• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • La Lola
    ius lexis skrev 2010-12-16 15:34:46 följande:
    Jo, hon hade utövat kyssen i praktiken!!

Det var därför jag regerade så. Annars spelar det väl inte så stor roll om hon bara berättat hur man gjorde.
    Hur bemötte ni detta?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • ius lexis

Tog upp det med min sambo direkt!!
    Han samtalar med mamman.
    Men jag upplever en normalisering kring ett sådant betéende i deras gemensamma familj!! Att ingen reagerar!

Det är lixom jag som får sätta gränserna och berätta vad som är fel, detta är inte "idioter" heller. Mamman har arbetat med barn och är van.

• Serla

Tycker att man kan pussas, men inte på munnen! Möjligen sina egna barn när de är små, men tänk er när sonen/dottern blivit tonåring.

• Serla
    Mariohn skrev 2010-12-16 15:11:34 följande:
    Däremot älskar jag INTE när andra föräldrar försöker få sina barn att pussa en. UÄCK!!!!!!! Det har hänt mer än en gång "Filip kan du ge M en puss? Joooo om hon blundar...kom igen nu" varpå ungen är grymt generad och jag också. Jag vill inte pussas med andras ungar och jag tycker inte att det är ett piss gulligt. Ungarna vill inte pussas med mig och skäms ögonen ur sig. Varför gör föräldrar så? 
    Håller med...
  • tamate

jag pussar bara min man på munnen, ungarna och han pussas på munnen och ungarna försöker pussa mig på munnen ibland men jag tycker inte om att pussa någon annan på munnen.
    däremot tycker jag att det er sött ner gubben min och ungarna pussas på munnen =)

• Blygdläppen

Jag reagerar inte alls om jag ser en förälder pussa sitt barn på munnen.

Jag har pussat många barn(eller blivit pussad av) och oftast är det okej. Men jag tycker, som Mahrihohn att man inte ska uppmuntra sina barn att pussa andra människor om man inte VET att den andra (vare sig den är vuxen eller ej) tycker att det känns okej. Det är inte okej att pussa folk som inte vill det, bara för att man är ett litet barn.

• Peecock
    Mariohn skrev 2010-12-16 15:11:34 följande:
    Jag älskar att min son lärt sig vad en puss är och kommer och tar tag i mina kinder och vill pussa. Däremot älskar jag INTE när andra föräldrar försöker få sina barn att pussa en. UÄCK!!!!!!! Det har hänt mer än en gång "Filip kan du ge M en puss? Joooo om hon blundar...kom igen nu" varpå ungen är grymt generad och jag också. Jag vill inte pussas med andras ungar och jag tycker inte att det är ett piss gulligt. Ungarna vill inte pussas med mig och skäms ögonen ur sig. Varför gör föräldrar så? 
    Ush ja ! Gillar inte AAALLLS!!
  • PCOskruttan

Jag tänker att de delar en nära relation där de tycker om varandra.

• Mariohn
    Serla skrev 2010-12-16 15:49:21 följande:
    Tycker att man kan pussas, men inte på munnen! Möjligen sina egna barn när de är små, men tänk er när sonen/dottern blivit tonåring.
    Min man är 27 och han pussar fortfarande sin mamma på munnen och säger att han älskar henne. Jag tyckte att det var konstigt först men jag kommer från en familj där vi inte ens pussar varandra på kinden. Nu pussar jag svärmor och svägerskan på kinderna alltid och vårt barns kusiner pussas hela tiden. Däremot tyckte jag att det var obehagligt när svärfar försökte pussa mig på munnen och det tycker jag fortfarande så jag säger ifrån. Det känns helt fel. 
  • Blygdläppen

Snoriga barn är det äckligaste jag vet. Skulle ett sådant försöka pussa mig skulle jag skrika och springa därifrån.

Svar på tråden Pussa barn