• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Mysgosmys
    MrsMumrik skrev 2011-03-22 07:41:13 följande:
    Känner mig lite osynlig här inne, men jag fortsätter väl skriva ändå Ingen som vet om man får äta vetekli och majsmjöl under veg+prot dagarna? Har idag gått ned 3,7 kg och ska avsluta min attackfas. Känner mig nöjd med det, men lite orolig att gå upp allt igen om jag börjar lägga till grönsaker.  Väger nu 68,5 kg och har satt målvikten på 60 kg  (är endast 159 cm lång). Får se hur det går!
    ja alltså.. vetekli är ju OK i små mängder precis som havrekli - eftersom vetekli har färre kolisar.
    Majsmjöl står inte med på listan med tillåtna livsmedel, men det används i så små mängder och i recept så det använder då jag och många andra iaf :)
    3,7kg är ju jättebra!
    Du borde gå in på forumet om du inte redan gjort det, där kan du läsa till dig svar på dina frågor, många av de frågor som ställs härinne flera gånger finns med där :P 
  • Meddelande borttaget
  • tussill

Hej, hoppas det går bra för er!
    jag är fortfarande inne i en svacka, mycket pga att min praktik upphör imorn så jag är lite deppig.
    Återvänder till dieten på måndag.

kramar till er

• MrsMumrik

Är det någon som vet varför man ska äta just havrekli för att få i sig fiber? Igår gjorde jag ett bröd med pofiber och fiberhusk och det var så sjukt gott! Räknade ut hur mycket kolhydrater det är i i jämförelse med de bröd man gör på havrekli som är ok enligt Dukan och det var typ 1/3! Mao mer bröd för mindre kolisar och jag är verkligen en brödoman. Jag äter detta bröd ofta och går ändå ned i vikt. Fiber som fiber eller?

• Mysgosmys
    MrsMumrik skrev 2011-03-24 08:49:15 följande:
    Är det någon som vet varför man ska äta just havrekli för att få i sig fiber? Igår gjorde jag ett bröd med pofiber och fiberhusk och det var så sjukt gott! Räknade ut hur mycket kolhydrater det är i i jämförelse med de bröd man gör på havrekli som är ok enligt Dukan och det var typ 1/3! Mao mer bröd för mindre kolisar och jag är verkligen en brödoman. Jag äter detta bröd ofta och går ändå ned i vikt. Fiber som fiber eller?
    Jo det är väl bra med fiber i allmänhet, men se ändå till att få i dig minst två msk havrekli. Det sväller och gör så man blir mättare, plus att det enligt dr Dukan ska hjälpa till att bära ut kilona ur kroppen... :P
  • smulpaj01

Har letat på flera mataffärer men det finns inte majsmjöl, var hittar man det?

Vill så gärna baka bröd

Vad är kvarg?
    Recept på Carls bröd, eller vad det nu heter ? är det någon som kan hjälpa mig med det?

• emilie81

Majsmjöl = maizena
    Kvarg= kesella (eller ännu bättre kvarg finns på Lidl)

Jag har varit sååå dålig den senaste veckan. Slarvat allt för mycket så  denna veckan blir det bara ATTACK!!!

• tussill

Nej majsmjöl är inte maizena. Majsmjöl finner du där affärerna har gryn, potenta och frön. Påsen är genomskinlig och gul. Har själv haft svårt och hitta påsarna då man lätt tror det ska stå vid mjölet. Sen vet jag inte om det är olika från affär till affär vilka som tar in sånt. Ex ica här hemma har inte majsmjöl men hemköp har. Willys har bra sortiment med. Fråga på affären om du inte hittar

• Anonym (Wohoo)
    smulpaj01 skrev 2011-03-26 19:41:47 följande:
    Har letat på flera mataffärer men det finns inte majsmjöl, var hittar man det?

Vill så gärna baka bröd

Vad är kvarg?
    Recept på Carls bröd, eller vad det nu heter ? är det någon som kan hjälpa mig med det?
    Det ska finnas vid typ frön o sånt tror jag. Här har vi Risenta majsmjöl. :) Har du frågat i butiken?
    Kvarg är en mejeriprodukt, kesella är en sorts kvarg. Här har vi även även Icas kvarg.
    http://dukan.forum24.se/dukan.html
    Där finns en massa recept :P 
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?