• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Pleco

Munpussar lägger jag ingen större vikt vid så jag tänker inget speciellt. Lånar gärna ut både min egen och sambons mun till den som är pussglad!

Mer pussar åt folket!

• leolina1980
    Reglementet skrev 2010-12-16 08:59:57 följande:
    Vem skriver du till?
    TS antar jag. Kanske överreagerade jag lite :)
  • Reglementet
    leolina1980 skrev 2010-12-16 09:02:40 följande:
    TS antar jag. Kanske överreagerade jag lite :)
    Inte bara lite.
    *Kommersiellt budskap*
  • leolina1980
    Reglementet skrev 2010-12-16 09:04:34 följande:
    Inte bara lite.
    Ber om ursäkt.
  • mamzer

I 2-3årsåldern är det väl inga problem med munpussar (så länge de inte kommer med ett kilo sandblandat snor). Eller vad är det för tanke som ligger bakom din fråga, Reglementet?

A minority is always compelled to think. That is the blessing of being in the minority. (Leo Baeck)
  • La Lola

Alma är 10½ år o henne pussar jag hej då på morronen o god natt på kvällen.
    Ser inget konstigt med det heller.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Suzy QX

Jaha så nu ska man inte få pussa sina barn godnatt nu heller.

Men jo här hemma är det nog dax att gå över till bara godnattkramar faktiskt. Pussa tonåringar är lite knepigt även om de är ens egna barn.

Men 2-3 åringar.. jisses.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • MammaBecca

Jag ser inget konstigt i det. Jag pussar alla mina barn på munnen. Min äldsta är 3år.
    När jag var liten pussade jag både mamma, pappa och min syster på munnen. Kommer inte ihåg hur gammal jag var när jag slutade med det, men det kommer ofta naturligt när man inte vill pussas på munnen längre.

Varför undrar TS?

Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • Reglementet

Jag frågar enbart vad folk tycker om det, jag har inte sagt något om mina åsikter om det hela.

*Kommersiellt budskap*
Svar på tråden Pussa barn