Är du en apförälder?
Ja, är du en apförälder? Motivera gärna ditt svar!
www.naraforaldrar.se/vadarnf.htm
Ja, är du en apförälder? Motivera gärna ditt svar!
www.naraforaldrar.se/vadarnf.htm
Ja jag ser mig sj som en AP förälder...
Klart om en tiger ligger och lyssnar måste det vara praktiskt med lite ljudlöst teckenspråk eller nåt.
Jag minns från en och annan dramafilm om mammor med barn i hotfulla situationer. Man sitter där på helspänn och tänker - måtte inte barnet skrika nu -medan skurken går förbi eller nåt i den stilen. Ja du vet.
Angående artikeln om skrikande barn så är det väl logiskt att barnen som skrek var överlevarna. De fick garanterat mer mat och omvårdnad än de "snälla" barnen. I dagens samhälle spelar det kanske mindre roll, men jag inbillar mig att dagens "skrikbarn" får mer närhet och vuxentid än de som är "snälla" och nöjda.
Jag är nog inte AP, även om jag annammar endel av tänket. Vi samsover och bär, men min minsting får även åka en hel del vagn, till och med framåtvänd ibland (vilket han iofs inte har något emot). Jag skulle inte vilja långtidsamma själv utan är rätt nöjd efter 1-1,5 års amning. Barnen har fått börja dagis tidigt (vid 15-16 månader). Vi kör med belöningssystem a ´la Supernanny och beteendemodifikation (mest pga av diagnosbarn, men även de normalstörda får sig en släng av detta). Men viktigast av allt är att barn ska behandlas med respekt vilket exkluderar time out och liknande metoder.
Angående artikeln om skrikande barn så är det väl logiskt att barnen som skrek var överlevarna. De fick garanterat mer mat och omvårdnad än de "snälla" barnen. I dagens samhälle spelar det kanske mindre roll, men jag inbillar mig att dagens "skrikbarn" får mer närhet och vuxentid än de som är "snälla" och nöjda.