jack?? Ja du förtjänar maränger tycker jag, hoppas det läker fint och snabbt nu så du slipper ha ont!
    emilie81 skrev 2011-03-10 06:15:51 följande:
    Ni är duktiga!
    Hur ofta väger ni er nu?
     Jag väger mig fortfarande en gång i veckan =P På fredagar, eftersom fusken oftast sker på helgen så är det ju bra att väga sig innan. fast denna vecka kom fusket igår, det var en liten fest som man var på och alltså blev alkoholförtäring... haha jag käkade också en semla i tisdags, men det hade jag bestämt innan. Gillar inte semla egentligen men det är en tradition att äta en om året så då gjorde jag det ^^
    Skratta på du, det gör inget. Alla skrattar åt mig, lika jag med. Försäkringskassan, arbetsförmedlingen, mina kollegor osv. Ja det var ett rejält fall. Flaskan stod högst upp i en kombinerad kyl/frys uppe i brödskåpet. Man blöder lättare från huvudet och så har jag lätt för att blöda mycket.
    Haft rejäl huvudvärk, yrsel och lite illamående med. Limmad på skallen och en kal fläck på huvudet. Ser ut som en rabies hund!
    Jag startar om på måndag, för igår fick jag för mig och baka igen. Blev en banan kaka, men jag ska ge bort resten till kollegorna så jag inte äter upp allt själv. Försöka hålla sig någorlunda.
    Men jag har svårt för att orka följa en diet när jag inte mår bra. Men jag håller med, det låter lite lustigt att säga att man har fått en baileys flaska i huvudet.Flört
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Wohoo)

Tussill; krya på dig! Eller hur man säger :)

Jag har haft en hemsk vecka. Jag kör ju PV fre-sön och protein mån-tors, men i måndags var det rester sen helgen som jag åt, dvs grönsaker. Sen i tisdags åt jag en semla. I onsdags drack jag alkohol. Igår åt jag chips. Så ja, ingen bra vecka.. Ska väga mig idag egentligen, men jag gör nog det på måndag istället... ^^ 

• Meddelande borttaget
  • emilie81

Morguse: Superbra!

jag glömde mäta mig när jag började... :(

Idag ska jag väga mig. Lite ångest! Känns som jag gått upp

• emilie81

chockad!!! -2,1 kg denna veckan!
    Har varit sjuk ett tag och inte gått ner ngt, men nu jävlar :)

• tussill

Tack snälla ni!
    Ja det är gottt med baileys men inte på huvudet. Lider av ständig huvudvärk och det blev inte bättre av att
    min kollega råkade starta inbrottslarmet på kontoret, bara för han var kaffe sugenFlört (huvudkontoret larmas kl.13
    på fredagar och vi stänger 16.)
    Ja så här sitter man, vakna kl.6 på en ledig lördag, så härligt eller inte.
    Hoppas det går bra för er andra. Jag ska ta det lugnt resten av helgen och starta om när huvudet hänger med.

kramar

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?