Är du en apförälder?
Ja, är du en apförälder? Motivera gärna ditt svar!
www.naraforaldrar.se/vadarnf.htm
Ja, är du en apförälder? Motivera gärna ditt svar!
www.naraforaldrar.se/vadarnf.htm
Jag svarade tidigare att jag är ap-förälder men efter att ha följt tråden och läst runt ytterligare på olika länkar så känner jag mig lite kluven.
Jag trodde att AP-skap innebar att man lyssnar till sitt barns signaler och tillgodoser hanshennes behov snarare är att bocka av en lista med ett antal punkter som man måste uppfylla. Skulle jag t.ex. tvinga mitt barn till samsovning så skulle det innebära att jag gick emot hans behov men däremot tillgodose mina egna. Jag har alltid velat att han ska sova hos oss eftersom det är urmysigt men han sover hellre och bättre i sin spjällsäng så därför får det bli så.
Hittade även följande text om amning och AP:
"Breastfeeding is promoted because it enhances the mother's natural instincts to respond to her baby through physical closeness, hormonal influences and promotion of attentiveness."
Detta håller jag inte alls med om eftersom det låter mer som "attachment-mothering" snarare än "attachment-parenting". I våran familj är både jag och min man lika engagerade och angelägna att tillgodose vår sons behov och så har det varit sedan dag ett.
"Breastfeeding is promoted because it enhances the mother's natural instincts to respond to her baby through physical closeness, hormonal influences and promotion of attentiveness."
Detta håller jag inte alls med om eftersom det låter mer som "attachment-mothering" snarare än "attachment-parenting". I våran familj är både jag och min man lika engagerade och angelägna att tillgodose vår sons behov och så har det varit sedan dag ett.
ha ha fattade inte först tänkte apförälder nä jag är en människoförälder tänkte jag hahha trodde apa

Jag är nog en PA-förälder snarare. Dvs pragmatisk förälder. Jag gör det som funkar bäst för vår familj och struntar högaktningsfullt i vad andra kallar det och hur andra ser på det. Som PA-förälder har våra två barn haft mycket skilda spädbarnsår.