Pussa barn
Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?
Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?
kärlek
att dom älskar varandra och att dom är familj
Har kompisar som pussar deras barn på munnen, för mig betyder det kärlek, ömhet och familjelycka =D och de frågar faktiskt henne t.ex. Kan jag få en puss? Och ibland kommer hon själv och vill pussas.
Jag blir jätteglad och lycklig när mina barn som är två år kommer till mig och vill ge mig en puss (på munnen) så jag skulle titta och bli alldeles glad och varm för att den människan antagligen i samma stund känner den känsla jag själv brukar göra.
Jag reagerar antagligen inte på det. Här pussar vi 2-åringen godnatt på munnen. Han är f ö en riktig pussgurka som gärna pussas annars också. Pussar ingår i våran vardag. En kärleksyttring oss emellan. Precis som kramar eller att vi säger att vi älskar honom.
Jag säger ingenting om det och ler och låtsas att jag tycker att det är väldigt rart men tänker samtidigt "Uäck!" lite stillsamt för mig själv.
Men det är ju bara min högst personliga reaktion. Jag vill inte bli pussad på munnen av barn, helt enkelt. Att andra kör pusskalas med sina ungar är på intet sätt ett problem för mig. Och inte heller att pussa barn på kinden eller någon annan stans i ansiktet.
Mysigt. ![]()
Vi pussar vår dotter på munnen, är vi pedofiler då menar du?
Jag bli rbara varm när jag ser sånt :) Kärlek.
Mina små syskonbarn vill ibland ha hejdå-pussar av mig också, tycker det är jättegulligt.
När jag var liten pussade jag mina föräldrar och (mycket) äldre systrar godnatt på munnen tills jag var 4-5 år.