Pussa barn
Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?
Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?
Vad är din egen åsikt?
Inget särskilt.
Min femåring har blivit så trist och vill bara pussas på kinden numera
.
Jag tror att i takt med att min dotter blivit äldre, så har pussarna letat sig längre ut på kinden. Ett 2-3-årigt barn kan man lätt pussa på munnen, men nu är hon 16 och jag pussar henne på samma sätt som jag pussar kvinnliga bekanta (en gång på vardera kinden).
Har precis fått vårt första barn. Han är 3 veckor och vi pussar honom på munnen (när vi kommer åt). Kommer fortsätta med det tills han inte vill mer. Det är vårt sätt att visa kärlek, precis som de flesta har sagt. Jag kan fortfarande ge min mor en puss på munnen (ofta blir det på kinden dock) och då är jag 28!!
Det där är så individuellt för varje familj.
Frågar även jag, TS; vad är din egen åsikt?
min son på fem månader pussar jag nog mest i munnen. Han har nämligen inte förstått att man INTE ska gapa när man pussas.
Tycker inget annorlunda än om de hade kramats, klappat på kinden eller någon annan form av vanlig kärleksyttring.
Pussar mer än gärna min dotter på munnen, och pussade mamma och pappa godnatt när jag var liten
Varför skulle det vara konstigt? Jag pussar min femåring på munnen. Hon är dessutom väldigt pussig av sig och kommer själv och pussar mig på munnen väldigt ofta. 14åringen pussar jag dock inte på munnen. Det vill jag inte heller. En puss på kinden kan det dock bli nån gång när han går med på det.
Det är rätt spännande för mig, som inte alls vuxit upp med att pussa familjemedlemmar på munnen, hur många som tycker att det är helt självklart att man gör så. Är min familj verkligen den enda där det här inte förkommit alls? Jag har pussat mina föräldrar godnatt när jag var liten, men då endast på kinden. Skulle inte komma på tanken att pussa eventuella framtida egna barn på munnen heller.